رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

 لکسوس ان ایکس یکی از شاسی‌بلندهای شهری کمپانی ژاپنی تویوتاست که تحت برند زیرمجموعه این شرکت یعنی لکسوس روانه بازارهای جهانی شده است.

اولین‌بار در سال 2015، لکسوس ان ایکس توسط شرکت ایرتویا (نماینده رسمی تویوتا) به دست مشتریان ایرانی رسید و عرضه آن تا سال 2017 نیز ادامه داشت.

فضای کابین لکسوس NX 2015-2017 با متریال مرغوب و چرم باکیفیت پوشش داده شده است و همه‌چیز بوی لوکس بودن می‌دهد. سبک طراحی کنسول میانی به‌ویژه در حضور یک ساعت کوچک آنالوگ، گرچه اشرافی و متمولانه به‌نظر می‌رسد اما شاید با سلیقه برخی افراد چندان جفت‌وجور نباشد و حتی تا حدودی زشت جلوه کند.

ارگونومی و راحتی صندلی‌ها قابل‌تقدیر بوده و فضای مناسبی در هر دو ردیف برای سرنشینان فراهم آورده شده است؛ به‌نحوی‌که سرنشینان با قد متوسط محدودیت خاصی را درون کابین این خودرو لوکس تجربه نخواهند کرد. در ادامه به مهم‌ترین امکانات رفاهی تیپ فول‌آپشن این خودرو اشاره شده است: رهیاب، هداپ، دوربین عقب، دوربین جانبی و 360 درجه، بلوتوث، صندلی‌های جلو با تنظیمات 8 حالته برقی، صندلی عقب تاشونده برقی، گرمکن و سردکن صندلی جلو، کروز کنترل هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی، سه حالت رانندگی (4 حالت در نسخه اف اسپرت)، اتوهلد، ترمز پارک برقی، نوربالا اتوماتیک، چراغ چرخشی، چراغ‌شوی، چراغ مشایعت، فرمان برقی حساس به سرعت، گرم‌کن فرمان، پدال شیفتر، سیستم صوتی لوینسون با 14 بلندگو، نمایشگر 7 اینچی، صندوق برقی، شارژر وایرلس.

Lexus-NX_2015-interior.jpg

برخلاف بسیاری از محصولات تویوتا، محصولات لکسوس در مورد طراحی فضای خارجی خودرو کاملا تهاجمی عمل کرده و به‌واسطه طراحی بیرونی فوق‌العاده خاص و متمایزشان انتقاد کمتری را متوجه خود ساخته‌اند‌. خطوط طراحی زاویه‌دار به همراه حجم پردازی‌های سخت در جای‌جای بدنه، چهره جسورانه‌ای را برای این خودرو ایجاد کرده اند. جلوپنجره دوکی‌شکل به همراه دیلایت‌های آن، جلوه‌ای کاملا خشن و مطابق با خلقیات سامورایی‌ها را در ذهن تداعی می‌کنند.

لکسوسNX  به ویژه در نسخه توربو، شتاب مناسبی را از خود به نمایش می‌گذارد و بسیار چالاک عمل می‌کند. عایق‌بندی کابین بسیار دقیق انجام شده است و این مورد جزو ویژگی‌های ذاتی محصولات لکسوس به شمار می‌رود. کیفیت و نرمی سواری لکسوس NXدر حد و اندازه‌های مدل لکسوس RX نیست، اما در مقایسه با شاسی‌بلندهای کره‌ای می‌تواند رضایت بیشتر شما را در پی داشته باشد.

نسل اول این خودرو موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی از موسسه یوروانکپ شده و امنیت سرنشینان خودرو را در سطحی بالا تضمین می‌کند.

Lexus-NX_2015-1-.jpg

جمع‌بندی:

نسل اول لکسوس NX با طراحی فوق‌العاده زیبا، دوام فنی بالا، کابین لوکس و باکیفیت و همچنین خدمات پس از فروش گسترده توانسته مشتریان لاکچر‌ی‌پسند را مجذوب خود کند و از بازار خرید و فروش مناسبی در هر دو مدل توربو و هیبریدی برخوردار شود. با این حال کیفیت سواری آن به نسبت لکسوس Rx و یا بی ام و ایکس 3 در سطح پایین‌تری ارزیابی می‌شود. به هر روی نمی‌توان انتقادات چندانی را به محصولات سری NX کمپانی ژاپنی لکسوس نسبت داد و باید گفت که اگر از نظر مالی مشکلی با خرید این خودرو ندارید، می‌توانید از هم‌نشینی با این سامورایی ژاپنی لذت ببرید.

منبع:

www.hamrah-mechanic.com/carprice/lexus/nx/

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.