رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

سازمان مالیاتی آمریکا بیش از ۶۰۰,۰۰۰ دلار برای رهگیری تراکنش‌های مونرو پرداخت کرد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

چاینالیسیس (Chainalysis)، مؤسسه تحلیلی فعال در حوزه ارزهای دیجیتال موفق به عقد قراردادی با آژانس خدمات داخلی آمریکا (IRS) شده تا ابزاری را برای رهگیری کوین‌هایی همانند مونرو و حتی بیت کوین (تراکنش‌های انجام‌گرفته روی شبکه لایتنینگ) توسعه بدهد.

کریپتوپوتیتو در مقاله‌ای که به‌تازگی منتشر شده می‌نویسد که آیا دوران رهگیری‌گریزی مونرو به سر آمده است؟ دولت ایالات متحده امیدوار است که این چنین باشد. پس از روزها انتظار، سرانجام آژانس درآمد داخلی آمریکا با امضای قراردادی با چاینالیسیس، این شرکت تحلیلی را به عنوان پیمانکار خود برگزید تا ابزاری را برای رهگیری کوین‌های رهگیری‌گریزی همچون مونرو و راهکارهای لایه‌دومی مانند شبکه لایتنینگ توسعه بدهد.

بر اساس آنچه در اطلاعیه رسمی IRS‌ آمده، شرکت تجزیه‌وتحلیل داده‌های قانونی مستقر در تگزاس به نام اینتگرا اف‌ای‌سی ال‌ال‌سی (Integra FEC LLC) نیز چاینالیسیس را در توسعه این ابزارها یاری خواهد کرد. این شرکت تگزاسی در سال ۲۰۱۲ تأسیس شده و تمرکزش بیش از هر چیز دیگری بر حوزه مالیه سنتی معطوف بوده است.

گفتنی است ارزش این قرارداد به ۶۲۵,۰۰۰ دلار می‌رسد و هدف اصلی آن توسعه ابزارهایی برای ناشناسی‌زدایی از طرح‌های ابتکاری حوزه ارزهای دیجیتال است که توانسته‌اند کاربران را در گم‌کردن ردپای تراکنش‌های مالی خود یاری کنند؛ طرح‌هایی که از جمله آنها می‌توان به پرایوسی کوین‌ها، رهکارهای لایه دوم و میکسرها اشاره کرد.

در اسناد قرارداد امضاشده از سوی آژانس درآمد داخلی آمریکا و چاینالیسیس آمده است:

هدف از این قرارداد، ارائه اطلاعات و توانمندی‌های فنی به نهادهای ضدجاسوسی ایالات متحده است تا بتوانند تراکنش‌های ورودی و خروجی هر کاربر ویژه را رهگیری و با کمترین تداخل با فروشندگان خارجی قادر باشند تمایز آن تراکنش‌ها را با تراکنش‌های ترکیبی/چندامضایی کاربران مونرو و ارزهای دیجیتال لایه‌ دوم مشخص کنند.

گفتنی است نه آژانس درآمد داخلی و نه چاینالیسیس و اینتگرا اف‌ای‌سی در مورد جزئیات و مفاد این قرارداد توضیحی ارائه نداده‌اند. ریکاردو اسپاگنی (Ricardo Spagni)، توسعه‌دهنده ارشد پیشین مونرو و یکی از طرفداران پروپاقرص حریم خصوصی نیز در مورد این قرارداد سکوت اختیار کرده است.

دولت ایالات متحده می‌خواهد که پرنده‌ بدون اجازه‌اش در آسمان این کشور پرواز نکند. چندین سال است که آژانس‌های دولتی مختلف آمریکا به‌طور مستقل در تلاش‌اند تا در حوزه کاری خود راهکارهایی را برای مهار ارزهای دیجیتال پیدا کنند. استدلال دولت آمریکا برای در پیش گرفتن این سیاست این است که توکن‌های رهگیری‌گریز، ابزارهای مناسبی برای دور زدن قانون و انجام فعالیت‌های مجرمانه هستند؛ این در حالی است که آمار و ارقام نشان می‌دهد مجرمان، نظام بانکداری سنتی را به هر ارز دیجیتال دیگری ترجیح می‌دهند.

پیش‌تر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به پلیس مخفی این کشور دستور داده بود تا با پایش تراکنش‌های ارزهای دیجیتال از منافع مالی ایالات متحده محافظت کند. از این رو، آژانس خدمات داخلی آمریکا نیز گام‌های بیشتری را در راستای اخذ مالیات از فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با ارزهای دیجیتال برداشته است.

دیگر نهادهای دولتی، رویکرد سخت‌گیرانه‌تری را در این زمینه در پیش گرفته‌اند. از جمله پنتاگون به‌تازگی قراردادی با یک شرکت تحلیلی فعال در حوزه ارزهای دیجیتال امضا کرده تا بتواند به‌سرعت ردپای تراکنش‌های مجرمانه و مشکوک ارزهای دیجیتال را شناسایی کند. گفتنی است این شرکت تحلیلی پیش‌تر یک بازی جنگی را توسعه داده بود که در آن نسل زد از ارزهای دیجیتال برای شورش علیه نظام حاکم استفاده می‌کرد.

علاوه بر این، شرکتی با نام سایفرتریس (Ciphertrace) که یک شرکت اطلاعات قانونی بلاک چینی است، پیش‌تر ادعا کرده بود که با حمایت وزارت امنیت میهن ایالات متحده، موفق به توسعه ابزاری برای رهگیری مونرو شده است.

اف‌بی‌آی نیز سرش برای رهگیری فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال درد می‌کند. به‌تازگی گزارش منتشر شد که نشان می‌داد کارآگاهان این نهاد امنیتی، موفق به واکاوی یک بلاک چین برای شناسایی شبکه‌ای از مجرمان شده‌اند که از مونرو و دیگر ارزهای دیجیتال برای تأمین مالی خود سود می‌جسته‌اند.

با توجه به موارد یادشده، بعید نیست که مجرمان، عطای ارزهای دیجیتال رهگیری‌گریز را به لقایش ببخشند و دوباره سر وقت بانک‌هاس سنتی بروند. این نهادهای دیرپا به‌دلیل آنکه جیب‌های بسیار بزرگتری دارند، راحت‌تر با مجرمان کنار می‌آیند.

The post سازمان مالیاتی آمریکا بیش از ۶۰۰,۰۰۰ دلار برای رهگیری تراکنش‌های مونرو پرداخت کرد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.