رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

تحلیل قیمت اتریوم از نگاه فاندامنتال ۳۰ سپتامبر (۹ مهر)

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

شبکه اتریوم به‌عنوان بلاک چین محبوب پروژه‌های دیفای شناخته می‌شود. از همین رو می‌توان فعالیت‌های حوزه دیفای را در این شبکه به‌عنوان معیاری برای سنجش سلامت اتریوم تلقی کرد. همان‌طور که پیش‌تر عنوان کردیم، در حال حاضر حجم نقدینگی قفل‌شده بر روی پروتکل‌های دیفای به بیش از ۱۱ میلیارد دلار رسیده است. یونی سواپ با سهمی ۲ میلیارد دلاری، پیشتاز این حوزه است.

به گزارش اف‌ایکس استریت، یونی سواپ بیشترین حجم بازار معاملات دیفای را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که چندی پیش و با ظهور پلتفرم‌هایی نظیر سوشی سواپ (SushiSwap)، یونی سواپ با چالش‌هایی در بخش رقابت مواجه شد. یونی سواپ با عرضه توکن‌های حاکمیت (Governance Token) خود (UNI) توانست تا بار دیگر گوی سبقت را از دیگر رقبای حوزه دیفای برباید. این توکن‌ها به کاربران این امکان را می‌دهند تا با شرکت در رأی‌گیری‌های شبکه، نسبت به تغییرات بزرگ در پلتفرم تصمیم‌گیری کنند.

تنها در هفته گذشته، شاهد افزایشی ۱۰۰,۰۰۰ عددی در تعداد آدرس‌های یونی سواپ بودیم. نزدیک‌ترین رقیب به یونی سواپ از این حیث، کایبر نتورک (Kyber Network) بود. این صرافی غیرمتمرکز در مدت‌زمان مشابه، تنها ۲,۰۰۰ آدرس یکتای جدید داشت. سرمایه‌های قفل‌شده در کایبر نتورک نیز با رشدی ۱۴.۸۷ درصدی همراه بود.

اتریوم ۲.۰

راه‌اندازی نسخه دوم شبکه اتریوم، مدت‌هاست که به بحث اصلی دارندگان اتر تبدیل شده است و بسیاری از آنها منتظر راه‌اندازی نسخه جدید شبکه اتریوم هستند. اهمیت اتریوم ۲، با افزایش توجهات پیرامون دیفای، بیش از پیش خود را نشان داد؛ چرا که در این مدت، کارمزدهای اتریوم به‌شدت افزایش یافت و احساس نیاز به شبکه‌ای مقیاس‌پذیرتر بیش از پیش خود را نشان داد. انتظار می‌رود با تغییر پروتکل اجماع اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام، مقیاس‌پذیری شبکه بیشتر شود.

چندی پیش نیز اعلام شد که شبکه آزمایشی نهایی اتریوم ۲ کار خود را آغاز کرده است. این شبکه آزمایشی جدید اسپادینا (Spadina) نام دارد و آغاز به کار آن را می‌توان یکی از بهترین خبرها برای دارندگان اتر دانست. جوزف لوبین (Joseph Lubin)، بنیان‌گذار کانسنسیس (Consensys)، در توییتر خود اعلام کرد که به‌زودی شاهد راه‌اندازی نسخه دوم شبکه اتریوم خواهیم بود.

حساب کاربری آی‌تراست کپیتال (iTrust Capital) در توییتی اعلام کرد که شبکه اتریوم ۲ در هفته‌های پیش رو راه‌اندازی خواهد شد.

هش ریت و سختی شبکه اتریوم

داده‌های اتراسکن (Etherscan) نشان می‌دهد که طی ۴ ماه گذشته، سختی شبکه اتریوم با افزایشی آهسته همراه بوده است. سختی شبکه معیاری است که نشان می‌دهد استخراج در شبکه تا چه میزان دشوار است. هر چه سختی بیشتر باشد، رقابت ماینرها بر سر دریافت پاداش بلاک بیشتر خواهد بود.

سختی شبکه اتریومسختی شبکه اتریوم

همان طور که در نمودار بالا می‌توان دید، در طول ۴ ماه گذشته، استخراج اتریوم سخت‌تر شده است. در مدت‌زمان مشابه، هش ریت یا قدرت پردازش شبکه نیز افزایش یافته است.

هش ریت شبکه بیت کوینهش ریت شبکه بیت کوین

هش ریت میزان قدرت پردازشی است که برای تأمین امنیت یک شبکه بلاک چینی اختصاص یافته است. هش ریت شبکه ارتباطی مستقیم با سرعت و امنیت بلاک چین دارد. هنگامی که هش ریت و سختی شبکه با سرعتی مشابه حرکت می‌کنند، نشانه‌ای مثبت است.

توزیع دارندگان اتر

توزیع اتر

از روز دوشنبه، تعداد دارندگان اتر در دسته‌بندی‌های ۱۰,۰۰۰ تا ۱۰۰,۰۰۰ و ۱۰۰,۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ اتری، از ۹۶۲ و ۱۶۲ به ۹۶۷ و ۱۶۳ عدد افزایش یافته است. از آنجا که این آمار نشان می‌دهد نهنگ‌ها به انباشت اتر مشغول‌اند، می‌توان آن را نشانه‌ای مثبت برای ارز شماره دو بازار تلقی کرد.

نهنگ‌ها و ماینرها

از ۲۰ ژوییه (۳۰ تیر) تا ۲ سپتامبر (۱۲ شهریور)، ماینرها در حال فروش شدید ارزهای خود بوده‌اند. در این بازه، موجودی آنها از ۱.۱۷ میلیون واحد به ۱.۰۷ واحد اتر رسیده است. از آن زمان تا به حال شاهد افزایش این میزان و رسیدن به ۱.۱۲ میلیون واحد هستیم.

نهنگ‌های اتر

در سه‌ماهه مشابه، موجودی نهنگ‌ها در حال افزایش بوده است. هرچند در بازه زمانی ۵ تا ۱۶ سپتامبر، شیب خفیفی به‌سمت پایین در نمودار دیده می‌شود که نشان‌دهنده کاهش جزئی در موجودی نهنگ‌هاست، همچنان نهنگ‌ها دیدگاهی صعودی در ارتباط با قیمت اتریوم دارند. در حال حاضر، نهنگ‌های اتریوم ۱۲.۸۶ میلیون واحد اتر در اختیار دارند.

سود و زیان اتر

نمودار سود و زیان اتریومنمودار سود و زیان اتریوم

شاخص سود و زیان در محدوده قیمت ۳۵۰ دلار، حمایتی پراهمیت تشکیل داده است. در این سطح قیمتی، ۷۱۲.۵۹ آدرس، چیزی در حدود ۱۲ میلیون واحد اتر خریداری کرده‌اند. این میزان به اندازه‌ای است که در مقابل فشار فروش گسترده، دوام بیاورد. از سوی دیگر، مقاومت‌های نسبتا ضعیفی پیش روی روند اتریوم است. در صورتی که کنترل بازار در اختیار خریداران قرار گیرد، احتمال رسیدن به قیمت ۴۰۰ دلار وجود دارد. ۳۶۰ دلار پراهمیت‌ترین مقاومت پیش روی قیمت اتریوم است که در روزهای گذشته پایداری قابل‌قبولی از خود نشان داده است.

The post تحلیل قیمت اتریوم از نگاه فاندامنتال ۳۰ سپتامبر (۹ مهر) appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.