رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

تولد ۵‌سالگی اتریوم: مروری بر تاریخچه این شبکه

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

اتریوم از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۱۵ راه درازی را پیموده، هرچند گذار آن به‌سوی پیاده‌سازی روش اثبات سهام با وقفه‌های متعددی روبه‌رو شده است.

به گزارش کوین تلگراف، پنج سال پیش در روز ۳۰ ژوییه ۲۰۱۵ (۸ مرداد ۹۴) پروژه کلانی راه‌اندازی شد که برای همیشه، دورنمای حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال را دستخوش تغییر کرد. اتریوم از زمان راه‌اندازی خود شاهد تغییرات متعددی بوده است. بااین‌حال، گذار این پروژه به روش اثبات سهام یا به‌اختصار PoS با تأخیرهای پیاپی مواجه شده است.

بنیان‌گذاران اتریوم در روز ۲۸ ژوییه ۲۰۱۵ (۶ مرداد ۹۴) با افشای جزئیاتی، از راه‌اندازی فرانتیر (Frontier)، چارچوب آغازین این شبکه در فاصله زمانی ۲۹ تا ۳۰ ژوییه (۷ تا ۸ مرداد۹۴) خبر دادند. این پروژه مطابق با برنامه‌ریزی‌ها در روز ۳۰ ژوییه ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد.

اتریوم تا فوریه سال میلادی بعد از راه‌اندازی خود (اسفند ۹۴)، به یک بازیگر مهم در صنعت بلاک چین و ارزهای دیجیتال تبدیل شده بود. اتر، توکن این شبکه نیز توانست جایگاه خود را به‌عنوان دومین ارز دیجیتال پرارزش بازار، تثبیت کند.

اتریوم در مسیر توسعه خود در چهار ایستگاه، توقف داشته است که عبارت‌اند از: فرانتیر، هوم‌استید (Homestead)، متروپلیس (Metropolis) و سرنیتی (Serenity).

مطابق با یادداشتی که در وبلاگ کانسنسیس (Consensys) منتشر شده است، اتریوم در تاریخ ۲۹ فوریه ۲۰۱۶ (۱۰ اسفند ۹۴) از اقدامی برنامه‌ریزی‌شده برای راه‌اندازی فاز دوم خود موسوم به هوم‌استید خبر داد. این فاز سرانجام در روز ۱۴ مارس (۲۴ اسفند ۹۴)، مطابق با انتظارات، راه‌اندازی شد.

با آغاز سال ۲۰۱۷ از حرکت به‌سوی فاز متروپلیس، سخن به‌میان آمد؛ هاردفورکی که انتظار می‌رفت در واپسین روزهای سپتامبر همان سال (شهریور ۹۶) اجرا شود. گزارش‌های بعدی از اجرای هاردفورک‌هایی به اسامی بیزانتیوم (Byzantium) و قسطنطنیه (Constantinople) به‌عنوان رویدادهای موردانتظار همان سال، خبر دادند. تا سپتامبر، برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای بود که متروپلیس در موعد مقرر خود برگزار شود.

گفتنی است هاردفورک‌های بیزانتیوم، قسطنطنیه و استانبول به‌ترتیب در روزهای ۱۶ اکتبر ۲۰۱۷ (۲۴ مهر ۹۶)، ۲۸ فوریه ۲۰۱۹ (۹ اسفند ۹۷) و ۷ دسامبر ۲۰۱۹ (۱۶ آذر ۹۸) اجرا شدند.

سرنیتی، چهارمین فاز توسعه شبکه اتریوم که با عنوان اتریوم ۲.۰ نیز از آن یاد می‌شود، پس از یک سلسله وقفه‌های طولانی، کماکان در دست توسعه قرار دارد. پیش‌تر تیم اتریوم، ژانویه ۲۰۲۰ (دی ۹۸) را به‌عنوان روز موعود راه‌اندازی اتریوم ۲.۰ اعلام کرده‌ بودند، در حالی که ماه‌ها از این تاریخ گذشته و هنوز خبری از نسخه جدید شبکه اتریوم نیست. گفته می‌شود در روز ۴ اوت (۱۴ مرداد)، شبکه آزمایشی تکمیل‌شده اتریوم ۲.۰ راه‌اندازی می‌شود.

گفتنی است ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار سرشناس اتریوم طی مصاحبه‌ای با مجری پادکست هشینگ ایت اوت (Hashing It Out)، با اشاره به فراز و نشیب‌های توسعه شبکه اتریوم طی سالیان اخیر گفته است که او و همکارانش، مدت زمان موردنیاز برای به‌روزرسانی شبکه اتریوم را دست کم گرفته بودند.

The post تولد ۵‌سالگی اتریوم: مروری بر تاریخچه این شبکه appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.