رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

تحلیل تکنیکال اختصاصی چند آلت کوین مطرح بازار؛ ۳ مهر (۲۴ سپتامبر)

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

اگر قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها به‌زودی سطوح مقاومت اخیر خود را نقض نکنند، در معرض اصلاح عمیق‌تری هستند.

طبق داده‌های نظرسنجی اورتاس (Evertas)، شرکت بیمه دارایی‌های دیجیتال، سرمایه‌گذاران سازمانی و نهادی معتقدند که وضوح مقررات و تقویت زیرساخت‌ها به لحاظ معامله و تجارت، خبررسانی و خدمات حضوری، مشارکت آنها را در بازار ارزهای دیجیتال افزایش خواهد داد.

حدود یک چهارم مشارکت‌کنندگان در این نظرسنجی انتظار دارند که صندوق های بازنشستگی، صندوق‌های ثروت ملی، شرکت‌های بیمه و دفاتر خانوادگی نیز درگیر بازار ارزهای دیجیتال شوند. این نظرسنجی همچنین نشان داده که ۳۲٪ از شرکت‌کنندگان انتظار دارند که صندوق‌های پوشش ریسک (Hedge Fund) به ‌میزان قابل‌توجهی دارایی‌های دیجیتال خود را در آینده افزایش دهند.

تصویب اولین صندوق معاملات دارایی دیجیتال در بورس اوراق بهادار برمودا، گام مثبتی است که احتمالاً نظر چندین سرمایه‌گذار سازمانی دیگر را جلب کرده و آنان را درگیر بازار کند. این صندوق قابل معامله در بورس (ETF)، مشارکتی بین نزدک (Nasdaq)، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای بورس سهام دنیا و صندوق مدیریت دارایی برزیلی هش‌دکس (Hashdex) است و انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۰ در بورس اوراق بهادار برمودا (BSX) معامله شود.

پس از بازار نزولی سال 2018، حتی یک سقوط جزئی در قیمت بیت کوین هم احساسات سرمایه‌گذاران را متزلزل می‌کند، زیرا بسیاری از این موضوع ترس دارند که سقوط سنگین قیمت یکی از احتمالات خواهد بود. بااین‌حال، داده‌های شرکت سنتیمنت (Santiment)، ارائه‌دهنده تحلیل درون زنجیره‌ای نشان می‌دهد که در زمان اطمینان نداشتن و ترس زیاد، ارزهای دیجیتال تمایل به جهش سریع دارند.

با تلاش بیت کوین برای یافتن کف قیمتی جدید، آلت کوین‌ها همچنان به ریزش خود ادامه می‌دهند و در حال ایجاد فرصت‌های بالقوه و جدید معاملاتی هستند. حجم کل بازار از پایین‌ترین مقدار خود در ۶ سپتامبر و نزدیک به ۳۱۴ میلیارد دلار بهبود یافته است و در تلاش به‌منظور تثبیت در بالای سطح ۳۵۰ میلیارد دلار است. این موضوع می‌تواند نشان دهد که سطوح بالاتر همچنان باعث جذب فروشندگان خواهد شد. با قدرت‌نمایی توکن‌های دیفای، نرخ غلبه بیت کوین (BTC Dominance) یا سهم بیت کوین از بازار ارزهای دیجیتال از مقدار ۶۸ درصد در میانه ماه مه به ۵۶ درصد در نیمه اول ماه جاری رسیده است.

با این حال طی چند روز گذشته، دارایی‌های دیفای شاهد اصلاحات شدیدی بوده و نوسانات آنها افزایش یافته است. این امر احتمالاً توجه معامله‌گران را به بیت کوین معطوف خواهد کرد. همچنین این احتمال وجود دارد که ناتوانی بیت کوین در نگه داشتن سطوح بالاتر از ۱۱,۰۰۰ دلار، اثری منفی بر ذهنیت معامله‌گران آلت کوین‌ها و توکن‌های دیفای گذاشته باشد.

اگرچه بیت کوین در تلاش برای یافتن شتاب (مومنتوم) در نوسانات خود است، اما یک نکته مثبت این است که حجم معاملات آتی بیت کوین در پلتفرم دارایی دیجیتالی بکت (Bakkt) در حال افزایش است. نسبت ۱۰ حجم بزرگ سرمایه ورودی به کل حجم ورودی برای هر صرافی، نزدیک به پایین‌ترین مقدار خود در یک سال اخیر قرار گرفته است. این امر می‌تواند به جریان انباشت توسط نهنگ‌ها و معامله‌گران نهادی اشاره داشته باشد.

