رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

فاز تحکیم فشرده قیمت بیت کوین و تعدادی از آلت کوین‌ها، به بریک اوت ( شکسته‌شدن سطوح مهم) در چند روز آینده اشاره دارد.

در دو روز گذشته، هکرها حدود ۱۵۰ میلیون دلار وجوه کاربران را از تعدادی از کیف پول‌های داغ آن‌ها در صرافی سنگاپوری کوکوین (KuCoin) به سرقت بردند. موارد مشابه قبلی مربوط به هک‌شدن صرافی‌ها در گذشته معمولاً همراه با تأثیر منفی بر قیمت ارزهای دیجیتال بوده است، اما با انتشار این خبر، قیمت بیت کوین و آلت کوین‌های برتر بازار به‌سختی دچار هیجانات شدند.

جک دورسی، مؤسس و مدیر اجرایی توییتر و مدیر عامل شرکت Square، در مصاحبه اخیر خود با بنیاد حقوق بشر اظهار داشته است:

امنیت چیزی نیست که همیشه بدون نقص و کامل باقی بماند. ایمن‌سازی یک تلاش همیشگی برای این است که از حمله‌کننده‌ها جلو باشیم.

وی در ادامه گفت:

بیت کوین و بلاکچین درواقع آینده‌ای هستند که هر ذره از محتوای آن‌ها برای همیشه در هر گره (نود) متصل به آن وجود خواهد داشت.

در خبری دیگر، اخیراً داده‌های منتشرشده در کریپتوکامپر (CryptoCompare) نشان می‌دهد که حجم معاملات محصولات قابل‌معامله در بورس (ETP)، از ۱۸۶.۵ میلیون دلار در روز در اواسط ماه اوت به عدد متوسط ۴۸ میلیون دلار در اواسط ماه سپتامبر کاهش یافته است. بخش عمده‌ای از حجم این معاملات مربوط به محصولات گری‌اسکیل (Grayscale)، مؤسسه فعال در حوزه مدیریت دارایی است. بر اساس داده‌ها، حجم این معاملات نیز در اواسط سپتامبر به حدود ۴۰ میلیون دلار در روز کاهش یافته است. این عوامل نشان‌دهنده این است که سرمایه‌گذاران خریدهای خود را تا از سرگیری دوباره روند صعودی بازار متوقف کرده‌اند.

به‌سراغ تجزیه و تحلیل نمودار ۵ ارز دیجیتال برتر که توانایی شروع یک روند روبه‌رشد را دارند، می‌رویم.

بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین از خط روند صعودی خود در ۲۴ سپتامبر به بالا جهش کرده و از آن زمان در نزدیکی مقاومت ۱۰,۸۰۰ دلار، وارد فاز تحکیم شده است. این امر به تأخیر انداختن روند بازیابی قیمت را توسط فروشندگان در سطوح فعلی نشان می‌دهد. همچنین خریداران اجازه ریزش قیمت را به زیر ۱۰,۵۰۰ دلار نداده‌اند.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

در اغلب موارد ورود قیمت به فاز تحکیم در یک محدوده فشرده در نزدیکی مقاومت‌ها، نشان‌دهنده این است که خریداران در کوتاه‌مدت برای بستن موقعیت‌های خود عجله ندارند، چرا که منتظر دیده‌شدن سطوح بالاتر هستند.

بسته‌شدن قیمت در بالای سطح ۱۰,۸۰۰ دلار، احتمال رشد قیمت تا ۱۱,۱۷۸ دلار را افزایش خواهد داد. با این اوصاف احتمال دفاع فروشندگان از این سطح وجود خواهد داشت. شیب افقی شدن میانگین‌های متحرک و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در زیر ناحیه میانی خود، تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد.

با بریک اوت (شکسته‌شدن) سطح ۱۱,۱۷۸ دلار، برتری به‌سمت خریداران خواهد چرخید و احتمال رشد قیمت تا ۱۲,۴۶۰ دلار ممکن خواهد بود. در طرف مقابل، با ریزش قیمت به زیر ۹,۸۳۵ دلار، برتری با فروشندگان خواهد بود.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

نمودار چهارساعته تشکیل یک الگوی پرچم را در قیمت نشان می‌دهد. شکست قیمت به بالای این الگو، احتمال رشد آن را تا ۱۱,۱۷۸ دلار افزایش خواهد داد. شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی سطح ۵۰ حمایت شده و میانگین‌های متحرک یک تقاطع صعودی را به تثبیت رسانده‌اند. این عوامل برتری نسبی خریداران را می‌رساند.

