رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

واردات مشروط ماینرها به مناطق آزاد؛ تعرفه جدید اعلام شد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران، از این پس ارائه ثبت سفارش برای ورود ماینرها یا دستگاه‌های استخراج ارزهای دیجیتال به مناطق آزادِ تجاری-صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی الزامی است.

به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از ایسنا، مهرداد جمال با اشاره به بخشنامه صادره در سال ۱۳۹۷ و مصوبه هیأت وزیران در همان سال در خصوص فهرست ۳۲۴۳ ردیف تعرفه های کالایی گفت:

بر این اساس، ورود این کالاها به مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی نیاز به مجوز ثبت سفارش از وزارت صنعت، معدن و تجارت نداشت و بالتبع گمرکات ورودی کشور از ردیف تعرفه های مذکور در مصوبه هیأت وزیران از جمله ردیف تعرفه ۸۴۷۱۹۰۹۰ در هنگام ترانزیت خارجی به مناطق ویژه و آزاد، ثبت سفارش مطالبه نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۳۹۸ دستگاه‌های ماینر (دستگاه استخراج بیت کوین) نیز در ردیف تعرفه‌ای (۸۴۷۱۹۰۹۰) قابل طبقه بندی بودند که ورود آنها به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیاز به ثبت سفارش نداشت، افزود:

اینک ردیف تعرفه انحصاری و مذکور (۸۴۷۱۹۰۲۰) در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۳۹۹ برای ماینرها تحت عنوان «دستگاه های استخراج رمز ارزها (ماینر)» با مأخذ حقوق ورودی ۵ درصد ایجاد شده است که در این صورت، این ردیف تعرفه مشمول مفاد مصوبه هیأت وزیران و مصوبات اصلاحی آن برای عدم نیاز به ثبت سفارش برای ورود به مناطق ویژه و آزاد نیست.

معاون فنی گمرک ایران ادامه داد:

براین اساس، ورود ماینرها به مناطق آزاد تجاری-صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی صرفاً با اخذ و ارائه مجوز ثبت سفارش و رعایت کامل مقررات باید انجام شود که در این خصوص دفتر واردات گمرک ایران بخشنامه لازم را در این خصوص صادر و به گمرکات کشور ابلاغ کرده است.

در سال گذشته بعد از حواشی که در رابطه با استخراج بیت کوین و صدور مجوز برای آن وجود داشت، هیأت وزیران طی مصوبه‌ای با استخراج فراورده‌های پردازشی رمزنگاری‌شده موافقت کرد و آن را به عنوان یک فعالیت صنعتی با اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز دانست که بعد از آن بحث‌هایی در رابطه با واردات ماینرها مطرح و قرار بر این شد تا با طی فرآیند قانونی، واردات این کالاها مجاز باشد. برای سرزمین اصلی انجام ثبت سفارش و دریافت مجوز از سازمان های مربوطه الزامی بود اما ترانزیت این کالا به  مناطق آزاد و ویژه، نیازی به ثبت سفارش نداشت.

The post واردات مشروط ماینرها به مناطق آزاد؛ تعرفه جدید اعلام شد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.