در حال حاضر، اکثریت ارزهای دیجیتال از یک روند کلی پیروی نمی‌کنند و به‌طور عمده عملکرد هر ارز مختص به خود آن است. این موضوع فرصت‌هایی معاملاتی در هر دو سوی بازار ایجاد کرده است. در این تحلیل قصد بر شناسایی موقعیت‌های احتمالی معاملاتی در چند ارز داریم، بنابراین به سراغ دیدگاه تکنیکال آن‌ها می‌رویم.

قبل از بررسی هر ارز به‌صورت جداگانه، توجه به یک نکته در اندیکاتور مکدی در اکثریت ارزها خالی از لطف نیست. با نگاه به گذشته این ارزها درمی‌یابیم که پس از هر مرتبه که اندیکاتور یک واگرایی مخفی مثبت (+HD) در نمودار تشکیل داده و بلافاصله پس از آن یک واگرایی مثبت (+RD) را ثبت کرده است، با ورود به بازار هنگام تقاطع مکدی به بالای سیگنال، سود مناسبی شناسایی شده است. بنابراین می‌توان با شناسایی یک واگرایی مثبت در وضعیت فعلی این ارزها، با رعایت حد ضرر و سود وارد معاملات شد. به مثال زیر در ارز ریپل توجه کنید.

تحلیل تکنیکال اختصاصی چند آلت کوین مطرح بازار؛ ۳ مهر (۲۴ سپتامبر)برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

البته این اندیکاتور در تایم‌فریم بالاتر در شرف تقاطع نزولی با خط سیگنال خود است. حرکت مکدی به زیر خط سیگنال در تایم فریم هفتگی اثر منفی بسزایی بر قیمت خواهد گذاشت. بنابراین حتماً با تنظیم بهینه حد ضرر، ریسک خود را در هفته‌های آتی کنترل کنید و با ورود و خروج پله‌ای در حمایت و مقاومت‌ها، سرمایه خود را مدیریت کنید.

ترون (TRON)

به واکنش قیمت ترون درون کانال فیبوناچی در تایم‌فریم هفتگی توجه کنید. برای تأیید اعتبار کانال فیبوناچی ترسیم‌شده، برخورد و واکنش‌های قیمت به سطوح مختلف آن را مشاهده کنید. در تحلیل گذشته ترون، اشاره کردیم که اگر قیمت موفق به شکست میدچنل این کانال در ۰.۰۲۱ دلار شود، انتظار رشد تا ۰.۰۲۵ دلار را در کوتاه‌مدت خواهیم داشت. همچنین گفتیم که در صورت شکست پرقدرت این مقاومت و در بالای این سطح، هدف میان‌مدت قیمت می‌تواند ۰.۰۳۵ دلار باشد.

تحلیل تکنیکال اختصاصی چند آلت کوین مطرح بازار؛ ۳ مهر (۲۴ سپتامبر)تحلیل گذشته قیمت ترون به تاریخ ۱۶ مرداد

قیمت اهداف مذکور را در سه هفته گذشته دیده و با نوسان هیجانی به صورت فتیله (شادو)، تا قیمت ۰.۰۵ دلار در صرافی بایننس هم معامله شده است. در نهایت با ریزش از این سطح، در وضعیت فعلی در قیمت ۰.۰۲۵ دلار معامله می‌شود.

تحلیل تکنیکال اختصاصی چند آلت کوین مطرح بازار؛ ۳ مهر (۲۴ سپتامبر)برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

در تایم‌فریم هفتگی شاهد بازگشت (پولبک) قیمت به سقف قبلی و برخورد به بالای ابر کومو طبق سیستم ایچیموکو به‌عنوان سطوح حمایتی هستیم. با جهش قیمت از این سطح می‌توان انتظار صعود دوباره آن را تا ۰.۰۳۵ دلار داشت. در طرف مقابل اگر قیمت به زیر ۰.۰۲۴ دلار حرکت کند، انتظار اصلاح بیشتر قیمت را داریم.

