رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

ارزش سهام بانک‌های جهانی در سال ۲۰۲۰ میلیاردها دلار کاهش یافته است

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

در سال جاری میلادی، با تداوم شرایط بحرانی حاکم بر اقتصاد جهانی ناشی از شیوع کرونا، ارزش سهام بانک‌های سرتاسر جهان، کاهش ۲ تریلیون دلاری را تجربه کرده است.

به گزارش دیکریپت، داده‌های شرکت فارکس‌اسکول‌آنلاین (ForexSchoolOnline)، نشان می‌دهد عملکرد بانک‌ها و مؤسسات مالی در بازار سهام طی سال جاری، به‌شدت تحت‌تأثیر اوضاع بحرانی اقتصاد جهانی قرار گرفته، تا جایی که مجموع ارزش این بانک‌ها، میلیاردها دلار کاهش یافته است.

بدون‌ شک، ویروس کرونا، متهم ردیف اول این سقوط بی‌سابقه است. گفتنی است همه‌گیری این ویروس با دامن‌زدن به نوسانات شدید در بازارهای سرمایه، باعث شده است تا در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی، اندازه بازار بانکداری جهانی به ۷.۴ تریلیون دلار کاهش یابد؛ این عدد در مقایسه با سال گذشته، ۲۸ درصد پایین‌تر است.

داده‌ها نشان می‌دهد که مجموع ارزش بازار بزرگ‌ترین نهادهای مالی جهان با افت ناگهانی ۴۶۵.۱ میلیارد دلاری در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا از ۱.۴۶ تریلیون دلار در دسامبر ۲۰۱۹ (آذر ۹۸) به ۹۹۹.۸ میلیارد دلار در ماه ژوییه (تیر)‌ رسیده است.

در میان بانک‌های جهانی، بانک پرآوازه جی‌پی مورگان چیس، شاهد بیشترین افت ارزش بوده است. گفتنی است ارزش بازار این بانک در بازه زمانی دسامبر ۲۰۱۹ (آذر ۹۸) تا ژوییه سال جاری، ۱۴۲.۶ میلیارد دلار کاهش یافته است. بنک آو آمریکا، دیگر بانک قدرتمند ایالات متحده و دومین نهاد مالی بزرگ جهان، پس از جی‌پی مورگان، بیشترین افت ارزش را تجربه کرده و از ژانویه ۲۰۲۰ (دی ۹۸) به این سو، ۱۰۱.۲ میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داده است.

ارزش سهام بانک‌های جهانی در سال ۲۰۲۰ میلیاردها دلار کاهش یافته استنمودار ارزش سهام جی‌پی مورگان چیس. منبع: تریدینگ ویو

با این حال، از نظر درصد افت ارزش، بانک آمریکایی ولز فارگو (Wells Fargo) بیشترین آسیب را متحمل شده است. داده‌ها نشان می‌دهد که ارزش بازار این بانک از ابتدای ژانویه سال جاری (۱۱ دی ۹۸) با افت ناباورانه ۵۵ درصدی از ۲۰۰ میلیارد دلار به ۹۹.۹ میلیارد دلار در ماه ژوییه کاهش یافته است.

در این میان، بانک‌های چینی نیز از گزند شرایط بحرانی حاکم بر اقتصاد جهانی در امان نمانده‌اند. گفتنی است مجموع ارزش بازار دو بانک بزرگ چین یعنی بانک صنعت و تجارت و بانک ساخت‌وساز چین، با کاهش ۹۳.۷ میلیارد دلاری، از ۴۸۳.۵ میلیارد دلار در ماه دسامبر به ۳۸۹.۸ میلیارد دلار در ماه پیش رسیده است.

افت بی‌سابقه ارزش بازار بانک‌ها در حالی رخ می‌دهد که بخش بانک‌داری جهان، سال‌ها است که رشد پیوسته و پایداری را تجربه می‌کند. از جمله دلایل این رشد پیوسته می‌توان به تسهیل دسترسی به وام‌های تجاری کم‌بهره (و حتی بدون بهره) اشاره کرد که باعث رشد تورم‌گونه ارزش جهانی بازارها شد. با این همه، عده‌ بسیاری با دیده شک و تردید به گزارش‌هایی می‌نگریستند که از وجود یک حباب فراگیر در بازارهای جهانی خبر می‌داد.

گفتنی است کاهش ارزش بانک‌ها در بازارهای جهانی با رشد بهای بیت کوین همزمان شده است. این رشد حتی باعث شده تا شرکت‌های بزرگی همچون مایکرواستراتژی (MicroStrategy) که در حوزه نرم‌افزارهای سازمانی فعال است، برای در امان ماندن از ریسک‌های اقتصادی به بیت کوین روی بیاورند.

The post ارزش سهام بانک‌های جهانی در سال ۲۰۲۰ میلیاردها دلار کاهش یافته است appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.