به‌هرحال، موفق نبودن این گروه در هدایت قیمت به بالای ۱۰,۸۲۴ دلار، احتمال ذخیره سود معاملات توسط معامله‌گران و تلاش فروشندگان برای پایین‌کشیدن قیمت به زیر ۱۰,۸۲۴ دلار وجود خواهد داشت. در این صورت روند صعودی در معرض خطر شکست به‌سمت پایین قرار خواهد گرفت.

پولکادات (DOT)

قیمت پولکادات یک الگوی مثلث متقارن بزرگ تشکیل داده است، که از قطعیت نداشتن در معاملات میان خریداران و فروشندگان خبر می‌دهد. شکست قیمت به بالا یا پایین این الگو به این نبود قطعیت پایان خواهد داد.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

اگر فروشندگان موفق به ریزش و تثبیت قیمت در زیر خط حمایت الگو شوند، غلبه خود را بر خریداران تثبیت خواهند کرد. خریداران از حمایت ۳.۵۰ دلار دفاع خواهند کرد، اما ریزش به زیر آن ممکن است قیمت را تا حمایت ۲ دلار به پایین بکشد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در حال گردش به‌سمت پایین است و شاخص قدرت نسبی (RSI) به ناحیه منفی خود ریزش کرده است. این عوامل بیان می‌کند که فروشندگان در حال افزایش غلبه خود هستند.

دیدگاه نزولی قیمت با چرخش آن از سطوح فعلی و حرکت به بالای الگوی مثلث منتفی خواهد شد. هدف بعدی قیمت در صعود ۵.۵۰ دلار و در بالای آن ۶.۵۰ دلار خواهد بود.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

شیب نزولی میانگین‌های متحرک و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه منفی خود، برتری فروشندگان در کوتاه‌مدت را نشان می‌دهد. فروشندگان برای مطمئن کردن موقعیت‌های خود در وضعیت فعلی، در پایین بردن قیمت از الگو تلاش خواهند کرد.

به هر حال، جهش قیمت از خط حمایت الگو، به‌معنای خرید پرقدرت معامله‌گران در ریزش قیمت تا این سطح خواهد بود. اگر خریداران موفق به هدایت قیمت به بالای الگوی مثلث متقارن شوند، رشد سریع آن تا ۵.۵۰ دلار یکی از احتمالات خواهد بود.

در طرف مقابل، اگر قیمت در الگو حرکتی سریع و قاطع از خود نشان ندهد، هیچ‌کدام از این دو جبهه موفق به تثبیت برتری خود نبوده و نوسانات محدود قیمت برای چند روز دیگر ادامه خواهد داشت.

کریپتو (CRO)

قیمت کریپتو در تایم‌فریم روزانه الگویی تحت عنوان مثلث نزولی تشکیل داده است. با ریزش قیمت به زیر ۰.۱۴۴۷۴۳ دلار، این الگو فعال خواهد شد. پس از یک روند صعودی بلندمدت، ممکن است این الگوی بازگشتی، در شرف تشکیل یک سقف قیمتی در نمودار باشد.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در حال چرخش به‌سمت پایین است و شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه منفی خود در حال نوسان است. این عوامل برتری فروشندگان را می‌رساند. با تثبیت قیمت در زیر ۰.۱۴۴۷۴۳ دلار، هدف بعدی قیمت در نزول ۰.۱۰۶۰۷ دلار می‌تواند باشد.

به‌هرحال، اگر قیمت از حمایت ۰.۱۴۴۷۴۳ دلار به‌سمت بالا جهش کند، خریداران با ریزش قیمت تا این سطح به بازار وارد شده‌اند. بعد از این حرکت احتمال اینکه خریداران قیمت را به بالای الگو هل دهند وجود خواهد داشت.

در صورت موفقیت، الگوی بازگشتی نقض خواهد شد و احتمال رشد قیمت تا ۰.۱۸۳۴۱۶ دلار و در بالای آن تا ۰.۱۹۱۱۰۱ دلار وجود خواهد داشت.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

کریپتو در وضعیت فعلی درون یک محدوده فشرده بین ۰.۱۵۱۶۴۹ الی ۰.۱۵۴۵۸۲ دلار در حال معامله‌شدن است. این امر تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد. با حرکت قیمت به زیر ۰.۱۵۱۶۴۹ دلار، برتری به‌نفع فروشندگان خواهد بود و احتمال ریزش بیشتر قیمت تا ۰.۱۴۴۷۴۳ دلار افزایش خواهد یافت.

