رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

مدیر FiCAS درباره ETP بیت کوین: زمان ثابت می‌کند که این محصول چه تأثیری بر صنعت ارزهای دیجیتال دارد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

روز گذشته شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری FiCAS که در کشور سوئیس ثبت شده است، اولین محصول قابل‌معامله در بورس (ETP) خود را عرضه کرد. پیش از عرضه رسمی این ETP مدیرFiCAS در اظهارنظر‌ی اعلام کرد که با گذشت زمان تأثیرات این محصول بر این صنعت مشخص می‌شود.

به گزارش کوین تگلراف، این محصول قابل‌معامله در بورس، در فهرست محصولات قابل‌معامله در بورس SIX‌ سوئیس ثبت شده است و با نام «Bitcoin Capital Active ETP» شناخته می‌شود. در این صندوق دارایی‌های نظیر بیت کوین، اتر و ۱۳ ارز دیجیتال برتر بازار می‌شود. از سوی دیگر، سرمایه‌گذار نقشی فعال در معاملات ندارد. گردانندگان این محصول قابل‌معامله در بورس ادعا می‌کنند که این اولین محصول مرتبط با ارزهای دیجیتال است که در بورس SIX‌ عرضه شده است و به‌صورت اختیاری کنترل می‌شود. این صندوق با نماد BTCA در این بازار معامله می‌شود.

نماد BTCA توسط شرکت FiCAS ثبت شده است و بیت کوین کپیتال مسئولیت عرضه آن را بر عهده دارد. به‌گفته این شرکت، هر سهم از این محصول با قیمت ابتدایی ۱۰۰ فرانک سوئیس معامله می‌شود.

متیا راتاگی (Mattia Rattaggi)، رئیس هیئت‌مدیره FiCAS، در اظهارنظری گفت که قیمت ابتدایی BTCA با درنظرگرفتن تمایل برای تسهیل و افزایش نقدینگی بازار، مسائل مرتبط با فروش جزئی سهم و ملزومات مدیریت سبد سرمایه‌گذاری تعیین شده است.

راتاگی ضمن مقایسه BTCA با مدیریت سبدهای دارای مدیریت اختیاری سنتی، اعلام کرد که در حال حاضر این فرصت برای سرمایه‌گذاران مهیا شده است که بدون دخالت مستقیم در روند سرمایه‌گذاری، در محصول قابل‌معامله در بورس حوزه ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. به عقیده او این محصول می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای این حوزه نوظهور باشد.

زمان مشخص خواهد کرد که این محصول نوآورانه چطور بر این صنعت تأثیرگذار خواهد بود. یک ETP با مدیریت اختیاری می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای بازار نوظهور ارزهای دیجیتال باشد، چراکه تمرکز آن بیش از آنکه بر روی ETP منفعل و قاعده‌مند باشد، بر روی مدیریت ریسک فعال است.

راتاگی با بیان این مسئله که ارزهای دیجیتال منتخب دارای مجوز بورس SIX هستند و به تأیید این بورس نیز رسیده‌اند، افزود:

ارزهایی را انتخاب کردیم که دارای بلاک چین مخصوص خود هستند، ارزش بازارشان بالاست و نقدینگی زیادی دارند.

او در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت که این محصول شامل ارزهای پیگیرگریز (پراویسی کوین‌ها) نمی‌شود.

در بازارهای سنتی، محصول قابل‌معامله در بورس، نوعی اوراق بهادار است که قیمت آن بر پایه ابزارهای دیگر نظیر کالا، ارز، سهام یا نرخ سود تعیین می‌شود و معاملات آنها نیز بر همین اساس انجام می‌گیرد. بر خلاف صندوق قابل‌معامله در بورس یا همان ETFها، ETPهای ارزهای دیجیتال به‌صورت ۱۰۰ درصدی توسط دارایی‌های موجود در آن پشتوانه‌سازی می‌شود.

بورس SIX سوئیس اولین بار اواخر سال ۲۰۱۸ یک محصول قابل‌معامله در بورس در حوزه ارزهای دیجیتال را به فهرست معاملات خود افزود و از آن زمان تا به حال شاهد عرضه چندین ETP مختلف در این بخش بودیم. در سال ۲۰۱۸، این بازار محصول قابل‌معامله در بورسِ آمون (Amun) را که کریپتو بسکت (Crypto Basket) نام داشت به فهرست خود اضافه کرد. این مخصول شامل ارزهای بزرگی نظیر بیت کوین، اتر، ریپل، بیت کوین کش و لایت کوین بود. در ژانویه امسال (دی ۹۸) نیز شاهد عرضه چندین ETP با پشتوانه ارزهای دیجیتال بودیم که توسط شرکت مدیریت دارایی 21Shares ایجاد شده بود.

The post مدیر FiCAS درباره ETP بیت کوین: زمان ثابت می‌کند که این محصول چه تأثیری بر صنعت ارزهای دیجیتال دارد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.