رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

تحلیل اختصاصی قیمت بیت کوین ۲۳ مرداد (۱۳ اوت)

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

در شرایطی که قیمت بیت کوین به آرامی در حال بازیابی شتاب حرکت خود است، بسیاری از آلت کوین‌ها با حرکت خود به‌سمت قیمت‌های جدید، سود‌های مناسبی را نصیب معامله‌گران کرده‌اند. در ۱۱ اوت (۲۱ مرداد) MicroStrategy، بزرگترین شرکت جهان در زمینه هوشمندی کسب‌وکار که سهام آن به‌صورت عمومی عرضه شده است، اعلام کرد که ارزهای فیات خود را واگذار کرده و ذخیره‌ی خزانه‌ خود را مبتنی بر بیت کوین تعدیل کرده است.

به گزارش کوین ‌تلگراف، مایکل جی سیلور (Michael J. Saylor)، مدیرعامل این شرکت معتقد است که همه‌گیری ویروس کرونا و اقداماتی که برای مقابله با آن اعمال شده است، باعث کاهش قابل‌توجه ارزش واقعی و بلندمدت ارزهای فیات و بسیاری از دارایی‌های متعارف دیگر شده است.

سیلور در ادامه توضیح داد:

بیت کوین یک جایگاه برای ذخیره ارزش و یک دارایی جذاب برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت است.

در همین راستا، مایك بلش (Mike Belshe)، مدیرعامل BitGo نیز هشدار داده است كه چاپ پول، ارزش ارزهای فیات را كاهش می‌دهد و آنها را برای دارندگان بی‌ارزش می‌كند. بلش در راستای متقاعدکردن سرمایه‌گذاران از آنها خواسته است تا حداقل ۳٪ از پرتفوی خود را در بیت ‌کوین سرمایه‌گذاری کنند؛ چراکه کم‌ریسک‌ترین و پربازده‌ترین دارایی نامتقارن وارونه‌ای است که بسیاری در طول عمر خود خواهند دید.

از طرفی به گزارش کوین تلگراف، پس از نمایش قدرت بیت کوین در پایان ماه ژوییه، صرافی کراکن (Kraken) پیش‌بینی می‌کند که قیمت ممکن است طی هفته‌ها و ماه‌های آینده تا ۲۰۰ درصد هم افزایش یابد. این صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال مستقر در ایالات متحده، گزارشی را مبنی بر پیش‌بینی رشد ۵۰ الی ۲۰۰ درصدی قیمت بیت کوین در ماه‌های آینده منتشر کرده است.

در این گزارش اشاره شده است که نرخ نوسان ۲۱ ماهه منتهی به بیست و یکم ژوییه (۳۱ تیر) در بیت کوین، تنها ۲۳ درصد است. همچنین اظهار شده است که مشابه ۱۲ مرتبه گذشته، هرگاه میزان نوسان بیت کوین بین ۱۵ تا ۳۰ درصد بوده، به‌طور معمول قیمت با صعودی ۱۴۰ درصدی همراه بوده است. طبق داده‌ها ازآنجاکه ماه اوت معمولاً سومین ماه پرنوسان سال برای بیت کوین است، پیش‌بینی می‌شود که حرکت صعودی بیت کوین پس از پایان ماه ژوییه برای چند ماه دیگر ادامه خواهد یافت.

این گزارش همچنین حاکی از آن است که همبستگی ۳۰ روزه بین بیت کوین و طلا تا پایان ژوییه به بالاترین مقدار خود (۰.۹۳) در یک سال گذشته رسیده است. این در حالی است که در ۲ ژوییه (۱۲ تیر) این عدد در کم‌ترین مقدار خود (۰.۶۶-) در ده ماه گذشته قرار داشته است. نرخ همبستگی فعلی، پیش‌بینی‌های مبنی بر ظهور طلا و بیت کوین را به‌عنوان پناهگاه‌های امن دارایی با توجه به شرایط پاندمی کرونا و رکود اقتصادی تأیید می‌کند.

طبق روال همیشگی به‌سراغ قیمت می‌رویم تا وضعیت آینده آن را با تحلیل تکنیکال بررسی کنیم.

