رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

آیا کاهش نرخ ارز، قیمت بلیط هواپیما خارجی کاهش داشته ؟

امتیاز دادن به این موضوع:


farnazba645

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%B7%20%D8%AE%D8%A7%


این روزها بازهم «کاهش قیمت دلار» جزو پربازدیدترین اخبار رسانه‌ها قرارگرفته و همین نشان دهنده حساس بودن افکار عمومی نسبت به تغییر و تحولات ارزی در کشور است.



تأثیر ارز بر روی نرخ بلیط هواپیما و مهم‌تر از همه روي بلیط خارجی بسيار حائز اهميت است، چراكه بلیط خارجی با ارزهاي بین‌المللی موردبررسی و تحليل قرار می‌گیرند، در نتيجه افزايش قيمت ارز روي بلیط هواپیما بالاخص بلیط خارجی بسيار تأثیرگذار است و همچنين كاهش آن در كاهش نرخ بلیط خارجی مؤثر است.

با توجه به‌پیش بینی‌هایی كه از چند هفته قبل انجام شد به همراه توافقات انجام‌شده بین شرکت‌های هواپیمایی و همچنین مساعدت مسئولين در مسئله نرخ بلیط هواپیماي داخلي و هم‌چنین بلیط هواپیماي خارجي نه‌تنها ثابت نمانده بلكه كاهش چشم‌گیری داشته است و همچنين مسافرين موفق به خريد آنلاین بلیط ارزان هواپیما شدند.

موضوع حائز اهميت، تأثیر محسوس كاهش نرخ ارز در كاهش نرخ بليط هاي هواپيمايي چه بلیط خارجی و چه بليط داخلي بوده است. پس با در نظر داشتن شرايط پيش رو و با ادامه همین روند در روزهای آتی شاهد ادامه روند نزولی قیمت بلیط هواپیما خواهیم بود.

از موارد مهمي كه در كاهش هر چه بيشتر نرخ بليط تأثیرگذار است می‌توان به خريد افراد از سایت‌ها اشاره كرد. خريد از سایت‌هاي داخلي معتبر به ثبات هر چه بيشتر قیمت بليط و حتي كاهش نرخ آن كمك می‌کند.

بنابراين بهتر است مسافرين و خريداران براي كاهش هر چه بيشتر نرخ بليط هوايي و امنيت در خريد بليط موردنظر، حتماً و حتماً از سایت‌هاي معتبر جهت خريد بلیط ارزان هواپیما به‌خصوص براي پروازهاي خارجي و بلیط خارجی یا بلیط داخلی استفاده نمايند.

موضوع مهم ديگر كه در ثبات و كاهش نرخ بليط هوايي تأثیرگذار است، بحث شرکت‌ها و آژانس‌های هواپيمايي ست كه با جلب رضايت مشتري و همچنين تلاش در تعامل با مسئولين و شرکت‌هاي مختلف می‌توانند در كاهش نرخ ارز تأثیر بسزايي را بگذارند كه هم باعث افزايش فروش خود شده و همین‌طور باعث كاهش ضرر و ناامني خريد بليط براي مسافرين می‌شود. با در نظر داشتن امكانات كافي براي مسافرين، آن‌ها نيز قطعاً تلاش در خريد از سايتهاي معتبر خواهند داشت.

باوجود پائین آمدن نرخ بلیط، همچنان به نظر می‌رسد که عده‌ای از مسافران به امید کاهش هرچه بيشتر نرخ بليط و خريد بلیط ارزان هواپیما سفرهاي خود را به تأخیر می‌اندازند، گرچه نمی‌توان با اطمینان از این موضوع سخن گفت اما وضعیت حوزه خریدوفروش بلیط هواپیما در هفته‌های گذشته به‌مراتب نسبت به چند ماه قبل بسيار سازنده بوده است. به همین دلیل این امید به وجود می‌آید که با ادامه روند فعلی حتی شرایط بهتر برای خرید بلیط داخلی یا خارجی از این باشد.

در ماه‌های اخیر شرایط به‌گونه‌ای رقم خورده که بليط مطابق با میل گردشگران و خریداران نبوده است. اما بدون شك، حل اين مسئله‌ با ایجاد تعامل و مشاركت تمامی عوامل دخیل در خریدوفروش بلیط هواپیما ازجمله آژانس‌های مسافرتی، شرکت‌های هواپیمایی و همچنین خود مسافران، بسیار آسان‌تر خواهد بود.

شكي نيست كه هم‌چین تعاملي همراه با نظارت مسئولين و حوزه‌های مرتبط با اين امر باعث خريد بلیط ارزان هواپیما از جانب مسافران خواهد شد و بستر امني براي اعتماد و همچنين افزايش روند فروش بلیط ارزان هواپیما در بسترهاي مختلف و سطوح مختلفي از اقشار جامعه براي همگان فراهم خواهد آمد. بهتر است مطلب غذاهای هواپیما چگونه تهیه می‌شوند؟ را نیز مطالعه کنید.

درنهایت بايد خاطرنشان شد كه تمامي اين قیمت‌ها و افزايش و کاهش ان هم درروند فروش بليط از جانب شرکت‌ها و آژانس‌های هواپيمايي و هم در خريد بليط هاي داخلي و خارجي از جانب مشتری‌ها و مسافرين و درنهایت درروند رشد جامعه در جهت بهتر شدن بسيار اهميت دارد. در نتيجه كاهش نرخ ارز باعث كاهش نرخ بلیط هواپیما شده و كاهش نرخ بليط باعث افزايش خريد و افزايش سفر در سطح جامعه می‌گردد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.