رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

تحلیل قیمت بیت کوین؛ منتظر چه سطوحی باشیم؟

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

سه روز از آغاز ماه سپتامبر می‌گذرد و قیمت بیت کوین در این سه روز با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بوده است. با این حال، بسیاری از تحلیل‌گران عنوان می‌کنند روند فعلی قیمت مشخص نیست و برای تعیین دقیق آن باید صبر کرد.

به گزارش کوین تلگراف، کندل ماهیانه تازه بیت کوین در حالی ثبت شد که موجی از خوش‌بینی را به‌دنبال خود داشت. کندل ماه اوت نیز در قیمتی بالاتر از ۱۱,۵۰۰ دلار بسته شد، اتفاقی که از اوج قیمت سال ۲۰۱۷ بی‌سابقه بوده است. از سوی دیگر، معامله‌گران معتقدند که با توجه به افزایش فروش ناگهانی حاکم بر بازار، در کوتاه‌مدت باید با احتیاط قدم برداشت.

در ۲۴ ساعت گذشته هر واحد بیت کوین بیش از ۶٪ کاهش قیمت را تجربه کرده و قیمت اتریوم نیز سقوطی ۱۰ درصدی داشته است. پس از شکست بازار ارزهای دیجیتال در صعود بیشتر، روند مشخصی را نمی‌توان برای احساسات حاکم بر بازار تعیین کرد.

برخی از معامله‌گران بر این باورند که احتمال کاهش قیمت بیت کوین و رسیدن به حمایت ۱۱,۰۰۰ وجود دارد. اگر قیمت به زیر ۱۰,۵۰۰ دلار برسد و در این محدوده تثبیت شود، احتمال آغاز یک روند نزولی قوت خواهد گرفت. معامله‌گران معمولا سطوح ۱۱,۰۰۰ و ۱۱,۷۰۰ دلار را نقاطی کلیدی برای قیمت بیت کوین می‌دانند. از نقطه‌نظر تکنیکال، اگر بیت کوین برای مدت طولانی زیر ۱۱,۰۰۰ دلار بماند، می‌توان احتمال بازگشت روند نزولی را بالا دانست. از طرف دیگر، تثبیت در ناحیه‌ای بالاتر از ۱۱,۷۰۰ دلار، نوید یک جهش را در خود دارد.

نمودار قیمت بیت کویننمودار قیمت بیت کوین در سال‌های اخیر

دون‌آلت (DonAlt)، یکی از معامله‌گران مطرح بیت کوین، معتقد است که روند قیمت بیت کوین هنوز مشخص نیست؛ چرا که در حال حاضر روند حرکت قیمت ممکن است دستخوش تغییر شود. به‌گفته او، بسته‌شدن قیمت بالاتر از محدوده ۱۱,۷۰۰ دلار یا پایین‌تر از ۱۱,۰۰۰ دلار، می‌تواند روند آن را در آینده مشخص کند. او در ادامه می‌افزاید:

هنوز چیزی برای خریداران بازار از دست نرفته است، [اگر] قیمت بالاتر از سطح ۱۱,۷۷۰ بسته شود،‌ انتظار جهش شدید به‌سمت ماه را خواهم داشت. بسته‌شدن قیمت زیر ۱۱,۷۰۰ و فروش در این ناحیه [برای سرمایه‌گذاران] جذاب خواهد بود. از دست رفتن ۱۱,۰۰۰ دلار مساوی بازگشت قیمت است. تا زمانی که این ناحیه قیمتی حفظ شود، انتظار افزایش قیمت پابرجا است.

سناریو نزولی بیت کوین در کوتاه‌مدت

می‌توان گفت که در ماه سپتامبر (شهریور) پای عواملی در میان است که می‌توانند باعث کاهش قیمت بیت کوین شوند. اولین عامل، احیای شاخص دلار در حمایت کلیدی است. دومین عامل نیز عملکرد تاریخیِ کند بیت کوین در ماه سپتامبر است.

پیش از سقوط قیمت دیروز، یکی از خریداران باسابقه قیمت بیت کوین پیش‌بینی این کاهش قیمت را کرده بود. در پنج روز گذشته، قیمت بیت کوین ۸٪ افزایش را تجربه کرد و این در حالی بود که قیمت اتریوم نیز ۳۰٪ افزایش یافت.

