رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

رقم تراکنش‌های آزمایشی ارز دیجیتال چین به ۱۶۲ میلیون دلار رسید

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

طبق اعلام مقامات چینی، بانک مرکزی چین در برنامه‌های آزمایشی ارز دیجیتال ملی این کشور تاکنون تراکنش‌هایی به ارزش ۱.۱ میلیارد یوان (۱۶۲ میلیون دلار) را پردازش کرده است.

به گزارش «The Block» و به نقل از خبرگزاری چاینامورنینگ پست (China Morning Post)، جزئیات جدیدی از ارز دیجیتال ملی چین توسط فان یی فی (Fan Yi Fei) معاون بانک مرکزی چین منتشر شده است. فان یی فی در صحبت‌هایش در کنفرانس مجازی سیبوس ۲۰۲۰ (Sibos 2020) که توسط شرکت سوئیفت برگزار شد، گفت:

تا اواخر اوت (اوایل شهریور) ۳.۱۳ میلیون تراکنش با استفاده از این ارز دیجیتال پردازش شده است.

گفتنی است این اولین باری است که مقامات رسمی چین جزئیات خاصی از یوان دیجیتال ارائه می‌دهند. معاون بانک مرکزی چین همچنین تأیید کرد که برنامه‌های آزمایشی که در چندین شهر بزرگ از جمله شنژن (Shenzhen) و شیانگ‌آن (Xiongan) در حال اجرا هستند «پیشرفت‌های مثبتی» داشته‌اند. وی همچنین گفت که این برنامه‌های آزمایشی در المپیک زمستانی سال ۲۰۲۲ نیز اجرا می‌شوند.

بنا بر اظهارات فان‌یی‌فی، بیش از ۶,۷۰۰ مورد از استفاده‌های یوان دیجیتال تا به اینجا آزمایش شده است. این موارد شامل پرداخت صورت‌حساب، حمل‌ونقل و خدمات دولتی می‌شود. فان همچنین گفت که دولت همچنین از «بسته‌های سرخ» یوان دیجیتال برای پاداش‌دادن به فعالان حوزه پزشکی که در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند، استفاده کرده است. ظاهراً با این بسته‌ها می‌توان در فروشگاه‌های منتخب شهر لوهو (Luohu) خرید کرد.

فان‌یی‌فی همچنین گفت:

بانک مرکزی چین به یوان دیجیتال به‌عنوان یک زیرساخت مالی مهم برای آینده نگاه می‌کند.  

وی همچنین در ادامه اظهار داشت که پیش از این بیش از ۱۱۳,۳۰۰ کیف پول دیجیتال شخصی و حدود ۸,۸۰۰ کیف پول دیجیتالِ تجاری به‌عنوان بخشی از معاملات آزمایشی ایجاد شده است.

جزئیاتی که معاون بانک مرکزی چین اعلام کرده است نشان می‌دهد که سیستم پرداخت الکترونیکی ارز دیجیتال چین (DC/EP) در آستانه راه‌اندازی رسمی است. چین تحقیقات خود در خصوص ارزهای دیجیتال را از سال ۲۰۱۴ آغاز کرد. به‌عقیده بسیاری، چین در این حوزه از بسیاری از کشورها جلوتر است. گفتنی است آمریکا و اتحادیه اروپا نیز اخیرا کار بر طرح‌های خود را در زمینه ارز دیجیتال ملی آغاز کرده‌اند.

بانک مرکزی اروپا هفته گذشته گزارش جامعی در خصوص یورو دیجیتال منتشر و اعلام کرد که در صورت نیاز باید برای صدور یک ارز دیجیتال آماده باشیم. همچنین فدرال رزرو آمریکا با مشارکت چندین بانک فدرال منطقه‌ای در حال تحقیق بر روی ارزهای دیجیتال است.

The post رقم تراکنش‌های آزمایشی ارز دیجیتال چین به ۱۶۲ میلیون دلار رسید appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.