رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

جزئیات ورود پی‌پل به حوزه ارزهای دیجیتال

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

پی‌پل، غول فینتک جهان، روز گذشته (چهارشنبه) بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار ورود خود را به حوزه ارزهای دیجیتال به‌صورت رسمی اعلام کرد. بر همین اساس، ۳۴۶ میلیون کاربر پی‌پل به‌زودی می‌توانند بیت کوین، بیت کوین کش، اتر و لایت کوین بخرند و ذخیره کنند. اعلام این خبر باعث رشد ۸ درصدی قیمت بیت کوین شد.

در ادامه طبق اطلاعیه رسمی پی‌پل، جزئیات بیشتری از این خبر را می‌خوانید.

آیا خدمات پی‌پل در حوزه ارزهای دیجیتال، دارای کارمزد است؟

کارمزدی برای ارائه خدمات مربوط خرید و فروش ارزهای دیجیتال از تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۰ دی ۹۹) دریافت نخواهد شد. همچنین نگه‌داری ارزهای دیجیتال در حساب پی‌پل نیز شامل کارمزد نخواهد بود.

نرخ تبادل ارزهای دیجیتال در پی‌پل چیست؟

ازآنجاکه کریپتو پولِ دیجیتال است، زمانی که اقدام به خرید یا فروش ارز دیجیتال می‌کنید، درواقع یک ارز را با دیگری تبادل می‌کنید. نرخ تبادل به شما می‌گوید که به‌هنگام تبادل، چه مقدار ارز دیجیتال یا دلار دریافت خواهید کرد. این نرخ مرتباً تغییر می‌کند، چون قیمت ارزهای دیجیتال دائماً در حال تغییر است.

آیا می‌توان ارزهای دیجیتال را از/به حساب پی‌پل انتقال داد؟

در حال حاضر، فقط می‌توانید ارزهای دیجیتال خریداری شده در پی‌پل را در همان حساب پی‌پل نگه‌‌داری کنید. امکان انتقال ارزهای دیجیتال به/از پی‌پل وجود ندارد و همچنین امکان انتقال بین حساب‌های پی‌پل نیز وجود ندارد.

آیا پی‌پل از ارزهای دیجیتال کاربران محافظت خواهد کرد؟

پی‌پل از دارایی‌های کاربران در برابر دزدی و کلاهبرداری محافظت خواهد کرد. کاربران می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک به کلاهبرداری در حساب خود، با پشتیبانی پی‌پل تماس بگیرند. با این حال، پی‌پل نمی‌تواند از دارایی کاربران در برابر نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال محافظت کند. بازار کریپتو بسیار پرنوسان است و ما به کاربران توصیه می‌کنیم قبل از خرید ارزهای دیجیتال، با یک مشاور مالی یا متخصص مالیات مشورت کنند.

آیا کاربران کلید خصوصی ارزهای دیجیتال خود را در اختیار خواهند داشت؟

کاربران مالک ارزهای دیجیتالی هستند که از پی‌پل خریداری می‌کنند، اما پی‌پل کلید خصوصی را در اختیار کاربران قرار نخواهد داد. کلید خصوصی یه کد رمزی است که دارنده ارز دیجیتال می‌تواند با آن به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشد و آن را کنترل کند. اما اگر این کلید گم یا فراموش شود، کاربر برای همیشه دسترسی بر دارایی‌های دیجیتال خود را از دست خواهد داد. پس دراختیارداشتنِ این کلیدها با ریسک همراه است.

پول حاصل از فروش کریپتو در پی‌پل چه خواهد شد؟

این پول مستقیماً به حساب «پی‌پل کش» یا «پی‌پل کش پلاس» کاربر واریز خواهد شد و کاربر می‌تواند طبق روال معمول از آن استفاده کند.

طبق توضیحات بالا، ارزهای دیجیتال خریداری‌شده از طریق پی‌پل باید در همان حساب باقی بمانند و امکان انتقال آنها به کیف پول دیگر و حتی به یک حساب دیگر در پی‌پل وجود ندارد. به این ترتیب نمی‌توان از این ارزها برای پرداخت در شبکه پی‌پل یا خارج از آن استفاده کرد. درواقع کاربران پی‌پل فقط می‌توانند در حساب خود به خریدوفروش بیت کوین اقدام کنند یا بیت کوین‌های خود را در حساب پی‌پل نگه‌داری کنند.

به این ترتیب، می‌توان نتیجه گرفت که پی‌پل در عمل بیت کوین واقعی به کاربران خود نخواهد فروخت. بلکه این بیت کوین‌ها دقیقاً مانند اعتباری که بانک به کاربران خود می‌دهد، فقط روی کاغذ خریداری می‌شوند. بر همین اساس، کاربران در زمان خرید ارزهای دیجیتال باید دلار (یا هر ارز رایج دیگری) واریز کنند و در زمان برداشت هم فقط می‌توانند معادل دلاری ارزهای خود را دریافت کنند.

این موضوع که کاربران نمی‌توانند به بیت کوین‌های خود به‌صورت مستقیم دسترسی داشته باشند، باعث نگرانی در جامعه ارزهای دیجیتال شده است و شب گذشته بحث‌های فراوانی در این باره در توییتر شکل گرفت. با این حال، اغلب صاحب‌نظران این حوزه معتقدند باید ورود پی‌پل به این حوزه را به فال نیک گرفت و با توجه به محدودیت‌های امنیتی و قانونی، طبیعی است که این شرکت فعلاً تمایلی به ریسک‌کردن نداشته باشد.

The post جزئیات ورود پی‌پل به حوزه ارزهای دیجیتال appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.