این دیدگاه نزولی با چرخش قیمت از سطوح فعلی و تثبیت در بالای ۰.۱۵۴۵۸۲ دلار منتفی خواهد شد.

نِم (XEM)

خریداران قیمت نِم را در ۲۶ سپتامبر به بالای الگوی کنج (گوِه) نزولی هدایت کرده اما در تلاش برای تثبیت آن هستند. فروشندگان نیز در تلاش برای بازگرداندن دوباره قیمت به داخل الگو هستند.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۰.۱۱۵ دلار به‌‌سمت بالا جهش کند، این نشانه مثبتی به‌معنای ورود خریداران در ریزش‌ها خواهد بود. اگر خریداران موفق به هدایت قیمت به بالای ۰.۱۲۷ دلار شوند، احتمال رشد قیمت تا ۰.۱۴ دلار و در بالای آن تا ۰.۱۶۹۰۶۵۵ دلار وجود خواهد داشت.

شیب صعودی میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه مثبت خود بیان‌گر برتری نسبی خریداران خواهد بود. دیدگاه صعودی قیمت با ریزش آن به زیر میانگین‌های متحرک منتفی خواهد شد و شاید نشانه این باشد که بریک اوت (شکست سطح) اخیر یک تله خرسی بوده است.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

فروشندگان در پایین آوردن و تثبیت قیمت مجدد به داخل الگو موفق نبوده‌اند. این امر نشان می‌دهد که خریداران با ریزش قیمت پس از بریک اوت وارد بازار شده‌اند. اگر در وضعیت فعلی خریداران موفق به هدایت قیمت به بالای ۰.۱۲۶۰۱۴۹ دلار شوند، رشد قیمت تا ۰.۱۳ دلار و در بالای آن تا ۰.۱۴۵ دلار ممکن خواهد بود. البته امکان به تأخیر انداختن روند صعودی توسط فروشندگان در این مقاومت‌ها وجود خواهد داشت.

در طرف مقابل اگر فروشندگان موفق به پایین آوردن قیمت به زیر میانگین‌های متحرک شوند، ادامه ریزش تا ۰.۱۰ دلار ممکن خواهد بود.

تزوس (XTZ)

قیمت تزوس در ۲۰ سپتامبر به زیر حمایت ۲.۲۰۸۰ دلاری خود رفته و با این حرکت، ادامه ریزش تا ۱.۹۱۱۷ دلار در ۲۱ سپتامبر محقق شده است. شیب هر دو میانگین متحرک در حال گردش به‌سمت پایین است و شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه منفی خود قرار گرفته است. مجموعه این عوامل برتری فروشندگان را می‌رساند.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

در وضعیت فعلی فروشندگان در تلاش برای به تأخیر انداختن پولبک (بازگشت قیمت) در خط روند نزولی هستند. اگر موفق عمل کنند، ریزش قیمت تا ۱.۹۱۱۷ دلار ممکن خواهد بود و همچنین با نقض این حمایت ادامه ریزش تا ۱.۵۰ دلار امکان‌پذیر خواهد شد.

به‌هرحال، اگر خریداران موفق به هدایت قیمت به بالای خط روند نزولی و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۲.۳۷ دلار شوند، شکست اخیر قیمت یک تله خرسی بوده است. اولین هدف قیمت در مسیر صعود، ۲.۷۴۳۴ دلار و در بالای آن میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۳.۰۴ دلار خواهد بود.

معامله‌گران بهتر است شاخص قدرت نسبی (RSI) را مدنظر داشته باشند، چراکه شکست قیمت به بالای سطح ۴۰، اولین نشانه از تضعیف روند نزولی قیمت خواهد بود.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

به‌نظر می‌رسد درحالی‌که فروشندگان در تلاش برای ادامه روند نزولی هستند، خریداران برای تشکیل یک الگوی کف دوقلو در نزدیکی سطح ۱.۹۱۵ دلار فعالیت می‌کنند. اگر گروه اول موفق به پایین آوردن قیمت به زیر ۲.۰۹ دلار شوند، ریزش قیمت و ادامه روند نزولی تا ۱.۹۱۱۷ دلار ممکن خواهد بود.

در طرف مقابل اگر خریداران قیمت را به بالای روند نزولی و مقاومت ۲.۲۷۸۸ دلار هل دهند، بازگشت کوتاه‌مدت قیمت ممکن خواهد بود.

The post پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.