رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

جی‌کوین هش؛ طرحی خلاقانه برای آشنا شدن با پروژه‌های کلاهبرداری

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

گاهی اوقات هشدار مستقیم درباره پروژه‌های کلاهبرداری و طرح‌های پانزی مؤثر واقع نمی‌شود و انگیزه‌های مالی برانگیخته از ادعاهای دروغین مطرح‌شده در آن‌ها به حدی است که چشم قربانیان را به روی حقایق می‌بندد. در این میان جای خالی ایده‌های خلاقانه‌ای که عموم مردم را با پروژه‌های کلاهبرداری آشنا کند احساس می‌شود. جی‌کوین (Jcoin) یکی از همین ایده‌هاست که اخیرا با هدف آشنا‌سازی مردم با زیر و بم کلاهبرداری‌های حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال ایجاد شده است.

در نگاه اول و پس از ورود به سایت جی‌کوین با عبارات متداول پروژه‌های کلاهبرداری مانند «استخراج ابری بیت کوین» و «درآمد ارزی بدون ریسک» مواجه می‌شویم که دست ‌کم انگیزه ثبت‌نام در این سیستم را برای کاربر به وجود می‌آورد. اغراق طنزآمیز جی‌کوین در توصیف ویژگی‌های سامانه استخراج ابری بیت کوین، رعایت اغلب مشخصات سایت‌های اسکم مانند واریز‌ها، دیدگاه‌های تقلبی، آمار دروغین و دیدگاهی که از چندین برابر شدن ارزش جی‌کوین در آینده خبر می‌دهد، آن را به نقیضه جالبی از سایت‌های کلاهبرداری تبدیل کرده است.

جی‌کوین هش؛ طرحی خلاقانه برای آشنا شدن با پروژه‌های کلاهبرداری

با گشت‌وگذار در وب‌سایت جی کوین می‌توان متوجه شد که سازنده آن نسبت به برخی از طرح‌های پانزی وسواس بیشتری به خرج داده و محتوای صفحات مختلف از جمله قوانین و مقررات یا بلاگ آن را خالی نگذاشته است تا مخاطب درباره اعتبار وب‌سایت تردید کند.

پس از طی مراحل ثبت‌نام که تنها با دریافت نام و نام خانوادگی و در کسری از ثانیه انجام می‌گیرد، وارد حساب کاربری خود می‌شوید که در ظاهر می‌توان مبلغی را به‌عنوان سرمایه‌گذاری در حساب خود واریز کرد. اما هدف از ساخت چنین سایتی در این مرحله و پس از نمایش پیام زیر مشخص می‌شود.

جی‌کوین هش؛ طرحی خلاقانه برای آشنا شدن با پروژه‌های کلاهبرداری

جی‌کوین طرح خلاقانه‌ای است که می‌توانید با معرفی آن به افرادی که به سرمایه‌گذاری بر روی چنین پروژه‌هایی اصرار می‌ورزند، آن‌ها را از انجام این کار باز دارید. گاهی اوقات وارد شدن از در طنز و معرفی چنین پروژه‌هایی به زبان خودشان می‌تواند تأثیر بیشتری نسبت به هشدار مستقیم داشته باشد که به نظر می‌رسد محمد جرجندی، مدیر وب آموز و فردی که جی‌کوین هش را راه‌اندازی کرده، این نکته را در نظر داشته است.

جی‌کوین هش؛ طرحی خلاقانه برای آشنا شدن با پروژه‌های کلاهبرداری

با این حال همزمان با پیشرفت حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال، دست اندرکاران طرح‌های پانزی نیز از اصطلاحات و نوآوری‌های جدید این حوزه بهره می‌برند و کلاهبرداری‌های خود را از سطوح ابتدایی WCX و PM7 به مرحله‌ قراردادهای هوشمند و اوراکل‌ها هم رسانده‌اند. اما همچنان ویژگی‌های مشترکی در تمامی این پروژه‌ها وجود دارند که کاربران با اطلاع از آن‌ها دیگر به سادگی در دام کلاهبرداران نمی‌افتند.

The post جی‌کوین هش؛ طرحی خلاقانه برای آشنا شدن با پروژه‌های کلاهبرداری appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.