رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

رشد اخیر قیمت بیت کوین با دفعات قبل متفاوت است

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

درحال‌حاضر، بیت کوین بالاتر از ۱۰,۰۰۰ دلار معامله می‌شود. اما آیا قیمت قرار است پنج‌رقمی باقی بماند؟ داده‌ها نشان می‌دهد جای پای بیت کوین، محکم است.

به گزارش کوین دسک، طی ۱۲ ماه گذشته، پادشاه ارزهای دیجیتال چندین بار در تلاش برای عبور از مرز ۱۰,۰۰۰ دلار ناکام ماند. با‌این‌حال، این بار، ماجرا فرق می‌کند. با توجه به داده‌هایی که روز دوشنبه (۶ مرداد) از جریان بیت کوین‌ها و استیبل کوین‌هایی (Sablecoin) ورودی و خروجی صرافی‌های ارزهای دیجیتال ثبت شده است، روند صعودی بیت کوین می‌تواند دوام داشته باشد.

طبق داده‌های چینالیسیس (Chainalysis)، روز دوشنبه، جریان ورودی بیت کوین به صرافی‌ها با ۶۸,۹۷۰ واحد افزایش به ۱۳۰,۰۳۹ بیت کوین رسید. این تعداد، بیشترین میزان ثبت‌شده برای جریان ورودی صرافی‌ها طی ۱۳۴ روز گذشته است. این افزایش با جهش ۱۰ درصدی قیمت بیت کوین تا ۱۱,۳۱۵ دلار، بیشترین قیمت ثبت‌شده طی ۱۲ ماه گذشته، همراه بود.

رشد اخیر قیمت بیت کوین با دفعات قبل متفاوت استجریان ورودی بیت کوین به صرافی‌ها. منبع: چینالیسیس

به عبارت دیگر، همزمان با صعود قیمت بیت کوین به بیشترین قیمت طی چند ماه اخیر، برخی سرمایه‌گذاران، کوین‌های خود را به صرافی‌ها منتقل کرده‌اند. سرمایه‌گذارها معمولا هنگامی کوین‌های خود را از کیف پول‌ها به صرافی‌ها انتقال می‌دهند که اعتماد چندانی به ادامه سیر صعودی ندارند یا فاقد منابع کافی برای هودل‌کردن دارایی‌های خود هستند؛ بنابراین ترجیح می‌دهند سرمایه خود را نقد کنند.

به این ترتیب، می‌توان نتیجه گرفت که اکنون موجپدی بیت کوین در صرافی‌ها بیشتر شده است. با اینکه این نتیجه‌گیری احتمالا درست است؛ اما از سویی دیگر، فشار خرید نیز افزایش یافته است. دلیل این امر را می‌توان افزایش ورود تتر، بزرگ‌ترین استیبل کوین بازار، به صرافی‌ها دانست.

استیبل کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که ارزش بازار آن‌ها پشتوانه‌ای خارجی مانند دلار ایالات متحده، دارد. تتر و اکثر استیبل‌ کوین‌ها اغلب سرمایه‌هایی برای خرید ارزهای دیجیتال دیگر محسوب می‌شوند و ارزش بازار آن‌ها طی سال جاری میلادی، رشد خیره‌کننده‌ای داشته است. اوایل ماه جاری میلادی (اواسط تیر)، ارزش بازار تتر، بزرگ‌ترین استیبل کوین با پشتوانه دلار، از آستانه ۱۰ میلیارد دلار عبور کرد.

رشد اخیر قیمت بیت کوین با دفعات قبل متفاوت استجریان ورودی تتر به صرافی‌ها. منبع: چینالیسیس

براساس داده‌های چینالیسیس در روز دوشنبه، جریان ورودی تتر به صرافی‌ها با رشدی بیش از ۴۴۰ میلیون واحد، به ۷۲۶ میلیون تتر رسید. روز سه‌شنبه، فیلیپ گرَدوِل (Philip Gradwell)، اقتصاددان ارشد شرکت چینالیسیس در توییتی نوشت:

این جریان ورودی، معادل ۷۲۶ میلیون دلار تقاضای بیشتر برای خرید بیت کوین است که می‌تواند بخشی از سرمایه لازم برای خرید ۱.۳ میلیارد دلار بیت کوینِ آماده فروش را فراهم کند.

گردول همچنین اشاره کرد که با وجود کمتربودن جریان ورودی تتر نسبت به بیت کوین‌های آماده عرضه، ابزارهای دیگری نیز برای خرید ارزهای دیجیتال وجود دارند. او افزود:

تقاضای خرید با ارزهای فیات نیز وجود خواهد داشت.

بنابراین براساس این جریان‌های ورودی می‌توان گفت که فشار خرید می‌تواند برای جذب موجودی مازاد بیت کوین در صرافی‌ها کافی باشد. درنهایت، بیت کوین می‌تواند با قدرت بر فراز ۱۰,۰۰۰ دلار باقی بماند.

در زمان نگارش این گزارش، بیت کوین در محدوده ۱۰,۹۵۵ دلار معامله می‌شود و با اندکی افت از اوج قیمتی که به آن دست یافته بود، فرصت خوبی برای افرادی که تمایل دارند در قیمت‌های پایین‌تر خرید کنند فراهم آورده است.  

The post رشد اخیر قیمت بیت کوین با دفعات قبل متفاوت است appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.