رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

قیمت بیت کوین ممکن است برای چند روز دیگر جای پای خود را سفت کرده و در فاز تحکیم نوسان کند، اما گروهی از آلت کوین‌ها در حال تشکیل الگوهای بازگشتی در نمودار قیمت خود هستند که ممکن است به یک حرکت صعودی منجر شود.

سرمایه‌گذاران پس از اینکه در چند روز گذشته با انبوهی از اخبار نامطلوب روبه‌رو شده‌اند، نگران ثبات بازار ارزهای دیجیتال هستند. خوشبختانه بازار تا حدی به بلوغ رسیده که اخبار منفی مانند گذشته، نوسانات شدید قیمتی ایجاد نکرده است.

ثبات فعلی نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نهادی، اتهامات اخیر اطلاعیه کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده (CTFC) و وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) مبنی بر طرح دعوی حقوقی علیه صرافی پرآوازه بیتمکس، هک‌شدن صرافی کوکوین و حتی ابتلای ترامپ به ویروس کرونا را به‌عنوان اتفاقاتی جدی برای سقوط بازار در نظر نمی‌گیرند.

با این تفاسیر قراردهای باز آتی بیت کوین همچنان ثابت مانده و به‌صورت هیجانی و با هراس لیکویید نشده‌اند. در یک روند صعودی، معامله‌گران از ضعف قیمتی ناشی از واکنش‌های هیجانی استفاده کرده تا موقعیت‌های خود را بیشتر کنند. اگر بیت کوین به حرکت خود در بالاتر از حمایت حیاتی و روانی در ۱۰ هزار دلار ادامه دهد، احتمال اینکه سرمایه‌گذاران بیشتری به اضافه کردن دارایی‌های دیجیتال به سبد خود فکر کنند، وجود خواهد داشت.

علی‌رغم نوسانات عرضی و محدود قیمت بیت کوین، چندین آلت کوین روند صعودی خود را حفظ کرده و برخی دیگر نشانه‌هایی را مبتنی بر احتمال تغییر روند به صعودی نشان می‌دهند. نمودار ۵ ارز دیجیتال زیر را تجزیه و تحلیل می‌کنیم تا ببینیم کدام سطح مهم ممکن است آغاز یک حرکت رو به جلو را نشان دهد.

بیت کوین (BTC)

روند بلندمدت قیمت بیت کوین با توجه شیب صعودی میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (MA ۲۰۰ – خط قرمز در تصویر) همچنان صعودی باقی مانده است. به‌هرحال در کوتاه‌مدت، شیب افقی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه میانی خود، تعادل میان عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

درحال‌حاضر قیمت بیت کوین در چند روز گذشته در محدوده ۹,۸۳۵ الی ۱۱,۱۷۸ دلار محصور شده است. شکست قیمت (بریک اوت) به بالا یا پایین این محدوده نشان از آغاز حرکت رونددار بعدی دارد.

بین ماه‌های مه و ژوییه، قیمت در یک محدوده فشرده به‌مدت تقریباً ۸۰ روز گیر کرده است. فاز فعلی تحکیم قیمت نیز تا به اینجا، ۳۰ روز به طول انجامیده است. با توجه به اصل تکرار تاریخ انتظار نوسانات قیمت را در محدوده مذکور طی چند روز آینده خواهیم داشت. بنابراین بهتر است معامله‌گران منتظر شکسته‌شدن این محدوده باشند.

بریک اوت قیمت به بالای ۱۱,۱۷۸ دلار ممکن است موجب ایجاد یک روند صعودی با هدف ۱۲,۴۶۰ دلار شود. این در حالی است که ممکن است شکست قیمت به زیر ۹,۸۳۵ و میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (MA ۲۰۰ – خط قرمز در تصویر) در ۹,۴۴۸ دلار، موجب خروج خریداران از موقعیت‌های خود شده و فشار فروش را افزایش دهد.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

نمودار چهارساعته، حرکت قیمت را در الگوی مثلث متقارن نشان می‌دهد. شکسته‌شدن قیمت (بریک اوت) در فاصله زمانی بین نیمه تا سه چهارم فاصله قاعده مثلث تا رأس قابل اطمینان در نظر گرفته خواهد شد. بنابراین خریداران و فروشندگان برای خروج قیمت از الگو طی چند روز آینده تلاش خواهند کرد. اگر این اتفاق نیفتد و قیمت به رأس برسد، الگوی مثلث نامعتبر خواهد شد.

