رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

متخصصان می‌گویند شبکه اتریوم آماده دیفای نیست!

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

با سرازیرشدن پی‌درپی‌ پروژه‌های دیفای به شبکه اتریوم، کارشناسان هشدار داده‌اند که این شبکه هنوز برای پشتیبانی از پروژه‌های پرتعداد آماده نیست.

به گزارش کوین تلگراف، مارتین فرولر (Martin Froehler)، ریا‌ضی‌دان، مدیر پیشین یک صندوق‌ پوششی و بنیان‌گذار پلتفرم دادوستد ارزهای دیجیتال مرفر (Morpher) طی مصاحبه‌ای با رسانه‌ها گفته است که اگرچه اتریوم بهترین بستری است که صنعت بلاک چین می‌تواند در اختیار دیفای بگذارد، اما توانمندی‌های کنونی این شبکه برای پاسخگویی به نیازهای بی‌پایان دیفای کافی نیست. فرولر افزوده است:

اتریوم تنها می‌تواند از پس ۱۵ تراکنش در هر ثانیه بربیاید و زمان بلاک آن نیز برابر با ۱۵ ثانیه است؛ چیزی که در دنیای مالی، زمان بسیار گزافی به‌حساب می‌آید. طراحی شبکه اتریوم نیز به‌گونه‌ای است که هر کسی برای تعامل با آن نیاز به اتر دارد و این مانعی بزرگ بر سر راه گسترش پذیرش این شبکه است.

فرولر اتریوم را غیرمتمرکزترین پلتفرم قراردادهای هوشمند می‌داند، اما به‌زعم او این پلتفرم، محدودیت‌هایی دارد و از همین رو توسعه‌دهندگان مجبور شده‌‌اند برای از میان برداشتن این محدودیت‌ها راهکاری بیندیشند. فرولر می‌افزاید:

می‌توان برای تمام آنچه در زنجیره‌های جانبی اتریوم رخ می‌دهد، اثبات رمزنگارانه‌ای ارائه داد و به این ترتیب کاربران قادرند بدون نیاز به اتر با یکدیگر دادوستد کنند. علاوه بر این، هیچ نیازی به پرداخت کارمزد نیز نخواهد بود و کاربران می‌توانند در عرض یک ثانیه، تراکنش‌های خود را تسویه کنند و از وقوع ازدحام روی شبکه اتریوم، واهمه‌‌ای نداشته باشند.

بسیاری از فعالان صنعت بلاک چین احساس می‌کنند که اتریوم آمادگی لازم را برای میزبانی از دیفای ندارد و حتی با به‌روزرسانی موردانتظار این شبکه یعنی اتریوم ۲.۰ نیز، این شبکه همچنان ظرفیت لازم را برای خدمات‌دهی به پروتکل‌های دیفای نخواهد داشت.

انتظار می‌رود که اتریوم ۲.۰ عملکرد شبکه اتریوم را بهبود ببخشد، اما قیمت‌های گزاف گس می‌تواند کاربران جدید را سرخورده کند. سرژ کنز (Sergej Kunz)، مدیرعامل صرافی غیرمتمرکز وان‌اینج (1inch) پیش‌تر گفته بود که زیرساخت اتریوم، فاقد ظرفیت لازم برای میزبانی از پروتکل‌های دیفای است:

باید در همه جوانب [شبکه اتریوم] بازاندیشی شود. می‌توان قراردادهای هوشمند را به کد منتقل کرد، اما این کار، کمکی به مقیاس‌پذیری شبکه نمی‌کند. برای دستیابی به مقیاس‌پذیری، باید استانداردهای جدیدی را تدوین و روی یک معماری تفکیک‌شده، پروتکل‌های نوینی را تعریف کنیم؛ درست مانند نیر (NEAR) که شبیه به اتریوم ۲.۰ است.

مونیر بنچملد (Mounir Benchemled)، بنیان‌گذار و مدیرعامل پاراسواپ (ParaSwap) نیز می‌گوید که پیچیدگی تشریح نحوه کار لایه دو به کاربران نهایی و ریسک پرداخت‌نکردن آنی وجوه به این دسته از کاربران، از جمله نگرانی‌های مهم نسخه دوم اتریوم است. او می‌افزاید که انتقال تمامی پروژه‌های دیفای به اتریوم ۲.۰ امکان‌پذیر نیست:

برای اینکه اتریوم ۲.۰ بتواند درست کار کند، باید تمامی اپلیکیشن‌ها به یک پلتفرم واحد منتقل شوند. شاید پروژه‌های بزرگ بر سر این انتقال بتوانند به اجماع برسند، اما بسیاری دیگر از پروژه‌ها دستورالعمل‌های ویژه خودشان را دارند و مهاجرت به اتریوم ۲.۰ برای آنها چندان آسان نیست. از این رو، باید پل‌های ارتباطی جدیدی را میان دو نسخه اتریوم ساخت تا بتوان امکان همکاری متقابل میان این دو پلتفرم را مهیا کرد.

با تمام این تفاصیل و به‌رغم چالش‌های فراوان پیش روی بلاک چین اتریوم، فرولر با طرفداری از دیفای می‌گوید که دیفای آمده است که بماند.

The post متخصصان می‌گویند شبکه اتریوم آماده دیفای نیست! appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.