رفتن به مطلب

بایننس به مشارکت در پولشویی متهم شد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

صرافی ارز دیجیتال بایننس در دادگاهی در ایالات متحده به اتهام پول‌شویی تحت تعقیب قانونی قرار گرفته است. گفته می‌شود صرافی ژاپنی فیسکو (Fisco) از بایننس به‌دلیل تسهیل پول‌شویی بیش از ۹ میلیون دلار ارز دیجیتال مسروقه شکایت کرده است.

به گزارش «The Block»، فیسکو روز دوشنبه (۲۴ شهریور) دادخواستی ۳۳ صفحه‌ای را به دادگاه منطقه شمالی کالیفرنیا ارائه داده است. فیسکو در این دادخواست مدعی شده است که سیاست‌های «سهل‌انگارانه» بایننس در زمینه شناخت مشتری (KYC) این امکان را برای مجرمان سایبری فراهم کرده است تا ارزهای دیجیتال دزدیده‌شده از صرافی زایف (Zaif) را به دیگر ارزهای دیجیتال و یا پول نقد تبدیل کنند. شایان ذکر است که فیسکو مالک صرافی زایف است.

گفتنی است صرافی زایف در سپتامبر ۲۰۱۸ (شهریور ۱۳۹۷) هک شد و حدود ۶۳ میلیون دلار ارز دیجیتال از جمله بیت کوین را در آن زمان از دست داد. فیسکو در شکایت خود ذکر کرده است که با استناد به تجزیه‌وتحلیل بلاک چین، سارقانی که زایف را هک کردند ۱,۴۵۱.۷ بیت کوین را از طریق صرافی بایننس پول‌شویی کرده‌اند. در آن زمان این بیت کوین‌ها ارزشی حدود ۹.۴ میلیون دلار داشت. در حال حاضر ارزش این بیت کوین‌ها بیش از ۱۵ میلیون دلار است.

فیسکو مدعی است که پروتکل‌های شناخت مشتری و ضدپولشویی (AML) بایننس به‌شدت «سهل‌انگارانه» است و با استانداردهای لازم مطابقت ندارد. فیسکو معتقد است که بایننس بدون اجرای سیاست‌های شناخت مشتری قابل‌قبول، به مشتریان اجازه افتتاح حساب می‌دهد و آنها قادرند تا بدون احراز هویت، تا ۲ بیت کوین را به‌راحتی خارج کنند.

در دادخواستی که فیسکو به دادگاه ارائه کرده است آمده است:

سارقان بیت کوین‌های دزدیده‌شده را بین هزاران تراکنش و حساب مجزا تقسیم کردند، به طوری که ارزش همه آن‌ها در زیر محدودیت دو بیت کوین قرار گرفت. بایننس در این فرایند هم نقش محل نگهداری و هم نقش انتقال‌دهنده وجوه سرقتی را ایفا کرده است.

فیسکو در ادامه گفته است که زایف مدت زمان اندکی پس از هک، با کارکنان بایننس تماس گرفته و از آن‌ها خواسته است تراکنش‌ها و حساب‌هایی را که با بیت کوین‌های سرقتی در ارتباط است مسدود کنند، اما بایننس یا عامدانه یا از روی سهل‌انگاری موفق نشد فرایند پول‌شویی را متوقف کند. در صورتی که می‌توانست این کار را انجام دهد.

اکنون زایف به‌دنبال یک محاکمه با حضور هیئت منصفه و دریافت ۹ میلیون دلار از بایننس به اضافه بهره این پول از زمان هک است. این شرکت از دادگاه خواسته است تا حکمی مبنی بر الزام بایننس نسبت به جبران و پرداخت عادلانه خسارت، زمان و هزینه صرف شده برای تعقیب اموال صادر کند.

زایف در خصوص انتخاب حوزه قضایی نیز اظهار داشته است:

بخش قابل توجهی از سرورهای AWS (خدمات وب آمازون) بایننس که برای فعالیت‌های خود به آن‌ها متکی است، در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. همچنین بایننس تعداد زیادی از مدیران اجرایی خود را در سانفرانسیسکو و سایر مناطق کالیفرنیا استخدام کرده است و این روند را هم ادامه می‌دهد.

سخنگوی بایننس از اظهارنظر در خصوص این شکایت خودداری کرده است.

The post بایننس به مشارکت در پولشویی متهم شد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.