رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

چرخه چهارساله برای قیمت بیت کوین؛ ۱۲ هفته تا تأیید روند صعودی قدرتمند

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

بیت کوین در حال حاضر در محدوده ۱۰,۵۰۰ دلار دادوستد می‌شود و توانسته است علی‌رغم بازآزمایی چندین سطح حمایتی با قدرت از این سطح مقاومت کلیدی دفاع کند. این در حالی است که هیچ یک از اخبار منفی منتشرشده در هفته گذشته از اقدام حقوقی علیه صرافی بیتمکس گرفته تا هک صرافی کوکوین و ابتلای دونالد ترامپ به بیماری کووید-۱۹ نتوانستند مقاومت بیت کوین را در هم بشکنند و شتاب آن را متوقف کنند.

به گزارش نیوز بی‌تی‌سی دات‌کام، بیت کوین علی‌رغم پایداری تحسین‌برانگیزی که در برابر سیل اخبار منفی از خود به نمایش گذاشت، هنوز نتوانسته پیش‌بینی‌های طرفداران مدل انباشت به عرضه را برای دوران پساهاوینگ محقق کند. یکی از تحلیل‌گران سرشناسی که به‌شدت با منطق حاکم بر این مدل پیش‌بینی قیمت مخالف و مدعی است که چرخه‌‌های بازار طولانی‌تر شده‌اند، می‌گوید:

بیت کوین تنها ۱۲ هفته فرصت دارد تا درستی نظریه چرخه چهارساله را به اثبات برساند.

«قیمت ۵۵ هزار دلاری بیت کوین تا ماه مه (اردیبهشت) ۲۰۲۰»، این عبارتی بود که در سال ۲۰۱۹ پس از افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین از ۳,۰۰۰ دلار به ۱۳,۰۰۰ دلار در عرض سه ماه، ورد زبان اعضای جامعه کاربری ارزهای دیجیتال شده بود. حتی مجریان شبکه CNBC نیز در آن زمان به این پیش‌بینی استناد می‌کردند.

سرمایه‌گذاران امیدوار بودند که این افزایش ناگهانی، برآمده از مدل انباشت به عرضه باشد، حال آنکه این‌چنین نبود و خیلی زود فهمیدند که بازار خرسی خیال تمام‌شدن ندارد. در ادامه حتی بیت کوین از اوج قیمتی سال ۲۰۱۹ سقوط کرد و پیش از هاوینگ به محدوده ۳,۰۰۰ دلار نیز رسید.

خیلی وقت است که هاوینگ رخ داده و تب‌وتاب آن نیز فروکش کرده است، اما پیش‌بینی مدل انباشت به عرضه درباره صعود قیمت تا آستانه ۵۵ هزار دلار، درست از آب درنیامده که هیچ، قیمت کماکان در محدوده ۱۰ هزار دلار متوقف مانده است.

حتی اوج‌گیری قیمت به مرز ۱۲,۴۰۰ دلار در سال جاری به شکل‌گیری الگوی حرکتی بالاهای پایین‌تر (Lower High) در روند قیمت منجر شده که معمولاً نشانه‌ای دال بر وقوع یک روند نزولی است.

ناگفته نماند تمامی این اتفاقات غیرمنتظره به این معنا نیست که مدل انباشت به عرضه را باید برای همیشه کنار گذاشت، اما خواسته یا ناخواسته روز‌به‌روز بر صف منتقدان این مدل پیش‌بینی قیمت افزوده می‌شود. علاوه بر این، اخیراً سطوح مختلفی از اعتبارسنجی انجام‌ شده است که اثبات می‌کنند مدل انباشت به عرضه یا هر مدل دیگری از این دست، نادرست هستند.

تحلیل‌گر سرشناس دیگری اما به‌جای مدل انباشت به عرضه به نظریه‌ای موسوم به چرخه‌ چهارساله معتقد است. او می‌گوید که دوره تناوب این چرخه‌ها در حال حاضر طولانی‌تر شده و مدعی است که اگر بیت کوین نتواند پیش از خاتمه سال جاری میلادی، یک سقف تاریخی جدید را به ثبت برساند، نظریه چرخه‌ چهارساله هم به تاریخ می‌پیوندد.

نمودار قیمت بیت کوینبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

تحلیل‌گر دیگری به نام دیو د ویوز (Dave the Wave)، هر از گاهی توانسته با استفاده از نمودار لگاریتمی بلندمدت قیمت بیت کوین و فراز و نشیب‌های آن، تحلیل‌های درستی را در اختیار ما قرار دهد.

این نمودار فارغ از برخی سیگنال‌های تکنیکال کوتاه‌مدت یا نمایش سطوح فیبوناچی به‌ندرت تغییر می‌کند. دیو د ویوز به‌جای تحلیل‌های مرسوم، نمودار لگاریتمی را با چیزی که به آن «محدوده خرید» می‌گوید، روزآمد می‌کند. او می‌گوید که اگرچه روندی صعودی بر بیت کوین حاکم است و این ارز دیجیتال در محدوده خرید قرار دارد، اما این بدان معنا نیست که قیمت می‌تواند در سال جاری میلادی، سقف تاریخی جدیدی را به ثبت برساند. این تحلیل‌گر طی توییتی می‌نویسد:

پس از سه سال، قیمت [بیت کوین] در حال شکستن سقف‌های تاریخی پیشین بود. برای آنکه نظریه چرخه چهارساله، درست از آب دربیاید، باید قیمت، دوباره سقف‌های تاریخی جدیدی را ثبت کند. برای تحقق این امر، بیت کوین ۱۲ هفته فرصت دارد. وقوع این اتفاق چقدر محتمل است؟

اگر طی ۱۲ هفته آینده، بیت کوین، سقف تاریخی تازه‌ای را به ثبت برساند، آنگاه به‌گفته دیو د ویوز، وقت آن می‌رسد که نظریه چرخه چهارساله و مبتنی بر هاوینگ را جایگزین دیگر مدل‌های پیش‌بینی قیمت کنیم. با این حال، درستی احتمالی این نظریه نمی‌تواند به‌خودی خود، خط بطلانی بر مدل انباشت به عرضه بکشد؛ چرا که این مدل نیز برپایه هاوینگ و وقوع آن در چرخه‌های چهارساله استوار است.

دارندگان (هودلرها) بیت کوین، از زمان ثبت اوج تاریخی قیمت ۲۰ هزار دلاری بیت کوین، در حال انباشت این ارز دیجیتال هستند و امیدوارند درنهایت بتوانند شاهد افزایش بهای آن در قاب زمانی چهارساله باشند. اگر مدل انباشت به عرضه با شکست مواجه شود، آیا هودلرهای سرخورده به فروش بیت کوین روی می‌آورند؟

آیا اگر آنها دست به چنین کاری بزنند، بیت کوین‌های خود را به سرمایه‌گذاران هوشمندی خواهند فروخت که به نظریه طولانی‌ترشدن چرخه‌های چهارساله، چشم امید دوخته‌اند؟

The post چرخه چهارساله برای قیمت بیت کوین؛ ۱۲ هفته تا تأیید روند صعودی قدرتمند appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.