رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

برخی از معامله‌گران بزرگ معتقدند قیمت اتریوم تا زمستان به ۱,۰۰۰ دلار می‌رسد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

دریبیت (Deribit)، صرافی پیشتاز در ارائه خدمات معاملات آتی و قراردادهای اختیار ارزهای دیجیتال، از آغاز ثبت قراردادهای اختیار معامله اتر با قیمت اعمال (Strike Price) بیش از ۱,۰۰۰ دلار خبر داد؛ اتفاقی که نشان می‌دهد شماری از معامله‌گران امید دارند که بهای این ارز دیجیتال تا پایان سال جاری میلادی به ۱,۰۰۰ دلار خواهد رسید.

به گزارش کوین دسک، هم‌اکنون بیش از ۳,۴۷۰ قرارداد اختیار خرید اتر با قیمت اعمال ۱,۱۲۰ دلار (به ارزش تقریبی ۱.۳ میلیون دلار) با سررسید‌های ماه‌های دسامبر ۲۰۲۰ (دی) و مارس ۲۰۲۱ (اسفند) درماه جاری بسته شده است. این معاملات روی صرافی دریبیت انجام شده است. صرافی دریبیت که در پاناما مستقر است، بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان ازنظر حجم قراردادهای اختیار معامله است. گفتنی است دریبیت، نخستین صرافی است که در آن، قراردادهای اختیار با قیمت‌های اعمالی بیش از ۱,۰۰۰ دلار بسته می‌شود.

برخی از معامله‌گران بزرگ معتقدند قیمت اتریوم تا زمستان به ۱,۰۰۰ دلار می‌رسدقراردادهای باز اختیار اتر. منبع: Genesis Volatility

لوک استریجرز (Luuk Strijers)، معاون ارشد عملیات دریبیت در مصاحبه‌ها با رسانه‌ها گفته است:

حجم معاملات در سطح خوبی قرار دارد و تعداد موقعیت‌های معاملاتی باز نیز به بیش از ۲,۵۰۰ واحد بالغ شده است؛ اتفاقی که نشان می‌دهد شماری از معامله‌گران امیدوارند بهای اتر طی پنچ تا هفت ماه آینده، بیش از ۱۸۰ درصد افزایش پیدا کند.

در زمان نگارش این مطلب، اتر در محدوده ۳۹۶ دلار معامله می‌شود و این یعنی بهای این ارز دیجیتال در بازه زمانی یک‌ساله، بیش از ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است. روند صعودی چشم‌گیر قیمت اتریوم و انتظارات برای ادامه سیر افزایشی ناشی از دیفای را می‌توان از جمله دلایل انعقاد قراردادهای اختیار کنونی در محدوده زیان یا بی‌قیمت (out-of-the-money) دانست. گفتنی است یک ا‌ختیار معامله را در زیان می‌نامیم، چنانچه خریدار آن با اعمال اختیار معامله زیان کند.

قرارداد اختیار، این حق (و نه تعهد) را به خریدار می‌دهد تا دارایی پایه موضوع قرارداد را در قیمت و تاریخ معلوم، معامله کند. قرارد اختیار خود دارای دو نوع است: ۱- اختیار خرید (Call) و ۲- اختیار فروش (Put). در اختیار خرید، دارنده از این حق برخودار است که دارایی موضوع قرارداد را بخرد، حال آنکه در اختیار فروش، می‌تواند دارایی‌ را بفروشد.

بر اساس داده‌های ارائه‌شده از سوی اسکیو (Skew)، میزان موقعیت‌های معاملاتی باز در بازار قراردادهای اختیار اتر در سال جاری، رشدی انفجارگونه را تجربه کرده و با افزایشی ۲,۵۸۵ درصدی از ۱۴ میلیون دلار به ۳۷۶ میلیون دلار رسیده است.

به‌طور معمول از داده‌های بازار اختیار معاملات برای شناسایی سطوح حمایت و مقاومت و همچنین روندهای بالقوه در قیمت‌ها استفاده می‌شود. برای مثال، کایل دیویس (Kyle Davies)، هم‌بنیان‌گذار شرکت تری اروز کپیتال (Three Arrows Capital)، روز دوشنبه هفته جاری طی توییتی اعلام کرد که ۱۴,۰۰۰ دلار، یک سد کلیدی برای بیت کوین است که اگر بشکند، راه برای صعود بیت کوین به قیمت ۲۰,۰۰۰ دلار هموار می‌شود. دلیل ادعای دیویس این است که تعداد قراردادهای باز اختیار در قیمت اعمال ۱۴,۰۰۰ دلار، بسیار زیاد است؛ در حالی که تعداد این قراردادها در دیگر قیمت‌های اعمال، ناچیز است.

با‌این‌حال، در مورد اتر، تعداد قراردادهای باز اختیار در قیمت‌های اعمال بالای ۱,۰۰۰ دلار هنوز بسیار کم است و نمی‌توان آن را مبنای پیش‌بینی قیمت درنظر گرفت. گفتنی است در زمان نگارش این مطلب، ۲,۵۴۲ قرارداد باز در قیمت اعمال ۱,۱۲۰ دلار قرار دارند. طبق داده‌های ارائه‌شده از سوی دریبیت، این تعداد تنها ۰.۳ درصد از کل ۸۷۸,۱۰۴ قرارداد باز با سررسید‌های متفاوت است.

