رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

ارزش قفل‌شده در دیفای به ۶ میلیارد دلار رسید

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

بر اساس داده‌های دریافتی از سوی دیفای پالس (DeFi Pulse)، اکنون ارزش دارایی‌های سپرده‌گذاری‌شده (قفل‌شده) در قراردادهای هوشمند حوزه دیفای با ثبت رکورد جدیدی به ۶ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش دیکریپت، پیش‌تر در روز جمعه، این شاخص در آستانه عبور از ۵ میلیارد دلار بود. رکوردشکنی پیاپی در ارزش دارایی‌های قفل‌شده در حوزه دیفای، چندان هم دور از انتظار نبوده است؛ چرا که روزبه‌روز بر تعداد محصولات مالی مبتنی بر اتریوم که توانسته‌اند در میانه این موج افزایش اقبال عمومی به دیفای، میلیون‌ها دلار سرمایه جذب کنند، افزوده می‌شود.

گفتنی است هم‌اکنون میکر (Maker)، کرو (Curve)، آوی (Aave) و کرو فایننس (Curve Finance) پرچم‌داران حوزه دیفای هستند و ارزش دارایی‌های قفل‌شده در آن‌ها به ۴.۲ میلیارد دلار می‌رسد.

کار محصولات مالی مبتنی بر دیفای، سودسازی روی دارایی‌های مسدودشده در قالب توکن‌‌ها و همچنین نرخ‌های بهره جذاب است. گفتنی است سرویس‌های غیرمتمرکزی همچون یونی‌سواپ (Uniswap) که میزبان این محصولات هستند، به‌صورت الگوریتمی کار می‌کنند؛ از این رو، کنترل یا گنجاندن آنها ذیل چارچوب‌های قانونی دشوار است.

قفل‌کردن دارایی‌ها روی پروتکل‌های دیفای مثل سپرده‌گذاری در یک حساب بانکی است؛ با این تفاوت که در دیفای، کنترل دارایی‌ها در دست کاربران است و می‌توانند هر موقع که خواستند، نسبت به برداشت آنها از حساب خود اقدام کنند.

برای مثال، پروتکل میکر، این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که بتوانند اترهای خود را با مقدار مشخصی از استیبل کوینی به نام دای (Dai) مبادله کنند. به این ترتیب، حتی در صورت فروپاشی بازار، ارزش اترهای قفل‌شده آنها حفظ می‌شود.

گفتنی است بسیاری از محصولات حوزه دیفای، اقدام به عرضه توکن کرده‌اند و کاربران می‌توانند با به‌کارگیری روشی به نام کشت سود، از فروش و نگه‌داری این توکن‌ها سود کسب کنند. اگرچه طرفداران دیفای مدعی‌اند که محصولات نوین این حوزه می‌توانند طلایه‌دار بانک‌داری باز باشند، اما عده‌ای بر این باورند که رشد انفجارگونه حوزه دیفای، چیزی جز یک حباب ویرانگر نیست.

The post ارزش قفل‌شده در دیفای به ۶ میلیارد دلار رسید appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.