رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

۳ دلیل سقوط اخیر قیمت بیت کوین به سطوح ۱۰,۰۰۰ دلار

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

قیمت بیت کوین روز گذشته (پنجشنبه) با سقوطی ۱۰ درصدی به ۱۰,۳۰۰ دلار رسید و حتی در برخی از صرافی‌ها به محدوده ۹,۹۰۰ دلار هم وارد شد.

۳ دلیل سقوط اخیر قیمت بیت کوین به سطوح ۱۰,۰۰۰ دلارسقوط روز گذشته قیمت بیت کوین

به گزارش کوین دسک،‌ با این کاهش ناگهانی، رشد قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ تحت‌الشعاع قرار گرفت، اما همچنان این ارز دیجیتال نسبت به اول ژانویه (دی ۹۸) حدود ۵۰٪ افزایش را تجربه می‌کند. بیشتر تحلیل‌گران، برای پاسخ به ریزش شدید بیت کوین، به سه دلیل زیر اشاره کرده‌اند:

۱. همبستگی بیت کوین با بازارهای سنتی

شاخص S&P 500 که عملکرد ۵۰۰ سهام برتر بازارهای آمریکا را نشان می‌دهد، پس از رکوردشکنی اخیر، دیروز با کاهش شدیدی همراه بود. گزارش‌ها نشان می‌دهد موارد اظهار بیکاری در آمریکا در هفته آخر ماه اوت به ۸۸۱,۰۰۰ مورد کاهش یافته است که پایین‌ترین عدد نسبت به شروع همه‌گیری کرونا در سال جاری میلادی است. البته گفتنی است در طول رکود سال ۲۰۰۹، بالاترین نرخ اظهار بیکاری در یک هفته ۶۶۵,۰۰۰ مورد بود. پانتئون ماکرواکونومیکس (Pantheon Macroeconomics)، یکی از شرکت‌های تحقیقاتی مطرح، اعلام کرد که این آمار «همچنان نگران‌کننده» است و در عین حال طبق گفته رابرت فریک (Robert Frick)، اقتصاددان مطرح، در حالی که تعداد مبتلایان کویید-۱۹ در ماه اوت کاهش یافته است، بازار کار همچنان مشکلات زیادی دارد و شاهد بهبود مناسبی درباره آن نیستیم.

جان تودارو (John Todaro)، یکی از محققان شناخته‌شده در حوزه ارزهای دیجیتال، گفت:

بین فروشندگان بازار سهام و فروشندگان بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند اشتراکاتی وجود داشته باشد. سهام شرکت‌های فناوری امروز بیشترین سقوط را تجربه کرد که شامل سهم‌های محبوب سرمایه‌گذاران کوچک یعنی تسلا، فیس‌بوک، آمازون، اپل، نتفلیکس و گوگل می‌شود. هنوز مشخص نیست ریزش ادامه پیدا می‌کند یا این فقط یک اصلاح کوتاه‌مدت است. اگر سقوط ادامه داشته باشد، می‌تواند فشار بیشتری بر ارزهای دیجیتال وارد کند.

۲. کاهش سروصدای دیفای

شوق و اشتیاق معامله‌گران به پروژه‌های حوزه دیفای (DeFi) یا همان امور مالی غیرمتمرکز در حال کم‌شدن است. بیشتر این پروژه‌ها روی بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کنند. قیمت اتر، ارز دیجیتال شبکه اتریوم، روز گذشته ۱۱٪ و روز قبل آن حدود ۸٪ کاهش پیدا کرد. این کاهش شدید قیمت در حالی رخ داد که در میان ورود سرمایه‌های چشم‌گیر به حوزه دیفای، اتریوم در ماه جولای (تیر) حدود ۵۴٪ و در ماه اوت (مرداد تا شهریور) ۲۵٪ افزایش قیمت را تجربه کرده بود. علاقه معامله‌گران به اختصاص پول‌های خود به حوزه دیفای (اصطلاحاً فارمینگ) برای کسب سود در پروژه‌هایی همچون کامپاند (Compound)، یرن فایننس (Yearn.Finance) و سوشی سواپ (SushiSwap)، موجب رونق بازار ارزهای دیجیتال، به‌خصوص اتریوم شد. میزان ارزش قفل‌شده در دیفای در ماه اوت با بیش از دو برابر افزایش، به ۹.۵ میلیارد دلار رسید، اما در روزهای گذشته این میزان به ۹.۱ میلیارد دلار کاهش یافته است.

