رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

هش ریت شبکه بیت کوین بار دیگر رکوردشکنی کرد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

داده‌های گلاسنود (Glassnode)، مؤسسه تحلیلی فعال در حوزه بلاک چین نشان می‌دهد که نرخ هش بیت کوین، رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

 به گزارش دیکریپت، نرخ هش بیت کوین با ثبت رکوردی تازه به اوج تاریخی دیگری دست یافته است.

نرخ هش یا هش ریت، معیاری برای اندازه‌گیری توان پردازشی بلاک چین بیت کوین است. برای حفظ موجودیت سامانه‌ بلاک چینی بیت کوین، رشته‌ای از محاسبات پیچیده ریاضی باید در زمان بسیار کمی انجام شود. همزمان با استخراج بیت کوین، بلاک‌های حاوی تراکنش‌های تأییدشده، هش جدیدی دریافت و آن را به بلاک چین اضافه می‌کنند.

نمودار نرخ هش بیت کوینروند صعودی نرخ هش بیت کوین. منبع: گلاسنود

اکنون این نرخ هش در بالای قله ۱۴۰ اگزاهش برثانیه ایستاده است. گفتنی است پیش‌تر در ماه گذشته، نرخ هش برابر با ۱۲۹ اگزاهش برثانیه بوده است.

نرخ هش بیت کوین، از ابتدای سال جاری میلادی، روندی افزایشی را طی کرده و از ۱۰۵ اگزاهش برثانیه در هفته نخست ژانویه ۲۰۲۰ (۱۱ تا ۱۸ دی ۹۸) به بالای ۱۴۰ اگزاهش برثانیه رسیده است. با این حال، نرخ هش، دو بار افت شدیدی را از سر گذراند؛ یکی در روز ۱۶ مارس (۲۶ اسفند ۹۸) که نرخ هش به ۹۵ اگزاهش برثانیه رسید و دیگری در روز ۴ مه (۱۵ اردیبهشت) که نرخ هش حتی تا ۹۱ اگزاهش برثانیه نیز سقوط کرد.

به‌طور معمول، وقتی نرخ هش بیت کوین افزایش می‌یابد، بحث‌ها پیرامون احتمال افزایش قیمت این ارز دیجیتال بالا می‌گیرد. دلیل این اتفاق هم این است که با افزایش نرخ هش، انتظار می‌رود که ماینرها به جای استخراج بیشتر به نگه‌داری و حفظ کوین‌های استخراج‌شده کنونی خود روی بیاورند که می‌تواند به‌نوبه خود فشار بر عرضه بیت کوین را افزایش داده و به رشد بهای آن منجر شود.

با این حال، نمی‌توان هم‌بستگی آشکاری میان نرخ هش و قیمت بیت کوین یافت. وب‌سایت بیت‌اینفوچارتس (BitInfoCharts) با انتشار نموداری نشان داده که قیمت بیت کوین به‌رغم نوسانات نرخ هش، راه خودش را رفته و در برهه‌های مختلف، افزایش یا کاهش را تجربه کرده است. اینگو فیدلر (Ingo Fiedler)، هم‌بنیان‌گذار بلاک چین ریسرچ لب (Blockchain Research Lab) طی مصاحبه‌ای با رسانه‌ها گفته است که زیرساخت‌های اعطای وام، احساسات حاکم بر بازار و جو رقابتی میان ماینرها می‌توانند بر نرخ هش بیت کوین تأثیرگذار باشند. وی می‌گوید:

یک بازار استقراض بالغ به ماینرها اجازه می‌دهد تا بتوانند به سرمایه بیشتر با نرخ بهره کمتری برای تأمین مالی هزینه‌های خود دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، افزایش بهای بیت کوین طی چند ماه اخیر و احساسات مثبت حاکم بر بازار نیز می‌توانند فعالیت ماینرها را تقویت کنند.

فیدلر می‌افزاید:

ظرفیت‌های مازاد برای استقراض مالی، فضای مانور را برای ماینرها به‌منظور کسب سهم بیشتر از بازار گسترش می‌دهد.

خلاصه آنکه افزایش نرخ هش، خبر خوبی برای امنیت بلاک چین است. هرچه نرخ هش بالاتر باشد، حصار ایمنی بلاک چین مستحکم‌تر می‌شود. اگر کسی درصدد حمله به بلاک چین باشد، باید کنترل دست‌کم ۵۱ درصد از نرخ هش را در دست بگیرد؛ از این رو، هرچه نرخ هش بالاتر باشد، ترتیب دادن چنین حمله‌ای دشوارتر می‌شود.

The post هش ریت شبکه بیت کوین بار دیگر رکوردشکنی کرد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.