کاردانو (ADA)

قیمت کاردانو در ۲۳ سپتامبر در زیر میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (MA ۲۰۰ – خط قرمز در تصویر) در ۰.۰۸۳۷ دلار بسته شده اما فروشندگان موفق به تثبیت قیمت در سطوح پایین‌تر نبوده‌اند و قیمت بار دیگر به بالای این میانگین متحرک بلندمدت در ۲۴ سپتامبر بازگشته است.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

این امر بیان‌گر دفاع قوی خریداران از این میانگین متحرک است. حرکات قیمت در چند روز گذشته نشان‌دهنده الگوی احتمالی بازگشتی سر و شانه است که با تثبیت قیمت در بالای خط گردن الگو فعال خواهد شد. در این صورت هدف این الگو ۰.۱۳۳۱ دلار خواهد بود.

در طرف مقابل، اگر قیمت از سطوح فعلی یا خط گردن الگو به‌سمت پایین چرخش کرده و به زیر میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (MA ۲۰۰ – خط قرمز در تصویر) حرکت کند، الگو فعال نخواهد شد. این امر ممکن است باعث جذب فروشندگان و ریزش قیمت تا حمایت ۰.۰۵۰ دلار شود.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

نمودار چهارساعته قیمت نشان می‌دهد که خریداران در تلاش برای هدایت قیمت به بالای ۰.۱۰۴۰۴۴۰ دلار هستند که بیان‌گر ورود فروشندگان در بازیابی قیمت تا این مقاومت است. شیب نزولی میانگین‌های متحرک و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه منفی خود، برتری نسبی فروشندگان را در کوتاه‌مدت نشان می‌دهد.

اگر قیمت به‌زیر ۰.۰۸۹۸ دلار حرکت کند، این گروه برای پایین آوردن قیمت تا حمایت کلیدی ۰.۰۷۴ دلار تلاش خواهند کرد. در طرف مقابل نیز اگر قیمت به بالای میانگین‌های متحرک هل داده شود، احتمال حرکت قیمت توسط خریداران تا ۰.۱۰۴۰۴۴۰ دلار و سپس تا خط گردن وجود خواهد داشت.

مونرو (XMR)

قیمت مونرو در ۲۹ سپتامبر به بالای مقاومت ۹۷.۷۰ دلاری خود رفته و پولبک (بازگشت قیمت) به این سطح نیز موفقیت‌آمیز بوده است. این امر نشان‌دهنده این است که این مقاومت محکم به سطح حمایت تبدیل شده است.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

شیب روبه‌بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه مثبت، نشان‌دهنده روند صعودی قیمت است. هدف اول قیمت ۱۱۳.۲۱۱ دلار و در بالای آن ۱۲۱.۴۲۷ دلار خواهد بود.

احتمال افزایش شتاب قیمت در بالای این سطح زیاد خواهد بود و هدف بعدی در ۱۴۰ دلار قرار دارد. این دیدگاه صعودی با چرخش قیمت از سطوح فعلی و ریزش به‌زیر ۹۳ دلار منتفی خواهد شد. چنین حرکتی احتمال پایین کشیده‌شدن قیمت را تا میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (MA ۲۰۰ – خط قرمز در تصویر) در ۷۱.۷۹ دلار، افزایش خواهد داد.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

نمودار چهارساعته نشان‌دهنده حرکت قیمت در یک کانال صعودی در چند روز گذشته است. اگرچه قیمت به بالای این کانال نفوذ کرده است، خریداران موفق به تثبیت قیمت در سطوح بالاتر نبودند و قیمت تا کف کانال نزول کرده است.

به‌هرحال، جهش قیمت از کف این کانال پرقدرت بوده و خریداران بار دیگر در تلاش برای هدایت قیمت به بالای این کانال قیمتی هستند. در این صورت، احتمال افزایش شتاب قیمت وجود خواهد داشت.

