رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

کاهش شدید تعداد بیت کوین‌های موجود در صرافی‌ها همزمان با افزایش تقاضا

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

موجودی بیت کوین در صرافی‌های بزرگ به‌شدت کاهش یافته است. این میزان موجودی، از روند صعودی تابستان سال گذشته تا‌به‌حال دیده نشده بود. در آن زمان نیز میزان تقاضا همزمان با افزایش قیمت در حال بیشترشدن بود.

به گزارش کوین تلگراف، موجودی بیت کوین صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال به پایین‌ترین سطح خود از ماه مه ۲۰۱۹ (اردیبهشت ۹۸) رسیده است. در آن زمان قیمت بیت کوین توانست با ثبت جهشی قابل‌توجه از ۸,۰۰۰ دلار به ۱۲,۹۶۷ دلار (۱۱ ژوییه) برسد.

پس از پنج‌شنبه سیاه و سقوط تاریخی قیمت بیت کوین، رفته‌رفته شاهد کاهش میزان موجودی صرافی‌های بزرگ بودیم.

داده‌های گلاس نود نشان می‌دهد که تا ۲۹ ژوییه (۸ مرداد)، درمجموع ۲.۶۴ میلیون واحد در صرافی‌ها وجود داشت. این در حالی است که قیمت بیت کوین به‌تازگی مقاومت ۱۱,۰۰۰ دلاری‌اش را شکسته و به بالاترین قیمت خود در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

نمودار قیمت بیت کوین و میزان موجودی صرافی‌هانمودار قیمت بیت کوین و میزان موجودی صرافی‌ها

شرکت تحقیقاتی آرکین ریسرچ (Arcane Research) در یادداشتی اعلام کرد که کاهش موجودی بیت کوین در صرافی‌ها نشان از افزایش علاقه نسبت به نگه‌داری بیت کوین در طولانی‌مدت و خارج‌کردن سرمایه‌ها از صرافی‌ها دارد. به‌‌گفته این شرکت، سرمایه‌گذاران تمایل دارند تا کنترل کلیدهای خصوصی‌شان بر عهده خودشان باشد.

این مسئله بدان معناست که در فاصله تنها دو ماه پس از هاوینگ، شاهد کاهش فشار فروش از جانب دارندگان بیت کوین بودیم. پس از هاوینگ، عرضه بیت کوین نیز نصف شد و در حال حاضر پاداش استخراج ۶.۲۵ واحد بیت کوین است.

از سوی دیگر، به‌تازگی نیز شاهد افزایش عرضه تتر (Tether) بودیم و در حال حاضر چیزی بیش از ۱۰ میلیارد دلار تتر در بازار وجود دارد. بیت فینکس (Bitfinex) در توضیح عرضه تترهای تازه اعلام کرده است که خود را برای افزایش تقاضا از جانب سرمایه‌گذاران آماده می‌کند.

اخیرا شاهد آن بودیم که با توجه به افزایش تورم دلار، بیت کوین به یک ذخیره ارزش محبوب میان مردم تبدیل شده است و بسیاری به این ارز دیجیتال روی آورده‌اند. بانک مرکزی آمریکا نیز به‌تازگی اعلام کرده است که بسته‌های حمایتی تازه‌ای را برای جبران خسارت‌های ناشی از ویروس کووید ۱۹، عرضه می‌کند. پس از اعلام برنامه‌های فدرال رزرو، بسیاری به‌سمت خرید بیت کوین و طلا رفته‌اند.

حجم قراردادهای آتی CMEحجم قراردادهای آتی CME

مؤسسات سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران دانه‌درشت بسیاری نیز نسبت به خرید بیت کوین علاقه نشان داده‌اند. این موضوع را می‌توان در ثبت رکوردهای تازه در ارتباط با قراردادهای آتی پلتفرم‌های بکت (Bakkt) و CME مشاهده کرد. حجم قراردادهای باز در این دو پلتفرم، طی دو روز متوالی رکورد زد. گری اسکیل (Grayscale) نیز یازده روز پیش، ۱ میلیارد دلار دیگر به صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین خود اضافه کرد. با توجه به افزایش سرمایه اخیر، گری اسکیل در حال حاضر چیزی بیش از ۵.۱ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت خود دارد.

حجم قراردادهای آتی بکتحجم قراردادهای آتی بکت

اوضاع در بازارهای خرد بیت کوین نیز مساعد است. دریبیت (Drebit)، بزرگترین صرافی حوزه قراردادهای اختیار بیت کوین، رکورد معاملات پیشین خود را شکست؛ ۲۷ ژوییه (۶ مرداد) حجم قراردادهای اختیار معامله‌شده در دریبیت به ۵۲۷ میلیون دلار رسید.

با توجه به کاهش سطح بیت کوین موجود در صرافی‌ها و افزایش توجه سرمایه‌گذاران دانه‌درشت و خرد به این ارز دیجیتال، شاید بتوان گفت که شرایط برای یک چرخه صعودی قدرتمند دیگر نیز مهیاست.

همزمان‌شدن این عوامل صعودی باعث شده است تا بسیاری از متخصصان بازار پیش‌بینی کنند که چرخه صعودی آینده، بسیار بزرگ‌تر از چرخه‌ای باشد که سال گذشته شاهدش بودیم. کامرون وینکلواس (Cameron Winklevoss)، یکی از بنیان‌گذاران صرافی جمینی (Gemini) در اظهارنظری گفت:

جهش بعدی بیت کوین به‌شدت متفاوت خواهد بود.

امروز سرمایه موجود، سرمایه انسانی، پروژه‌های با کیفیت و ساختار بهتر، نسبت به سال ۲۰۱۷ بسیار بیشتر است. لازم به گفتن هم نیست که تورم پیش روی تمام ارزهای فیات است. کمربندهای خود را ببندید!

The post کاهش شدید تعداد بیت کوین‌های موجود در صرافی‌ها همزمان با افزایش تقاضا appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.