رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

پیتر شیف: قبل از استخراج طلا در فضا، رمزنگاری بیت کوین شکسته می‌شود!

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

پیتر شیف، از منتقدان سرسخت بیت کوین و از طرفداران طلا، در اظهارنظر تازه خود عنوان کرده است که پیش از آنکه ایلان ماسک موفق به استخراج طلا در فضا شود، بیت کوین از بین خواهد رفت.

به گزارش یوتودی، شیف که مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری یورو پسفیک (Euro Pacific) است، در صحبت‌های خود با اشاره به پیشرفت‌هایی که در حوزه پردازش کوانتومی صورت گرفته است، اعلام کرد که شبکه بیت کوین قبل از آنکه انسان موفق به استخراج طلا در فضا شود، از بین می‌رود و رمزنگاری آن از شکسته می‌شود.

او در ادامه ضمن بیان این مسئله که گنجینه طلای کشف‌شده در فضا، هیچ وقت به زمین نمی‌رسد، افزود:

خیلی قبل‌تر از استخراج طلا در فضا (طلایی که در فضا استخراج می‌شود، احتمالا هیچ‌گاه به زمین نخواهد رسید و در فضا استفاده می‌شود)، پیشرفت‌های حوزه رایانه‌های کوانتومی [رمزنگاری] بیت کوین را می‌شکنند. این در حالی است که فرض کنیم بازار بیت کوین خود باعث شکست شبکه نشود.

داستان استخراج طلا در فضا از آن زمان بر سر زبان‌ها افتاد در مصاحبه دیو پورتنوی (Dave Portnoy) با دوقلوهای وینکلواس، بحث به استخراج طلا در فضا رسید. برادران وینکلواس معتقد بودند که با آغاز استخراج طلا در فضا توسط ایلان ماسک، ارزش این فلز گرانبها کاهش پیدا می‌کند و این مسئله باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شود.

صد البته باید گفت که استخراج طلا در فضا چندان هم دور از ذهن نیست. چندی پیش ناسا با امضای قرارداد همکاری با اسپیس ایکس (Space X)، شرکت فضایی ایلان ماسک، به‌دنبال استخراج طلا در سیارک سایک ۱۶ (Psyche 16) رفت. اگر این برنامه به سرانجام برسد و با فرض قیمت طلای فعلی، می‌توان به هر فرد در کره زمین یک میلیارد دلار طلا داد!

بر خلاف پورتنوی که حرف‌های برادران وینکلواس را چندان جدی نگرفت، بالاجی سرینیواسان (Balaji Sirinivasan)، مدیر ارشد سابق کوین بیس، معتقد است که احتمال افزایش تورم طلا وجود دارد. او گفت که اوضاع طلا ممکن است مثل قرن ۱۶ میلادی و زمانی که سیلی از طلا از آمریکا وارد اروپا شد، بشود.

قبول ندارم که در یک زمان هم با کسانی که عقیده دارند تورم دلار کاهش خواهد یافت بحث کنید و هم نسبت به روند طلا دیدگاهی صعودی داشته باشید. به‌نظرم، حقیقت این است که طلای فیزیکی در دنیای امروز خطرات خود را دارد و حمل آن سخت است.

قطعا رایانه‌های کوانتومی تغییراتی را در حوزه ارزهای دیجیتال ایجاد خواهند کرد، اما به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها شاهد تأثیر گسترده آن بر بلاک چین بیت کوین باشیم. پیتر تاد (Peter Todd)، توسعه‌دهنده حوزه بلاک چین، در این باره می‌گوید:

هنوز حتی نمی‌دانیم که می‌توان رایانه‌های کوانتومی را تا این اندازه بزرگ کنیم. این احتمال وجود دارد که با افزودن کیوبیت‌های بیشتر، هزینه‌ها نیز به‌صورت نمایی افزایش پیدا کند.

صد البته باید گفت که دانش پیتر شیف در حوزه بیت کوین چندان زیاد نیست. او ماه ژانویه (دی ۹۸) در توییتی اعلام کرد که پین‌کد کیف پول بیت کوین خود را سهوا گم کرده است!

The post پیتر شیف: قبل از استخراج طلا در فضا، رمزنگاری بیت کوین شکسته می‌شود! appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.