رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

قیمت بیت کوین درون یک محدوده قیمتی در حال نوسانات عرضی است، اما احتمال رشد قیمت تعدادی از آلت کوین‌ها، در صورت جهش قیمت آن‌ها از سطوح حمایت کلیدی وجود دارد.

به گزارش کوین تلگراف، مایک آلفرد (Mike Alfred)، مدیرعامل دیجیتال استس دیتا (Digital Assets Data)، شرکتی فعال در بخش آمار و حوزه فین‌تک، طی صحبت‌های خود با این رسانه خبری گفته است که سرمایه‌گذاران اصلی و بزرگ هنوز نسبت به بیت کوین و اکوسیستم شبکه آن مشکوک هستند. با این حال آلفرد معتقد است که این شک و ناباوری به‌‌نفع بیت کوین خواهد بود، زیرا وقتی سرمایه‌گذاران سنتی از بازار دست می‌کشند، بعدها با فشار مشتریان و شرکای خود مجبور خواهند شد که در قیمت‌های بسیار بالاتر وارد بازار شوند.

در حالی که بیت کوین طی چند هفته گذشته برای شروع یک روند صعودی پایدار در حال تقلا کردن است، تعدادی از آلت کوین‌ها و توکن‌های فضای DeFi با رشد قوی قیمتی رو‌به‌رو شده‌اند. این مسئله باعث دورشدن توجهات معامله‌گران از بیت کوین شده است.

دن مورهد (Dan Morehead)، مدیرعامل پنترا کپیتال (Pantera Capital) معتقد است که فضای DeFi با رشد ۱۰۰ درصدی در پنج سال آینده از بیت کوین پیشی خواهد گرفت. در بلندمدت، اکثر تحلیلگران به روند صعودی بازار نظر دارند، اما در چند روز آینده چه انتظاراتی خواهند داشت؟ بیایید نگاهی به تعدادی از ارزهای دیجیتال بیندازیم که می‌توانند فرصت‌های معاملاتی کوتاه‌مدت را ارائه دهند و سطوح کلیدی آنها را مشخص کنیم.

بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین با تثبیت در بالای سطح ۱۰,۵۰۰ دلار در ۲۷ ژوییه (۶ مرداد) یک الگوی سر و شانه معکوس را کامل کرده است. در چنین الگوهای بازگشتی، قیمت معمولاً بار دیگر سطح شکسته‌شده (بریک اوت) خط گردن را می‌بیند.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

در حالت ایده‌آل قیمت نباید به زیر خط گردن الگوی سرو شانه معکوس حرکت کند، اما در دنیای معامله‌گری به‌ندرت شرایطی ایده‌آل را می‌بینیم. اگرچه در ۳ سپتامبر (۱۳ شهریور) فروشندگان قیمت را به زیر خط گردن پایین آورده‌اند، این فشار فروش دوام نیاورده است که این خودش نشان از جریان خرید در سطوح پایین‌تر دارد. به هر حال این جریان در حرکت قیمت به بالای ۱۰,۵۰۰ دلار ضعیف خواهد شد.

با توجه به این شرایط، قیمت در ناحیه ۹,۸۳۵ الی ۱۰,۶۲۵ دلار گیر افتاده است. پس از اینکه فروشندگان موفق به پایین آوردن قیمت از این ناحیه در ۸ سپتامبر (۱۸ شهریور) نشدند، خریداران در روز جاری برای هدایت قیمت به بالای این ناحیه تلاش کردند که آنها نیز با شکست مواجه شدند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) کمی بالاتر از این ناحیه و در ۱۰,۷۱۹ دلار قرار گرفته است. بنابراین در این سطح احتمالاً شاهد دفاع قوی فروشندگان خواهیم بود. از طرفی اگر خریداران موفق به هدایت و تثبیت قیمت در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به‌مدت سه روز شوند، این امر از پایان فاز اصلاح قیمت خبر خواهد داد. در این صورت احتمال دیده‌شدن دوباره سطح ۱۲,۴۶۰ دلار وجود خواهد داشت. با نقض‌شدن این مقاومت نیز احتمال ادامه روند صعودی وجود دارد. دیدگاه صعود قیمت با ریزش و تثبیت آن در زیر حمایت ۹,۸۳۵ دلار منتفی خواهد شد.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

نمودار چهارساعته، دفاع پرقدرت فروشندگان از مقاومت ۱۰,۶۲۵ دلار را نشان می‌دهد، اما اگر آن‌ها موفق به ریزش قیمت به زیر حمایت ۱۰,۲۰۰ دلار نشوند، خریداران بار دیگر قیمت را تا مقاومت این ناحیه هدایت خواهند کرد.

