رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

قانون بانکی چین ارتقا می‌یابد: یوان دیجیتال رسمی می‌شود، عرضه ارز دیجیتال ممنوع!

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

بانک مرکزی چین با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که پذیرای پیشنهادها و انتقادات شهروندان چین پیرامون بازنگری در قانون بانک‌داری حاکم بر بانک مرکزی این کشور است. آن‌طور که پیداست، مقامات بانک مرکزی چین درصددند تا با وضع قوانین تازه‌ای ضمن قانونی‌کردن یوان دیجیتال، عرضه و به‌کارگیری هرگونه توکن دیجیتال با پشتوانه یوان را ممنوع کنند.

به گزارش «The Block»، روز گذشته، بانک مرکزی چین اعلام کرد که تا تاریخ ۲۳ نوامبر (۳ آذر)، بازخوردهای عمومی را پیرامون بازنگری در قوانین حاکم بر خود را دریافت خواهد کرد. گفتنی است در بند ۱۹ ماده ۳ قانون پیشنهادی بانک مرکزی چین آمده است که واژه رنمینبی (یکای پول رایج چین) شامل هر دو شکل فیزیکی و دیجیتال پول چین خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد، اصلاحیه پیشنهادی بانک مرکزی، راه قانونی را برای راه‌اندازی و به‌کارگیری گسترده ارز دیجیتال ملی چین هموار می‌کند.

علاوه بر این، در بند ۲۲ ماده ۳ اصلاحیه یادشده آمده است که هیچ شخص حقیقی یا حقوقی مجاز نیست هرگونه اسکناس یا توکن دیجیتال را با هدف جایگزینی رنمینبی در بازار عرضه و منتشر کند.

در این اصلاحیه آمده است:

بانک مرکزی چین با شدت با فرد یا افردای که قانون یادشده را نقض کنند، مقابله می‌کند. این بانک هرگونه فعالیت را در زمینه خلق و فروش توکن دیجیتال با پشتوانه یوان متوقف، درآمدهای حاصله را مصادره و متخلفان را تا پنج برابر عایدات دریافتی خود جریمه می‌کند.

نسخه کنونی قانون حاکم بر بانک مرکزی چین از سال ۲۰۰۳ به این سو تغییر نکرده است. این قانون، نقش و جایگاه بانک مرکزی چین را به‌عنوان عالی‌ترین نهاد پولی این کشور در صدور ارز رایج رسمی چین و همچنین تدوین و اجرای سیاست‌های پولی در راستای نیل به هدف ثبات مالی تبیین می‌کند.

گفتنی است اصلاحیه پیشنهادی جدید بانک مرکزی چین در حالی منتشر می‌شود که این بانک در حال آزمایش پروژه یوان دیجیتال در چندین شهر بزرگ این کشور است. پیش‌تر رسانه‌ها گزارش داده‌ بودند که بانک مرکزی چین با درخواست ثبت ۱۵ پتنت موافقت کرده که می‌توانند ابعاد توانمندی نظام مالی را در نظارت بر ارز دیجیتال ملی روشن کنند.

The post قانون بانکی چین ارتقا می‌یابد: یوان دیجیتال رسمی می‌شود، عرضه ارز دیجیتال ممنوع! appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.