رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

یک پست ردیت در سال ۲۰۱۱: قیمت ۳ دلاری برای بیت کوین پایدار نیست

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

کاربران در یک پست در انجمن ردیت که مربوط به سال ۲۰۱۱ است، بر سر قیمت ۳ دلاری بیت کوین و بالا بودن آن بحث می‌کنند! آنها بر این عقیده هستند که بیت کوین نمی‌تواند این قیمت را حفظ کند.

به گزارش یوتودی، این پست حدود ۹ سال پیش و دو سال پس از استخراج اولین بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو منتشر شده است و در آن یکی از کاربران عنوان می‌کند که بر اساس هزینه استخراج در آن زمان، قیمت بیت کوین بیش از ارزش واقعی آن است.

نکته جالب اینجاست که در طول این ۹ سال، قیمت بیت کوین از ۳ دلار به ۱۱,۶۰۰ دلار رسیده است؛ به‌عبارت دیگر، قیمت هر واحد بیت کوین نسبت به آن زمان ۳,۶۸۸ برابر بیشتر است.

نقطه‌نظر فاندامنتال آن بحث در ۹ سال پیش، بر پایه مقایسه آن با بازارهای سنتی ایجاد شده بود و بر همین مقایسه تکیه می‌کرد. این کاربر ردیت معتقد بود که در بازه یک ماهه، استخراج بیت کوین ۱۰۰ درصد بازگشت سرمایه داشته است. حتی ماینرهای کوچکی هم که از برق تجاری استفاده می‌کردند نیز ۲۰٪ بازگشت سرمایه داشتند.

دست بلاک فولیو از قیمت بیت کوینپست بلاک فولیو از قیمت بیت کوین

این کاربر در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که حتی در «دنیای واقعی» هم ۲۰٪ سود «قابل‌توجه» است و سود ۱۰۰ درصدی پایدار نخواهد بود. در بخشی از پست ردیت می‌خوانیم:

تنها با نگاه‌کردن به ماشین‌حساب‌های ماینینگ و سپس بازگشت سرمایه بیش از ۱۰۰ درصدی در هر ماه و در بهترین حالت، می‌توان گفت که این عدد پایدار نخواهد بود. اگر هزینه برق را هم رایگان در نظر بگیریم، با توجه به هزینه‌هایی که برای تأمین تجهیزات استخراج صرف شده است، بازگشت سرمایه سالیانه شما ۱۰ الی ۲۰ درصد خواهد بود که باز هم بد نیست. در بلندمدت، قیمت فعلی پایدارتر به نظر می‌رسد.

صد البته پیش‌بینی این کاربر از سال ۲۰۱۱ و ناپایدار بودن قیمت بیت کوین، چندان هم اشتباه نبود. تنها دو سال از تولد بیت کوین می‌گذشت و این صنعت در مراحل ابتدایی چرخه خود قرار داشت. مشکل آنجا بود که دارایی‌های نوظهور ممکن است در طول زمان جهش‌هایی سهمی‌وار داشته باشند.

قیمت بیت کوین در طول ۹ سال از ۳ دلار به ۱۱,۶۰۰ دلار رسید، اما نباید فراموش کرد که در این مدت بهبودهای زیرساختی گسترده‌ای را نیز پشت سر گذاشت که پیش‌بینی بخشی از آنها ممکن نبود.

مثلا اخباری دست‌به‌دست می‌چرخند که می‌گویند بزرگترین بانک‌های دنیا نظیر جی‌پی مورگان (JPMorgan)، به پذیرش ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند. از سوی دیگر CME، بزرگترین بازار آتی دنیا، زیرساختی برای انجام معاملات آتی بیت کوین برای مؤسسات سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران دانه‌درشت مهیا کرده است. گری اسکیل (Grayscale) که یک شرکت سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال است، چیزی در حدود ۶.۱ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت خود دارد که بیت کوین بخش عمده‌ای از آن را تشکیل می‌دهد.

حوزه استخراج بیت کوین هم به یک صنعت چند میلیارد دلاری تبدیل شده است و شرکت‌های این حوزه مثل بیت کوین و کانان (Canaan)، ارزشی بین ۳۰۰ تا ۴ میلیارد دلار دارند.

این در حالی است که بسیاری از متخصصان حوزه ارزهای دیجیتال معتقدند صنعت بیت کوین، حتی با وجود قیمت ۱۱,۰۰۰ دلاری، همچنان در مراحل ابتدایی چرخه خود قرار دارد. تایلر وینکلواس، یکی از بنیان‌گذاران صرافی جمینی (Gemini)، در مصاحبه خود گفت:

عرضه طلا در کهکشان ما بی‌نهایت است [اما] عرضه بیت کوین ثابت است. در بلندمدت دیگر خبری از مقایسه بین این دارایی‌ها نخواهد بود. مقایسه طلا با بیت کوین در آینده مثل آن است که امروز شن و طلا را باهم مقایسه کنیم.

وقتی صحبت از بررسی و تحلیل روندهای فعلی بازار بیت کوین در میان باشد، ساختار بازار و احساسات حاکم بر آن اهمیت بسیاری دارد. اما درنظرگرفتن رشد بیت کوین در بلندمدت و پتانسیل‌های این ارز دیجیتال نیز کم‌اهمیت نیست.  

The post یک پست ردیت در سال ۲۰۱۱: قیمت ۳ دلاری برای بیت کوین پایدار نیست appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.