در این صورت معامله‌گران دیگر نیز وارد بازی خواهند شد و احتمال رشد قیمت تا ۱۱,۴۰۰ دلار و در بالای آن تا ۱۲,۰۰۰ دلار نیز وجود خواهد داشت. در طرف مقابل با حرکت قیمت به زیر حمایت ۱۰,۲۰۰ دلار، ریزش قیمت تا ۱۰,۰۰۰ دلار و در زیر آن تا ۹,۸۳۵ دلار امکان‌پذیر خواهد بود.

بایننس کوین (BNB)

در حالی که اکثر آلت کوین‌ها در پی یافتن کف قیمتی خود هستند، قیمت بایننس کوین روند صعودی خود را ادامه داده و سقف جدیدی در ۵۲ هفته اخیر خود تشکیل داده است. این عوامل نشانه مثبتی برای قیمت خواهند بود.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

اگرچه شاخص قدرت نسبی (RSI) نشانه‌هایی از واگرایی منفی در خود نشان داده است، رشد سریع قیمت در ۱۲ سپتامبر (۲۲ شهریور) این واگرایی را نقض کرده است. در وضعیت فعلی قیمت بایننس کوین با مقاومت کلیدی ۳۲ دلار مواجه است، اما اگر خریداران اجازه ریزش قیمت به زیر حمایت ۲۷.۱۹۰۵ دلار را ندهند، احتمال دیده‌شدن دوباره سطح ۳۲ دلار وجود خواهد داشت. در بالای این مقاومت، احتمال هل داده شدن قیمت تا ۳۸ دلار نیز وجود خواهد داشت.

در طرف مقابل، ریزش قیمت به زیر ۲۷.۱۹۰۵ دلار توسط خرس‌ها، نشان‌دهنده این خواهد بود که صعود اخیر تله گاوی بوده است.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

فروشندگان با قدرت در حال دفاع از سطح مقاومت ۳۲ دلار هستند. این موضوع را از فتیله‌ی بلند شمع قیمت در تایم فریم چهارساعته می‌توان مشاهده کرد. به هر حال نکته مثبت این است که خریداران در حال ادامه‌دادن به خرید در ریزش‌ها هستند. این گروه در وضعیت فعلی در تلاش برای هل‌دادن قیمت به بالای مقاومت ۳۲ دلار هستند. در صورت موفقیت، به شتاب صعود قیمت افزوده خواهد شد، اما با چرخش قیمت از ۳۲ دلار، قیمت برای چند روز نوسانات محدودی را تجربه خواهد کرد.

نئو (NEO)

موفق عمل نکردن فروشندگان در پایین آوردن قیمت به‌زیر سطح شکسته‌شده ۱۶.۷۲۴۴۱ دلار، موجب جذب خریدارانی شده است که قیمت نئو را در روز جاری تا ۲۱.۹۷۸۶۹ دلار نیز به‌سمت بالا هل داده‌اند.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

فروشندگان با قدرت در حال دفاع از ناحیه مقاومتی ۲۲ الی۲۲.۸۲۶۱۲ دلار هستند. اما اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۱۸.۵۴ دلار به‌سمت بالا جهش کند، خریداران بار دیگر برای هدایت قیمت به بالای این ناحیه تلاش خواهند کرد. در صورت موفقیت، احتمال شروع موج جدید صعودی قیمت وجود خواهد داشت. مقاومتی جزئی در ۲۵.۲۳ دلار وجود دارد که در بالای آن احتمال افزایش شتاب (مومنتوم) قیمت وجود خواهد داشت.

به هر حال با ریزش قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، احتمال ادامه ریزش قیمت تا ۱۶.۷۲۴۴۱ دلار وجود خواهد داشت. شکست و تثبیت قیمت در زیر این حمایت نشانه منفی بزرگی برای قیمت خواهد بود.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

شکسته نشدن سطح ۲۲ دلار، ممکن است موجب ذخیره سود معامله‌گران کوتاه‌مدت شده باشد. این امر قیمت را تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به پایین کشیده است. به هر حال اگر گاوها موفق به حفظ قیمت در بالای سطح اصلاحی ۵۰ درصد فیبوناچی در ۱۹.۲۷۲۴۴ دلار شوند، تلاشی دیگر برای حرکت قیمت تا مقاومت بالاسر ممکن خواهد بود.

شکست قیمت به زیر ناحیه حمایتی ۱۸.۶۳۳۷۶ الی ۱۹.۲۷۲۴۴ دلار، موجب تضعیف تکانه حرکت قیمت و ادامه ریزش تا ۱۶.۷۲۴۴۱ دلار خواهد شد.