تزوس (TEZOS)

به واکنش قیمت تزوس درون کانال فیبوناچی در تایم‌فریم هفتگی توجه کنید. برای تأیید اعتبار کانال فیبوناچی ترسیم‌شده، برخورد و واکنش‌های قیمت به سطوح مختلف آن را مشاهده کنید. در تحلیل گذشته تزوس، به اصلاح بیشتر قیمت تا ناحیه‌ی احتمالی بین دو حد پایین و بالای ۲.۲ الی ۲.۸ دلار اشاره کردیم.

تحلیل تکنیکال اختصاصی چند آلت کوین مطرح بازار؛ ۳ مهر (۲۴ سپتامبر)تحلیل گذشته قیمت تزوس به تاریخ ۶ شهریور

قیمت تا روز جاری تا این ناحیه اصلاح خود را انجام داده و در وضعیت فعلی در سطح ۲ دلار معامله می‌شود. با توجه به حمایت استاتیک قیمت در این حوالی و همچنین قرار گرفتن سطح اصلاحی ۶۱.۸ درصد فیبوناچی موج صعودی مشخص‌شده و برخورد قیمت به سطح ۵۰ درصد کانال فیبوناچی، انتظار صعود قیمت از سطوح فعلی را خواهیم داشت. اهداف پله‌ای قیمت در صعود، ۲.۵، ۲.۸، ۳.۱، و ۳.۴ خواهد بود.

تحلیل تکنیکال اختصاصی چند آلت کوین مطرح بازار؛ ۳ مهر (۲۴ سپتامبر)برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

دیدگاه صعود قیمت با ریزش و تثبیت آن در زیر سطح ۱.۸۵ دلار منتفی خواهد شد.

ویوز (WAVES)

به موج‌شماری بر اساس نظریه امواج الیوت در نمودار قیمت ویوز در تایم‌فریم هفتگی توجه کنید. قیمت در وضعیت فعلی در حال تکمیل اصلاح قیمت خود در موج چهارم قیمتی است. احتمال اتمام اصلاح در سطوح فعلی وجود دارد، اما امکان عمیق‌تر شدن آن تا ۱.۸۵ دلار نیز هست. در این مواقع بهتر است منتظر علائم برگشت در نمودار باشیم. این علائم به‌صورت جهش قیمت، الگوی بازگشتی و غیره می‌تواند باشد.

تحلیل تکنیکال اختصاصی چند آلت کوین مطرح بازار؛ ۳ مهر (۲۴ سپتامبر)برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

با مشاهده واگرایی مخفی مثبت (+HD) در تایم‌فریم روزانه در اندیکاتور مکدی و با ورود با استفاده از تقاطع مکدی و سیگنال، می‌توان وارد معامله خرید در موج پنجم صعودی شد. اهداف احتمالی قیمت در کوتاه‌مدت ۳ الی ۳.۵ دلار و در میان‌مدت ۴.۵ الی ۵ دلار خواهد بود.

تحلیل تکنیکال اختصاصی چند آلت کوین مطرح بازار؛ ۳ مهر (۲۴ سپتامبر)برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

دیدگاه صعود قیمت با ریزش و تثبیت آن در زیر سطح ۲.۱ دلار منتفی خواهد شد.

استلار (STELLAR)

به واکنش قیمت استلار درون کانال فیبوناچی در تایم‌فریم هفتگی توجه کنید. برای تأیید اعتبار کانال فیبوناچی ترسیم‌شده، برخورد و واکنش‌های قیمت به سطوح مختلف آن را مشاهده کنید. قیمت به بالای سطح ۶۱.۸ درصد کانال فیبوناچی برخورد کرده و سطح اصلاحی ۶۱.۸ درصد اصلاحی فیبوناچی موج صعودی مشخص شده نیز کمی پایین‌تر از آن در ۰.۰۶ دلار قرار دارد. بنابراین می‌توان انتظار صعود قیمت را از این سطح یا وضعیت فعلی آن در ۰.۰۷ دلار داشت.

تحلیل تکنیکال اختصاصی چند آلت کوین مطرح بازار؛ ۳ مهر (۲۴ سپتامبر)برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

در صورت جهش قیمت از سطوح مذکور، اهداف به‌ترتیب ۰.۰۸۳ و ۰.۰۹۷ دلار خواهند بود. دیدگاه صعود قیمت با ریزش و تثبیت آن در زیر ۰.۰۶ دلار منتفی خواهد شد.

The post تحلیل تکنیکال اختصاصی چند آلت کوین مطرح بازار؛ ۳ مهر (۲۴ سپتامبر) appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.