دنیس وینوکوروف (Denis Vinokourov)، یکی از محققان بازارهای مالی به کوین دسک گفت:

این رشد انفجاری موجب شد صرافی‌های غیرمتمرکز و بقیه محصولات دیفای به سطوحی برسند که روی احساسات موجود در تمام صرافی‌های متمرکز رقیب تأثیر بگذارند. سقوط اخیر نتیجه ترکیب این احساسات و افزایش شدید کارمزدهای اتریوم بود. همچنین، با ورود توکن‌هایی مانند PIZZA و HOTDOG که قیمت‌شان در عرض چند ساعت از ۶,۰۰۰ دلار به ۱ دلار سقوط کرد، شاهد فروکش کردن خیل معاملات مرتبط با توکن Uniswap بودیم. این احتمالاً به این دلیل است که از دارایی‌های مشابه (بیت کوین، اتر و بقیه) به‌طرز زیادی برای ایجاد موقعیت‌های معاملاتی وثیقه‌ای [ارائه دارایی برای وثیقه در جهت کسب سود] استفاده شده بود. به‌طور مشابه، سوشی سواپ (SushiSwap) یکی دیگر از توکن‌های دیفای که احساسات سرمایه‌گذاران را تحت‌تأثیر قرار داد، ایده‌ای مشابه Uniswap داشت. صرافی‌های غیرمتمرکز و معاملات دیفای دیگر فعالیت‌هایی از روی سرگرمی نیستند و تعداد زیادی از شرکت‌های مطرح در حوزه صرافی‌های متمرکز، برای سلطه بر بازار صرافی‌های غیرمتمرکز به‌دنبال سرمایه‌گذاری هستند. دیگر چیزی مانند دیوار چین در این میان نیست که بازارها را جدا کند و تمایلات از این بازار به بازار دیگر سرازیر خواهد شد.

۳ دلیل سقوط اخیر قیمت بیت کوین به سطوح ۱۰,۰۰۰ دلارارزش قفل‌شده در دیفای

ماینرها بیت کوین‌های خود را فروختند

استخراج‌کنندگان بیت کوین و احتمالاً معامله‌گران، روز گذشته تصمیم گرفتند با فروش مقداری بیت کوین از ریسک خود بکاهند و پاداشی را که برای حفظ امنیت شبکه بیت کوین دریافت کرده‌اند، ذخیره کنند. کوین دسک قبل از سقوط اخیر با استناد به داده‌های بلاک چین بیت کوین گزارش داده بود که تعداد زیادی بیت کوین به کیف پول صرافی‌ها منتقل شده است. انتقال بیت کوین به صرافی‌ها یکی از نشانه‌های احتمال افزایش فشار فروش است. طبق اطلاعات شرکت تحلیل بلاک چین کریپتوکوانت (CryptoQuant)، انتقال بیت کوین از استخرهای استخراج طی روزهای اخیر افزایش پیدا کرده بود و صرافی‌ها می‌توانند یکی از مقاصد این بیت کوین‌ها برای فروش باشند.

کی یونگ یو (Ki Young Yu)، بنیان‌گذار کریپتوکوانت، به کوین دسک گفت:

استخراج‌کنندگان معامله‌گران خوبی هستند. فکر می‌کنم آنها قصد داشتند از فرصت برای فروش استفاده کنند، نه اینکه کلاً خارج شوند. فکر می‌کنم میان ماینرها، بین کسانی که به افزایش قیمت بیت کوین تمایل دارد و آنهایی که ندارد، جنگی رخ خواهد داد. بعضی از ماینرهای چینی به سودآوری ماینینگ (بازگشت سرمایه) آگاه هستند و احتمالاً دلشان نمی‌خواهد که به‌خاطر بازار صعودی، رقیب‌های جدیدی به این صنعت ملحق شوند.

۳ دلیل سقوط اخیر قیمت بیت کوین به سطوح ۱۰,۰۰۰ دلارخروجی بیت کوین از استخرهای استخراج بزرگ

The post ۳ دلیل سقوط اخیر قیمت بیت کوین به سطوح ۱۰,۰۰۰ دلار appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.