یرن فایننس (YFI)

اصلاح قیمت یرن فایننس که از ۳۱ اوت (۱۰ شهریور) آغاز شده بود، در نزدیکی سطح اصلاحی ۵۰ درصد موج صعودی قیمت (از ۳,۰۰۰ تا ۳۹,۶۹۰ دلار) در ۲۱,۳۴۵ دلار به اتمام رسیده است.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

تلاش مکرر فروشندگان برای ریزش قیمت به زیر حمایت ۲۱,۳۴۵ دلار، موفق نبوده و محدوده نوسانات قیمت بین ۵ الی ۸ سپتامبر (۱۵ الی ۱۸ شهریور) کوچک شده است. این عوامل بلاتکلیفی بین دو جبهه خریدار و فروشنده را نشان می‌دهد. این بلاتکلیفی با حرکت سریع قیمت در ۹ سپتامبر برطرف شده است، که غلبه خریداران را تأیید می‌کند. هدف موج بعدی صعودی قیمت ۴۶,۶۳۲.۴۶ دلار و در بالای آن ۵۰,۰۰۰ دلار است.

به هر حال، فروشندگان در تلاش برای به تأخیر انداختن صعود قیمت در ۴۳,۹۶۶.۳۱ دلار هستند. اگر آن‌ها موفق به پایین آوردن قیمت از سطح اصلاحی ۵۰ درصد فیبوناچی موج اخیر قیمت در ۳۱,۰۱۱.۳۷ دلار شوند، احتمال تضعیف شتاب قیمت (مومنتوم) وجود خواهد داشت.

واگرایی منفی در شاخص قدرت نسبی (RSI) در حال شکل‌گیری است و اندیکاتور نشانه‌هایی از هشدار را بیان می‌کند. با این حال اگر قیمت از ناحیه حمایتی ۳۱,۰۱۱.۳۷ الی ۳۴,۰۶۸.۷۴ دلار، به‌سمت بالا جهش کند، خریداران برای ادامه روند صعودی قیمت تلاش خواهند کرد.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

خرس‌ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) برده‌اند. این امر نشان‌دهنده تضعیف شتاب کوتاه‌مدت قیمت است. حمایت بعدی قیمت در مسیر نزولی ۳۱,۰۱۱.۳۷ دلار خواهد بود. با جهش سریع قیمت از این سطح، خریداران بار دیگر برای هدایت قیمت به بالای مقاومت ۴۳,۹۶۶.۳۱ دلار دست به کار خواهند شد.

چین لینک (LINK)

قیمت چین لینک برای سومین بار از ۶ سپتامبر (۱۶ شهریور) از سطح ۱۳.۲۸ دلار به‌سمت پایین چرخیده است، اما نکته مثبت این است که فروشندگان موفق به پایین آوردن قیمت از خط روند صعودی (خط آبی صعودی) نشده‌اند. این امر به جریان خرید در سطوح پایین اشاره دارد.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

اگر قیمت دوباره از خط روند به‌سمت بالا جهش کند، خریداران یک بار دیگر برای هدایت قیمت به بالای ۱۳.۲۸ دلار تلاش خواهند کرد. در صورت موفقیت، احتمالاً به شتاب قیمت افزوده خواهد شد و احتمال حرکت آن تا خط روند نزولی (خط آبی نزولی) وجود خواهد داشت. این سطح دینامیک به احتمال زیاد به‌عنوان یک مقاومت قوی بر سر راه قیمت قرار خواهد گرفت، اما با حرکت قیمت به بالای آن، احتمال رشد قیمت تا ۱۷.۷۷۷۷ دلار وجود خواهد داشت.

به هر حال، اگر فروشندگان قیمت را به زیر خط روند صعودی حرکت دهند، ادامه ریزش قیمت تا ۸.۹۰۸ دلار وجود دارد. چنین حرکتی تاثیر منفی بسزایی بر قیمت و احساسات بازار خواهد گذاشت.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

نمودار چهارساعته قیمت، بیان‌گر دفاع پرقدرت فروشندگان از مقاومت ۱۳.۲۸ دلاری است، اما نکته مثبت اینجا است که خریداران نیز اجازه ریزش قیمت به زیر ۱۱ دلار را نداده‌اند.

اگر قیمت از سطوح فعلی یا خط روند صعودی به‌سمت بالا جهش کند، گاوها بار دیگر برای هدایت قیمت به بالای مقاومت ۱۳.۲۸ دلار تلاش خواهند کرد. در این صورت، احتمال افزایش شتاب حرکت و رشد سریع قیمت تا ۱۵ دلار وجود خواهد داشت. دیدگاه صعود قیمت با نفوذ و تثبیت قیمت در زیر خط روند صعودی توسط فروشندگان منتفی خواهد شد.

The post پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.