رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

غذاهای هواپیما چگونه تهیه می‌شوند؟

امتیاز دادن به این موضوع:


farnazba645

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

%D8%BA%D8%B0%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%

غذاهای هواپیما چگونه تهیه می‌شوند؟


اگر جزو کسانی هستید که خرید بلیط تک هواپیما انجام داده‌اید یا به یک پرواز خارجی یا پرواز داخلی رفته‌اید و از شیرین بودن غذاهای هواپیما شاکی هستید یا عقیده دارید که غذای هواپیما اشتها را کور می‌کند، در این مطلب همراه ما باشید. خوب است بدانید که چیزهای زیادی باعث می‌شود که شما نسبت به زمین مزه‌های متفاوتی را از غذا بچشید.

طبق گفته‌ی یکی از اساتید دانشگاه آکسفورد به نام چارلز اسپنس زمانی که در یک پرواز خارجی یا پرواز داخلی هستید و هواپیما هزاران متر ارتفاع گرفته است حس‌های چشایی و بویایی حدود 50% کم می‌شود و همچنین به خاطر عدم وجود رطوبت، کم بودن فشار هوا و سروصدای هواپیما شما مزه‌ها را متفاوت حس می‌کنید و فکر می‌کنید که مزه‌ی آن‌ها عجیب‌وغریب است.


بااین‌وجود ممکن است بعضی از غذاها حتی در زمین هم طعم خوبی نداشته باشند که به خاطر نحوه‌ی طبخ و سرو آن‌ها است. در ادامه‌ی این مطلب می‌خواهیم مراحل پخت و نگهداری غذاها در ایرلاین آمریکایی united airlines را بررسی کنیم.


شرکت خدمات پذیرایی چلسی پخت و سرو غذاهای شرکت united airlines را به عهده گرفته است. این شرکت خدماتی که در فرودگاه نو آرک قرار دارد همیشه سعی می‌کند غذاهای متنوعی را به منو اضافه کند.


شرکت Chelsea Food Services


حدود 1000 نفر در این شرکت مشغول به کار هستند که روزی 33000 پرس غذا آماده می‌کنند. شرکت چلسی یکی سابقه‌دارترین شرکت‌های پذیرایی در آمریکا می‌باشد که حدود 30 سال سابقه فعالیت دارد.


مراحل تهیه غذا

رعایت نظافت


اگر قصد خرید بلیط تک هواپیما برای سفر داخلی دارید یا می‌خواهید با یک پرواز خارجی یا پرواز داخلی چارتری به سفر بروید و نگران تمیز بودن کسانی هستید که وظیفه تهیه غذا رادارند، باید بدانید که رعایت نظافت پرسنل اولین مرحله‌ی تهیه غذاست. در شرکت چلسی همه‌ی کارکنان باید لباس و کلاه تمیز بپوشند.

خرد کردن

در این مرحله خرد کردن سبزی‌ها یا اقلام دیگر و طبخ آن به‌صورت دستی انجام می‌گیرید. البته ممکن است در بعضی شرکت‌ها خرد کردن هم با دستگاه انجام شود اما در شرکت چلسی این مرحله به‌صورت دستی است و مراحل برچسب زدن و تاریخ زدن توسط دستگاه انجام می‌شود.


حفظ تازگی مواد غذایی


در این مرحله برای اینکه مواد غذایی تازه بمانند آن‌ها را کامل نمی‌پزند. مثلاً استیک فقط به‌اندازه 30% می‌پزد و باقی مراحل پختش داخل فرهای بزرگ هواپیما که برای پخت سریع‌تر و گرم کردن غذاها داخل هواپیما قرارگرفته‌اند، انجام می‌شود.


غذاهایی که احتیاجی به پخت ندارند مثل سالاد و... طی روز چند بار تهیه می‌شوند و به بیرون آشپزخانه برده می‌شوند تا هوای گرم داخل آشپزخانه تازگی آن‌ها را از بین نبرد.

پس برای خرید بلیط تک هواپیما برای سفر داخلی یا حتی رفتن به یک پرواز خارجی یا پرواز داخلی طولانی نگران تازه بودن غذاها نباشید. البته لازم به ذکر است که تمامی این نکات بستگی به شرکتی دارد که وظیفه تهیه غذا را به عهده گرفته است. اگر روی این موارد حساس هستید حتماً دراین‌باره تحقیق کنید.


اتاق سرد


پس‌ازاینکه تمام مراحل تهیه غذا انجام شد، آن‌ها را به اتاق سردی که دمای آن 10 درجه سانتی گراد است منتقل می‌کنند و شماره پرواز را روی آن‌ها می‌زنند. لازم به ذکر است که مراحل بسته‌بندی نیز در شرکت چلسی به‌صورت دستی انجام می‌شود اما اگر شما قصد خرید بلیط تک هواپیما را دارید بسته‌بندی خودکار یا دستی بستگی به شرکتی دارد که با ایرلاین موردنظر شما قرار بسته است. بهتر است مطلب تحصیل در آمریکا بهتر است یا کانادا (بخش اول) را نیز مطالعه کنید.

انتقال به هواپیما


اگر از آن دسته کسانی هستید که می‌توانید با ایرلاین united airlines به یک پرواز خارجی یا پرواز داخلی بروید اصلاً نگران تازه نبودن وعده‌های غذایی نباشید چون در شرکت خدمات پذیرایی چلسی برای تازه نگه‌داشتن غذاها آن‌ها را با یخ خشک بسته‌بندی می‌کنند و سپس غذاها آمده انتقال به هواپیما می‌شوند.

هم‌چنین اگر پرواز خارجی شما تأخیر داشته باشد غذاهایی که از قبل تهیه‌شده است با غذاهای تازه جایگزین می‌شود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.