رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

جنون دیفای؛ اضافه شدن ۱۰۰۰ جفت‌توکن جدید به Uniswap فقط در یک هفته

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

آتش جنون دیفای کماکان شعله‌ور است و تنها در هفته اخیر، ۱,۰۰۰ جفت‌توکن جدید به صرافی غیرمتمرکز پیشتاز یونی‌سواپ (Uniswap) اضافه شده است. این در حالی است که کیفیت بسیاری از این جفت‌توکن‌ها با ابهامات فراوانی روبه‌رو است.

به گزارش کوین دسک، از ابتدای ماه جاری میلادی، کاربران یونی‌سواپ، روزانه به‌طور متوسط ۱۵۰ جفت‌توکن جدید به این صرافی افزوده‌اند؛ اتفاقی که نشان از محبوبیت روزافزون ایجاد توکن‌های عاری از مجوز از طریق قابلیت کارخانه توکن صرافی‌های غیرمتمرکز دارد.

بر اساس داده‌های دون آنالیتیکس (Dune Analytics)، روز شنبه هفته جاری، با افزوده‌شدن ۲۲۱ جفت‌توکن در صرافی یونی‌سواپ، رکورد تازه‌ای ثبت شد.

جک پوردی (Jack Purdy)، تحلیل‌گر حوزه دیفای مؤسسه مساری (Messari) می‌گوید:

رشد نمایی تعداد توکن‌ها و جفت‌های معاملاتی در صرافی یونی‌سواپ، اتفاق مثبتی است؛ زیرا نشان از قدرت فناوری‌های مالی کاملاً باز و عاری از مجوز به‌کاررفته در دیفای دارد.

گفتنی است یونی‌سواپ هم‌اکنون از ۸,۲۷۸ جفت معاملاتی پشتیبانی می‌کند. این رقم طی ۳۰ روز گذشته، ۹۰ درصد افزایش یافته و همچنین تقریباً ده برابر بیشتر از تعداد جفت‌های معاملاتی صرافی بایننس است. بایننس که عنوان بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان را یدک می کشد، در حال حاضر، تنها از ۸۳۸ جفت‌ارز پشتیبانی می‌کند.

در طی ماه اوت (مرداد)، بایننس، تنها ۱۵ توکن جدید را به تابلوی معاملات خود اضافه کرد و طی یک سال اخیر نیز تنها چهار بار، اقدام به انتشار اطلاعیه برای افزودن توکن‌های جدید کرده است.

نمودار افزایش جفت‌های معاملاتی صرافی یونی سواپتعداد جفت‌های معاملاتی صرافی یونی سواپ. منبع: دون آنالیتیکس

طی چهار ماه اخیر، شاهد رکوردشکنی پیاپی یونی‌سواپ در حجم‌ معاملاتی بوده‌ایم و تنها چهار توکن فهرست‌شده در این صرافی یعنی سوشی‌توکن (SushiToken)، یواس‌دی‌سی (USDC)، تتر و رپد اتر (Wrapped Ether) تنها در یک شبانه‌روز، حجم معاملاتی بالغ‌بر ۵۰ میلیون دلار را ثبت کرده‌اند.

پوردی در ادامه اظهارت خود گفته است:

فقدان سازوکارهایی برای رد یا تأیید جفت‌توکن‌های جدید، به حضور اجتناب‌ناپذیر انبوهی از توکن‌های بی‌ارزش و تقلبی با هدف کلاهبرداری در صرافی‌های غیرمتمرکز می‌انجامد. از این رو، کاربران مسئول‌اند تا با توسعه ابزارهایی از پلتفرم معاملاتی در برابر این توکن‌های جعلی محافظت کنند.

در روز گذشته نیز کاربری برای نمایش سهولت فهرست‌کردن عاری از مجوز توکن در صرافی یونی‌سواپ، توکنی را به نام توکن صرافی یونی‌سواپ (Uniswap Exchange Token) به این صرافی اضافه کرد؛ توکنی که کاملاً ساختگی است و تیم توسعه‌دهندگان یونی‌سواپ، هیچ نقشی در ساخت آن نداشته‌اند.

نمودار مقایسه تعداد توکن‌های یونی سواپ با دیگر صرافی‌هامقایسه یونی‌سواپ با دیگر صرافی‌ها از نظر تعداد جفت‌های معاملاتی پشتیبانی‌شده. منبع: دون آنالیتیکس

یونی‌سواپ تاکنون درخواست رسانه‌ها را برای اظهارنظر در مورد توکن‌های جدید و رشد نمایی جفت‌های معاملاتی فهرست‌شده در این صرافی بی‌پاسخ گذاشته است.

با این حال، تیم یونی‌سواپ، پیش‌تر در اواخر ماه اوت (اوایل شهریور) با انتشار یادداشتی وبلاگی به وجود مشکلی در سیستم عاری از مجوز این صرافی اذعان کرده بود. در این یادداشت آمده است:

با افزایش شتابان روند صدور و عرضه توکن‌ها، پالایش توکن‌های جعلی، ساختگی و کپی از توکن‌های باکیفیت و قانونی برای کاربران یونی‌سواپ دشوارتر می‌شود. این روندی است که ما انتظار داشتیم در آینده به وقوع بپیوندد.

The post جنون دیفای؛ اضافه شدن ۱۰۰۰ جفت‌توکن جدید به Uniswap فقط در یک هفته appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.