اصلی‌ترین سناریو نزولی قیمت بیت کوین را می‌توان احتمال تداوم سقوط و رسیدن به ۱۱,۰۰۰ دلار، عبور از این حمایت و کاهش به شکاف CME‌ در ۹,۷۰۰ دلار دانست. برای رخ‌دادن این اتفاق، قیمت بیت کوین باید به سطحی پایین‌تر از حمایت ۱۱,۰۰۰ دلاری برسد؛ حمایتی که در جهش پیشین به‌عنوان یک بستر قدرتمند عمل کرده بود.

یک معامله‌گر به نام «سالسا تکیلا» (SalsaTekila)، معتقد است که ۱۰,۵۰۰ یک حمایت کلیدی برای تداوم روند صعودی است. با توجه به این مسئله که بسیاری از معامله‌گران محدوده حمایتی ۱۰,۵۰۰ تا ۱۱,۰۰۰ دلار را پراهمیت می‌دانند، از دست رفتن آن نیز می‌تواند باعث کاهش شدیدتر قیمت شود.

سناریو صعودی قیمت بیت کوین

چندین عامل صعودی نیز می‌توانند روند صعودی قیمت بیت کوین را تسریع کنند. طی ماه‌های اخیر، شاخص‌های درون زنجیره‌ای بسیاری در میان‌مدت نوید روند صعودی می‌دادند. رفتارهای هودلرها، سود/زیان خالص نقدنشده، کاهش ذخایر صرافی‌ها و افزایش تقاضا از جانب سرمایه‌گذاران دانه‌درشت و بنگاه‌های سرمایه‌گذاری را می‌تواند از جمله این عوامل دانست.

روند صعودی بیت کوین در کوتاه‌مدت و میان‌مدت را می‌توان تداومی بر حرکت آن به‌سمت اوج قیمت تاریخی دانست. از لحاظ تاریخی، قیمت بیت کوین در ماه‌های سپتامبر و اکتبر (مهر) نوسانات چندانی نداشته است. این در حالی است که تمام کندل‌های ماهیانه بیت کوین در ماه سپتامبر قرمز بسته شده است.

به‌عنوان مثال، قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷ به اوج قیمت ۲۰,۰۰۰ دلاری خود رسید و این در حالی بود که کندل ماه سپتامبر آن سال به رنگ قرمز بود. با این حال روند صعودی در سه‌ماهه چهارم سال ادامه یافت. از همین رو، اگر کندل ماهیانه این ماه (سپتامبر) نیز قرمز رنگ باشد، احتمال تداوم روند صعودی وجود خواهد داشت.

یک معامله‌گر مطرح با نام «بیزانتین جنرال» (Byzantine General) می‌گوید که روند صعودی بازار دست‌نخورده باقی مانده است. هم بیت کوین و اتریوم پیش از بازگشت قیمت، جهشی صعودی داشتند که برای مدت طولانی طول کشید. به‌گفته وی، تا زمانی که قیمت به زیر محدوده ۱۰,۵۰۰ تا ۱۱,۰۰۰ دلار نرسیده باشد، ساختار صعودی بازار همچنان قدرتمند است. در ادامه عنوان می‌کند:

بازار صعودی این گونه کار می‌کند. هیچ‌کس نمی‌تواند به اجماعی در این زمینه برسد. در هر دو سمت معامله (صعودی و نزولی) نظراتی وجود دارد. وقتی که «همه» به این نتیجه برسند که بازار صعودی است، شاهد ثبت اوج [قیمت] خواهیم بود. در حال حاضر چنین وضعیتی نداریم. عامل سوم هم تثبیت قیمت پس از جهش صعودی است که برای بیت کوین امری معمول است.

علیرغم اصلاح کوتاه‌مدت قیمت بیت کوین، محققان گلاسنود عنوان کرده‌اند که اگر قیمت بیت کوین به زیر ۱۱,۲۰۰ برسد، عده زیادی از سرمایه‌گذاران ارزهای خود را نمی‌فروشند. داده‌های گلاسنود نشان می‌دهد که این احتمال وجود که کاهش قیمت بیت کوین به سطوح بالاتر، برای پایین‌کشیدن قراردادهای فروشی است که از اهرم‌های بالا استفاده کرده‌اند. این مسئله نیز محتمل است که ریزش قراردادهای آتی فروش موجب کاهش قیمت سریع در بازار بیت کوین شود.