ویشال شاه (Vishal Shah)، معامله‌گر قراردادهای اختیار و بنیان‌گذار صرافی آلفا۵ (Alpha5) می‌گوید:

من به ۲,۵۰۰ قرارداد باز کنونی در این قیمت‌های اعمال، وقعی نمی‌گذارم و معتقدم که هر قیمت اعمالی در بازه ۴۰ تا ۸۸۰ دلار، کمترین سود را در پی دارد.

این تعداد کم، خود نمایانگر آن است که بازار اختیار معامله در کلیت خود، بخت پایینی برای صعود بهای اتر به محدوده ۱,۰۰۰ دلار یا بیشتر تا پایان سال جاری میلادی (۱۱ دی) قائل است. گفتنی است می‌توان با کمک مدل بلک-شولز (Black-Scholes) این دست احتمالات را در بازارهای ابزارهای مشتقه محاسبه کرد. در این مدل‌ از متغیرهای متفاوتی از جمله قیمت‌های اختیار خرید، قیمت‌های اعمال، قیمت دارایی پایه، زمان باقی‌مانده تا سررسید و نرخ بهره بدون ریسک استفاده می‌شود.

همچنین معامله‌گران از متغیر دیگری به نام دلتای اختیار استفاده می‌کنند که درواقع میزان حساسیت قیمت قرارداد اختیار را به تغییرات قیمت دارایی پایه، اندازه‌گیری می‌کند. از این متغیر می‌توان برای تخمین میزان احتمال منقضی‌شدن یک قرارداد اختیار در ناحیه سود یا باقیمت (in-the-money) استفاده کرد. برای مثال، قراردادهای اختیار خرید در قیمت‌ اعمال ۱,۱۲۰ دلار، در سود خواهند بود اگر در روز سررسید قرارداد، قیمت آنی دارایی پایه، بالای ۱,۱۲۰ دلار باشد. به عبارت دیگر، دارندگان قرارداد اختیار خرید، تنها در صورتی در یک قیمت اعمال سود می‌کنند که قیمت دارایی در روز سررسید، بالاتر از قیمت اعمال به‌اضافه کارمزد معامله اختیار باشد.

در زمان نگارش این مطلب، شاخص دلتا برای قراردادهای اختیار خرید در قیمت اعمال ۱,۱۲۰ دلار با سررسید دسامبر (دی) برابر با ۰.۱۱ است. به بیان دیگر، احتمال اینکه قیمت اتر در یا پیش از روز ۲۵ دسامبر (۵ دی) به بالای ۱,۱۲۰ دلار صعود کند، تنها ۱۱ درصد است. به‌طور مشابه، شاخص دلتا برای قراردادهای اختیار خرید در قیمت ۱,۱۲۰ دلار با سررسید ماه مارس (اسفند) برابر با ۰.۱۸ است. محاسبات ارائه‌شده از سوی اسکیو نیز نشان می‌دهد که احتمال اینکه اتر، پیش از پایان سال جاری میلادی، بالای محدوده ۱,۰۰۰ دلار دادوستد شود، چیزی در حدود ۵ درصد است.

گفتنی است قراردادهای اختیار خرید اتر با قیمت اعمال ۱,۱۲۰ دلار با سررسید دسامبر، دارای احتمال برابری با قراردادهای اختیار خرید با قیمت اعمال ۳۰۰ دلار هستند. به بیان دیگر، احتمال آنکه اتر، سال جاری را با قیمتی به‌ اندازه ۲۲ درصد، کمتر از قیمت امروز به پایان برساند، برابر است با احتمال اینکه این ارز دیجیتال، سال جاری را با قیمتی ۱۸۷ درصد بالاتر از قیمت امروز تمام کند.

شاه در ادامه اظهارات خود می‌افزاید:

تمام این آمار و ارقام می‌تواند چیزهای زیادی در مورد امیدها و انتظارات بازار به شما بگوید. باید اذعان کنیم که بازار اختیار معاملات اتر هنوز آنقدر بزرگ نشده که بتواند قیمت این دارایی را تحت تأثیر قرار دهد.

گفتنی است حجم کل معاملات اختیار اتر برابر با ۲۲.۹ میلیون دلار است. این میزان، تنها ۲ درصد از کل حجم معاملات ۱۱.۷ میلیارد دلاری این ارز دیجیتال را شامل می‌شود.

خلاصه کلام آنکه معامله‌گران عمدتا به‌ندرت دست به شرط‌بندی مستقیم و آشکار یا اتخاذ موقعیت‌های معاملاتی ریسکی در محدوده زیان بازار اختیار معاملات می‌زنند. دنیس وینکوروف (Denis Vinokourov)، ریاست بخش تحقیقات بی‌کوانت (BeQuant)، صرافی و کارگزاری ارزهای دیجیتال می‌گوید:

شاید این قراردادهای اختیار فروش ۱,۱۲۰ دلاری روی اتریوم، بخشی از یک استراتژی پوشش ریسک یا حتی استراتژی‌های پیچیده‌تری مثل سناریو‌های نوسانی یا ارزش نسبی باشند.

با این همه، تعداد قراردادهای باز، دلتا و دیگر متغیرهای بازار اختیار معامله با افزایش اندازه بازار، می‌توانند محک‌های خوبی برای سنجش احساسات و گمانه‌زنی‌های معامله‌گران و فعالان بازار باشند.

The post برخی از معامله‌گران بزرگ معتقدند قیمت اتریوم تا زمستان به ۱,۰۰۰ دلار می‌رسد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.