در تحلیل تکنیکال اختصاصی گذشته دیدیم که قیمت درون ناحیه‌ مقاومتی ۱۰,۰۰۰ الی ۱۰,۵۰۰ دلار قرار گرفته است که بارها به آن اشاره کرده بودیم. همچنین گفتیم که در بالای این ناحیه‌ مقاومتی، اهداف ۱۱,۳۰۰ الی ۱۱,۶۰۰ و در بالای آن نیز ۱۲,۰۰۰ دلار به‌عنوان اهداف اولیه قیمت در نظر گرفته می‌شوند. قیمت پس از تحلیل اخیر و در قیمت ۱۰,۳۳۰ دلار، به‌سمت اهداف ذکرشده حرکت کرد و پس از رسیدن به ۱۲,۱۴۰ دلار (کمی بالاتر از آخرین هدف ذکر شده)، کمی از آن عقب‌نشینی کرده است. این حرکت سودی معادل ۱۷ درصد را به ثبت رسانده و قیمت در وضعیت فعلی در سطح ۱۱,۵۰۰ دلار قرار دارد.

به کانال فیبوناچی ترسیم‌شده در تایم‌ فریم هفتگی و برخورد قیمت به سطوح آن که با پیکان‌های سبز و قرمز مشخص شده است توجه کنید. این برخوردها به اعتبار این کانال ترسیمی می‌افزایند. قیمت در کندل هفته گذشته به بالای سطح ۶۱.۸ درصد این کانال رفته است. همچنین در کندل این هفته با ریزش تا ۱۱,۱۵۰ دلار، به این سطح بازگشت (پولبک) کرده است. این موضوع می‌تواند نشان از حمایت قیمت در این سطوح و ادامه‌ روند صعودی قیمت باشد.

تحلیل اختصاصی قیمت بیت کوین ۲۳ مرداد (۱۳ اوت)نمودار حرکت قیمت بیت کوین درون کانال فیبوناچی در تایم فریم هفتگی

با دقت در این تایم فریم متوجه الگوی پرچم با هدف نهایی ۱۵,۰۰۰ دلار نیز خواهید شد. این هدف در سطح ۱۰۰ درصد کانال فیبوناچی نیز قرار دارد و می‌توان آن را به‌عنوان هدف احتمالی میان‌مدت قیمت در نظر گرفت.

اگر قیمت در این هفته یا هفته‌ آینده موفق به نفوذی پرقدرت به بالای ناحیه‌ی مقاومتی ۱۲,۱۵۰ الی ۱۲,۵۰۰ دلار نشود، در کوتاه‌مدت انتظار اصلاح قیمت تا سطوح پایین‌تر را خواهیم داشت. این اصلاح ممکن است به‌شکل تله‌ی خرسی ظاهر شود و با ریزش یک‌باره موجب لیکوییدشدن بسیاری از موقعیت‌های باز در بازار شود. بنابراین در این دو هفته حتماً حد ضرر معاملات خود را به‌درستی مدیریت کنید. اگر شتاب حرکت صعودی قیمت در هفته‌های آینده کند شود، احتمال بازگشت دوباره‌ی قیمت به حمایت ۱۰,۵۰۰ دلاری، قبل از شکستن مقاومت‌های بالاسر وجود خواهد داشت.

تحلیل اختصاصی قیمت بیت کوین ۲۳ مرداد (۱۳ اوت)نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم هفتگی

در تایم فریم روزانه اولین مقاومت در سطح ۶۱.۸ درصد فیبوناچی پروجکشن دو موج گذشته در ۱۲,۰۰۰ دلار قرار دارد. در بالای این مقاومت کلیدی، الگوی مثلث فعال شده و هدف بعدی ۱۳,۰۰۰ و در بالای آن ۱۴,۰۰۰ دلار خواهد بود.

تحلیل اختصاصی قیمت بیت کوین ۲۳ مرداد (۱۳ اوت)نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه

واگرایی منفی (-RD) تشکیل‌شده در تایم فریم روزانه، ورود قیمت را به فاز تحکیم یا اصلاح، قبل از شکست مقاومت‌های ذکرشده در کوتاه‌مدت تأیید می‌کند. پیشنهاد نهایی این است که با تنظیم بهینه حد ضرر، ریسک خود را در هفته‌های آتی کنترل کنید و با ورود و خروج پله‌ای در حمایت و مقاومت‌ها، سرمایه خود را مدیریت کنید.

The post تحلیل اختصاصی قیمت بیت کوین ۲۳ مرداد (۱۳ اوت) appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.