نمودار بیت کوینداده‌های گلاسنود

با توجه به این مسئله که پس از هاوینگ سال ۲۰۱۶، یک سال و نیم طول کشید تا قیمت به اوج خود برسد، هنوز هم تأثیرات تئوری هاوینگ بر قیمت از بین نرفته است. همان طور که در طول سال ۲۰۱۶ دیدیم، برخی از معامله‌گران معتقد بودند که قیمت بیت کوین می‌تواند بدون اصلاح قیمت گسترده به اوج قیمت تازه‌ای برسد. همین مسئله باعث قوت گرفتن جهش صعودی و کاهش احتمال افزایش فشار فروش ناگهانی و در نهایت سقوط به نواحی حمایتی کلیدی می‌شد.

کریپتوواچ (Cryptowatch)، یکی از شرکت‌های تابعه صرافی کراکن که در حوزه بررسی بازار فعالیت می‌کند، در توییتی پیش‌بینی کرد که احتمال دارد قیمت بیت کوین تا ماه نوامبر (آبان) به اوج قیمت تازه‌ای برسد و تا پایان سال ۲۰۲۰ محدوده ۲۷۰۰۰ دلار را پشت سر بگذارد. در این توییت آمده است:

[قیمت بیت کوین] به‌خوبی در مسیر مدل انباشت به عرضه [پلن‌بی] حرکت می‌کند. با در نظر گرفتن سقوط ۱۰ درصدی، پیش‌بینی از قیمت بیت کوین شامل اوج قیمت تازه تا اواسط ماه نوامبر و محدوده ۲۷۰۰۰ دلاری تا پایان امسال است.

در سوی دیگر، نشانه‌هایی از فاز انباشت در بازار قراردادهای اختیار نیز دیده می‌شود که خود عاملی صعودی در بلندمدت برای بیت کوین به حساب می‌آید. ایکوینومتریکز (Ecoinometrics)، شرکت تحلیلی حوزه ارزهای دیجیتال، نوشت:

خریداران دور روز پیش حجم بالایی از اختیار خرید را خریداری کردند. دیروز هم شاهد حجم قابل‌قبولی از فعالیت‌ها در اختیار خرید ۲۰ سپتامبر بودیم.

با توجه به افزایش توجهات پیرامون بازار قراردادهای اختیار که از ابتدای سال ۲۰۲۰ آغاز شده است، می‌توان گفت که این روند می‌تواند بر روند صعودی بیت کوین تأثیرگذار باشد.

عملکرد شاخص دلار در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ می‌تواند تأثیرگذارترین عامل در روند بیت کوین، چه صعودی و چه نزولی، باشد. همزمان با تغییر روند شاخص دلار در ناحیه‌ای پر اهمیت، طلا نیز با کاهش قیمت همراه بود. قیمت طلا در طول دو روز، سقوطی ۳ درصدی داشت. سقوط ۳ درصدی طلا در حالی عجیب است که نوسانات این چنینی برای این فلز گرانبها مسئله‌ای عادی نیست.

با این حال، نمی‌توان با قطعیت گفت که افزایش شاخص دلار تا پایان سال ۲۰۲۰ می‌تواند باعث تقویت روند نزولی شود؛ چرا که عوامل صعودی به‌اندازه‌ای هستند که تأثیرات افزایش شاخص دلار را کم‌رنگ کنند. در حال حاضر معامله‌گران تا با رویکردی محافظه‌کارانه در ارتباط با روند صعودی صحبت می‌کنند. باید منتظر ماند و دید که آیا محدوده حمایتی ۱۰۵۰۰ تا ۱۱۰۰۰ دلار حفظ می‌شود یا نه و پس از آن می‌توان با دیدگاهی بهتر در ارتباط با روند آینده قیمت بیت کوین نظر داد.

The post تحلیل قیمت بیت کوین؛ منتظر چه سطوحی باشیم؟ appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.