رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به ۲۰,۰۰۰ دلار تا سه ماه آینده؛ آرامش قبل از طوفان؟

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

یکی از تحلیل‌گران سرشناس می‌گوید که بیت کوین می‌تواند در سه‌ ماه آتی با شکستن محدوده‌های قیمتی کنونی، سقف تاریخی تازه‌ای را به ثبت برساند.

به گزارش کوین تلگراف، چندین ماه است که قیمت بیت کوین در بازه محدودی ثابت مانده است. در همین راستا، موهیت سروت (Mohit Sorout)، مدیر تأمین مالی شرکت بیتزو کپیتال (Bitazu Capital) می‌گوید که ثبت یک اوج تاریخی تازه برای قیمت بیت کوین دور از انتظار نیست.

از ژانویه سال جاری میلادی (دی ۹۸) تاکنون، قیمت بیت کوین در بازه ۱۰,۲۰۰ دلار تا ۱۱,۸۰۰ دلار در نوسان بوده و به‌جز در مواردی معدود، تغییرات چندانی را تجربه نکرده است.

معمولاً وقتی بیت کوین برای مدتی مدید در یک بازه قیمتی محدود ثابت باقی می‌ماند، انتظار می‌رود که جهش قیمتی بزرگی در شرف وقوع باشد.

البته هنوز چندان با قطعیت نمی‌توان گفت که در کوتاه‌مدت، می‌توان شاهد یک بریک اوت (شکستن سطوح قیمتی مهم) بود، اما سروت می‌گوید که اگر چنین اتفاقی رخ دهد، بیت کوین در عرض سه‌ ماه می‌تواند قله ۲۰ هزار دلار را فتح کند.

احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به ۲۰,۰۰۰ دلار تا سه ماه آینده؛ آرامش قبل از طوفان؟نمودار روزانه قیمت بیت کوین با خط روند. منبع: تریدینگ ویو

بر اساس آنچه در چرخه‌های قیمتی پیشین رخ داده، بیت کوین همواره تمایل دارد پس از تثبیت طولانی در یک بازه قیمتی محدود، حرکت سریعی را آغاز کند. این الگو به‌طور تاریخی هم شامل بریک اوت و هم بریک داون (نزول از سطوح حمایت کلیدی) می‌شود.

از روزهای نخست ماه مه (اردیبهشت) تا ژوییه (تیر)، بیت کوین در بازه قیمتی ۸,۸۰۰ تا ۹,۸۰۰ دلار در نوسان بود و در حوالی ۹,۱۰۰ دلار نیز تثبیت شد. در ادامه اما پس از گذشت دو ماه از تثبیت، در عرض ۱۲ روز به سوی فتح آستانه ۱۲,۱۲۳ دلار خیز برداشت.

سورت با اشاره به همین تمایل بنیادی بیت کوین برای رقم‌زدن جهش‌های بزرگ پس از دوره‌های تثبیت طولانی می‌گوید:

اکنون آنچه بر قیمت بیت کوین حاکم است، آرامش قبل از طوفان است. اگر این ارز دیجیتال بتواند کانال قیمتی فعلی خود را بشکند، احتمال رسیدن به سقف تاریخی ۲۰,۰۰۰ دلاری نیز وجود خواهد داشت.

در ادامه وقتی از سورت در مورد دلایلش مبنی بر درنظر گرفتن بازه زمانی سه‌ماهه سؤال شد، وی‌ گفت که با مشاهده نوسانات بیت کوین به این عدد رسیده است.

به‌گفته سورت، افزایش قیمت به ۲۰ هزار دلار حتی می‌تواند زودتر از سه ماه اتفاق بیفتد. او می‌افزاید:

با توجه به شواهد موجود از شتاب روندهای صعودی پس از دوره‌ای طولانی از تثبیت قیمت، می‌توان انتظار داشت که جهش موردانتظار بیت کوین، زودتر از سه ماه رخ دهد.

در این میان، یکی از شاخص‌های مهمی که نباید از آن غافل شد، کاهش قراردادهای باز (تسویه‌نشده) بازار معاملات آتی در مقایسه با چرخه‌های صعودی پیشین است.

گفتنی است پس از شکایت کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) از مدیران صرافی بیتمکس، شمار قراردادهای باز آتی رو به کاهش گذاشته است. چنین اتفاقی برخلاف چرخه‌های صعودی پیشین بازار می‌تواند وقوع روند صعودی آرامی را برای بیت کوین رقم بزند.

علاوه بر این، افزایش تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران نهادی می‌تواند یکی دیگر از دلایل آغاز چرخه صعودی بیت کوین در سال ۲۰۲۱ باشد.

پیش‌تر بری سیلبرت (Barry Silbert)، مدیرعامل گری‌اسکیل (Grayscale) گفته بود که میزان دارایی تحت مدیریت این شرکت با بر جای گذاشتن رکورد تازه‌ای به ۶.۴ میلیارد دلار رسیده است. سیلبرت می‌گوید که این شرکت همچنان شاهد سرازیر شدن سیلی از سرمایه به حوزه ارزهای دیجیتال است.

دیگر مؤسسات پرآوازه بازار از جمله اسکوئر (Square) و مایکرواستراتژی (MicroStrategy) نیز که پیش‌تر دست به خرید انبوه بیت کوین زده‌اند، به این ارز دیجیتال به‌عنوان یک دارایی خزانه‌ای نگاه می‌کنند. این یعنی بسیاری از سرمایه‌گذاران نهادی با هدف انتفاع بلندمدت، اقدام به خریداری بیت کوین می‌کنند.

احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به ۲۰,۰۰۰ دلار تا سه ماه آینده؛ آرامش قبل از طوفان؟آخرین به‌روزرسانی مدل انباشت به عرضه. منبع‌: پلن‌بی

گفتنی است قیمت بیت کوین در ماه اکتبر (مهر)، برخلاف انتشار اخبار مثبت از سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ، همچنان در بازه‌ای محدود ثابت باقی ماند. با این حال، پلن‌بی (PlanB)، خالق مدل مشهور انباشت به عرضه می‌گوید که احتمال به‌دست آمدن بازده نامتقارن قوت گرفته است. او می‌افزاید:

چرا علی‌رغم خرید انبوه سرمایه‌گذاران نهادی، قیمت بیت کوین افزایش پیدا نمی‌کند؟ چه کسی دارد بیت کوین‌هایش را می‌فروشد؟ بیت کوین دقیقاً همان جایی است که باید باشد و در بالای آستانه ۱۰ هزار دلار جای پایش را محکم کرده که خیزی بلند به سوی فتح قله‌های قیمتی تازه بردارد. صبور باشید، جهش بزرگی در راه است.

The post احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به ۲۰,۰۰۰ دلار تا سه ماه آینده؛ آرامش قبل از طوفان؟ appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.