در طرف مقابل، اگر قیمت موفق به شکستن سقف کانال نشود، احتمال رشد تدریجی قیمت وجود خواهد داشت. اولین نشانه تضعیف قیمت نیز شکسته‌شدن کف کانال خواهد بود.

کازمز (ATOM)

قیمت کازمز در حال نشان‌دادن اولین نشانه‌های بازگشت، باتوجه به تشکیل الگوی سر و شانه معکوس است. این الگو با شکست قیمت به بالای خط گردن و تثبیت در بالای آن فعال خواهد شد. هدف اولیه الگو ۷.۴ دلار و در بالای آن هدف بعدی قیمت، ۸.۸۷۷ دلار خواهد بود.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

به‌هرحال، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) افقی شده و شاخص قدرت نسبی (RSI) در بالای ناحیه میانی خود قرار گرفته است. این امر نشان از تعادل بین عرضه و تقاضا دارد. بنابراین معامله‌گران قبل از ورود به معاملات خرید، بهتر است منتظر شکست خط گردن بمانند.

اگر قیمت از خط گردن به‌سمت پایین چرخش کند، ریزش قیمت تا ۴.۵۰ دلار و در زیر آن تا میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (MA ۲۰۰ – خط قرمز در تصویر) در ۳.۶۷۵ دلار ممکن خواهد بود.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

نمودار چهارساعته بیان‌گر ورود خریداران در ریزش قیمت تا سطح ۵۰ درصد اصلاحی فیبوناچی موج صعودی اخیر قیمت ( از ۳.۷۸ الی ۵.۵۹۶ دلار) است. اکنون خریداران برای هدایت قیمت به بالای ۵.۵۹۶ دلار تلاش خواهند کرد. در این صورت با تثبیت قیمت در بالای این سطح، الگوی سر و شانه معکوس فعال خواهد شد.

این دیدگاه صعودی در صورت چرخش قیمت از سطوح فعلی یا مقاومت سربار، و ریزش به زیر سطح ۶۱.۸ درصد اصلاحی فیبوناچی در ۴.۴۷۴ دلار منتفی خواهد شد. چنین حرکتی ممکن است موجب پایین کشیده‌شدن قیمت تا ۳.۷۸ دلار شود.

وی چین (VET)

خریداران طی چند روز گذشته در حال دفاع از حمایت ۰.۰۱۰۹۴ دلار در قیمت وی چین هستند، اما در تثبیت قیمت در سطوح بالاتر موفق عمل نکرده‌اند. این نشان‌دهنده ورود فروشندگان در موج بازیابی قیمت است. قیمت بار دیگر تا حمایت ۰.۰۱۰۹۴ دلار ریزش داشته است.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

اگر فروشندگان موفق به پایین آوردن قیمت به‌زیر حمایت ۰.۰۱۰۹۴ دلار و میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (MA ۲۰۰ – خط قرمز در تصویر) در ۰.۰۱۰۴ دلار شوند، احتمالاً به فشار فروش افزوده خواهد شد و ادامه ريزش تا ۰.۰۰۸ دلار و در زیر آن تا ۰.۰۰۶۶ دلار ممکن خواهد بود.

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در حال کاهش است و شاخص قدرت نسبی (RSI) موفق به تثبیت در بالای سطح ۵۰ نبوده است. این عوامل برتری نسبی فروشندگان را نشان می‌دهد.

دیدگاه نزولی قیمت با جهش آن از سطوح حمایتی و حرکت به بالای ۰.۰۱۶۰ دلار منتفی خواهد شد. این امر نشان از انباشت موقعیت‌های خریداران در سطوح پایین‌تر خبر می‌دهد.

پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرندبرای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید

نمودار چهارساعته قیمت شکل‌گیری یک الگوی مثلث نزولی را نشان می‌دهد. این الگو با شکستن و بسته‌شدن در زیر ۰.۰۱۰۹۴۰ دلار، کامل خواهد شد. هدف الگو در مسیر نزول ۰.۰۰۳۲۸ دلار خواهد بود. شیب نزولی میانگین‌های متحرک و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه منفی خود نشان از برتری فروشندگان در کوتاه‌مدت دارد. بنابراین معامله‌گرانی که به‌دنبال ورود به موقعیت‌های فروش هستند، می‌توانند از این ریزش استفاده کنند.

The post پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.