رفتن به مطلب

کاربران گرامی تاپیک دعوت به همکاری با سایت  رو مطالعه کنید و در صورت علاقه می توانید برای خودتون درآمد کسب کنید و پول در بیارید.

کاربران گرامی اگر به افزونه یا قالب های وردپرس نیاز دارید می توانید از بخش پشتیبانی سایت درخواست دهید تا در اسرع وقت با کمترین قیمت در اختیار شما قرار بگیرد.

×
×
  • اضافه کردن...

راهنمای عیب یابی و تعمیر پکیج بوتان

امتیاز دادن به این موضوع:


پست های پیشنهاد شده

تعمیر پکیج بوتان از تخصصی ترین حرفه های تعمیرات می باشد. اطلاع نداشتن از چگونگی کار پکیج دیواری بوتان و نگهداری آن می تواند باعث خراب شدن و بروز مشکلات در آن شود. این راهنمای تعمیر در مورد پکیج بوتان در ابتدا شما را با چگونگی کار کردن پکیج دیواری آشنا کرده، سپس به بررسی مشکلات رایج به وجود آمده در پکیج و تعمیر آن می پردازد. از آنجایی که پکیج دیواری بوتان از جمله پرمصرف ترین پکیج ها در ایران می باشد.

در این مقاله از سر مقالات آموزش تعمیرات پکیج دیواری در صدد ارائه دستورالعمل های گام به گام و ساده برای چگونگی عیب یابی مخزن انبساط ، نحوه شستشو پکیج زنگ زده، روشن نشدن شعله پکیج، سرد بودن آب، پایین آمدن  فشار آب، کار نکردن پمپ پکیج، روشن شدن پکیج به حالت انفجار، نشان ندادن دمای درست آب و زرد شدن شعله پکیج بوتان و … برای مصرف کنندگان پکیج دیواری بوتان هستیم.

spacer.png

پکیج دیواری چگونه کار می کند؟

وقتی شیر آب در ظرفشویی یا هر جای دیگری باز می‌شود آب سرد یا ولرم وارد پکیج دیواری می‌شود و جریان آب توسط سنسور مربوطه تشخیص داده می شود و مشعل شعله روشن می‌شود تا آب را توسط یک مبدل گرم کند در این راستا آب از یک مسیر مارپیچی لوله ها عبور کرده تا بیشترین مقدار گرما را جذب کند در این صورت یک ترموستات میزان گازی را که وارد شعله می شود را کنترل می کند تا دمای آب ثابت بماند و از حد بیشتری بالا نرود. در ادامه مشکلاتی که به مرور برای پکیج دیواری ممکن است پیش بیاید را بررسی می کنیم و راه حل هایی را برای تعمیر پکیج بوتان معرفی می کنیم.
وقتی شیر آب در ظرفشویی یا هر جای دیگری باز می‌شود آب سرد یا ولرم وارد پکیج دیواری می‌شود و جریان آب توسط سنسور مربوطه تشخیص داده می شود و مشعل شعله روشن می‌شود تا آب را توسط یک مبدل گرم کند در این راستا آب از یک مسیر مارپیچی لوله ها عبور کرده تا بیشترین مقدار گرما را جذب کند در این صورت یک ترموستات میزان گازی را که وارد شعله می شود را کنترل می کند تا دمای آب ثابت بماند و از حد بیشتری بالا نرود. در ادامه مشکلاتی که به مرور برای پکیج دیواری ممکن است پیش بیاید را بررسی می کنیم و راه حل هایی را برای تعمیر پکیج بوتان معرفی می کنیم.
 

آنچه برای تعمیر پکیج بوتان نیاز دارید؟

برای تست های اساسی و تعمیرات به این ابزارها نیاز دارید:

آچار فرانسه ،انبر دست، سیم چین، دم باریک، پیچ گوشتی چهار سو و دو سو، یک دست آچار تخت، انبر قفلی، یک دست آچار آلن، آچار ستاره، فازمتر، آهنربا، قلمو باریک و پهن،  چراغ قوه کوچک، دستکش کار نازک ، سوزن

دستگاه های مورد نیاز جهت تعمیر پکیج بوتان :

تلمبه، گیج فشار هوا و تنظیم فشار گاز ،مولتی متر ، کابل تست برق ، گریس سیلیکات کوچک ، چسب۱۲۳ کوچک ، چسب برق ، نوار تفلون

آشنایی با مشکلات رایج در پکیج دیواری بوتان
از آنجایی که پکیج های دیواری قطعات مکانیکی کمی دارند، سیستم های گرمایش آب گرم معمولاً برای سال های متوالی قابل اطمینان عمل می کنند. در ادامه به بررسی بخشی از مهم ترین مشکلات متداول در پکیج دیواری بوتان و راه حل جهت تعمیر پکیج بوتان می پردازیم، با ما همراه باشید:

عیب یابی مخزن انبساط جهت تعمیر پکیج بوتان:
تعمیر کارانی که دوره تعمیرات پکیج دیواری را گذرانده باشند می دانند که شایع ترین مشکلات به وجود آمده در پکیج مربوط به منبع انبساط می باشد. در اینجا برخی از علائم که نشان دهنده بروز مشکل در منبع انبساط است را بیان می کنیم: سیستم آب گرم ممکن است گرمای ضعیفی ایجاد کند، امکان نشتی وجود دارد، لوله ها ممکن است صدای سر و صدایی زیادی ایجاد کنند یا بترکند، همچنین نوسان فشار در پکیج می تواند از علائم خراب شدن منبع انبساط پکیج باشد.

spacer.png

راه حل :

تعمیر منبع انبساط پکیج کار سخت و مشکلی است در صورتی که مشکل خراب شدن منبع انبساط از خود منبع باشد بهترین راه حل تعویض آن است. اما در صورتی که ایراد ناشی از عوامل بیرونی مانند گرفتگی مسیر یا آب دادن از زیر منبع انبساط باشد می توان مشکل را بر طرف کرد. برای اینکار لوله را باز کرده وبرای باز کردن مشکل گرفتگی کمی اسید سبک در آن بریزید. برای رفع مشکل نشتی آب نیز امکان دارد مهره و اورینگ خراب شده باشد که با تعویض آن ها مشکل به وجود آمده رفع خواهد شد.

علت روشن نشدن شعله پکیج بوتان :
این مشکل ممکن است از مواردی از قبیل نوسان کردن فشار آب و جریان برق یا نقص ورودی گاز یا  فشار هوا باشد که می توان با تامین کردن فشار آب نوسان آن را کنترل کرد وبا استفاده از محافظ برق، جریان برق را کنترل کرد یا با تعویض شیر ورودی گاز، نقص ورودی گاز را از بین برد و با تعویض کردن سوئیچ فشار هوا، نقص ناشی از فشار هوا را از بین برد.

علت سرد و گرم شدن آب در پکیج دیواری بوتان :
مشکل سرد و گرم شدن آب ممکن است از مواردی از قبیل: نوسان در فشار آب ورودی، پایین بودن فشار گاز، رسوب گرفتن تبدیل کننده (مبدل ثانویه)، خراب شدن سنسور آب گرم مصرفی، خرابی فلومتر ، ایراد از پرشر فن باشد و که این مشکلات را می توان با تماس گرفتن با اداره گاز برای پایین بودن فشار گاز، رسوب زدایی ، تعویض کنترل کننده گرما جهت خراب شدن سنسور گرمایی، تعویض شیر ورودی گاز برای مشکل ورودی گاز، تعویض فلومتر، تعویض پرشر فن برطرف کرد.

پایین آمدن فشار آب در پکیج دیواری بوتان :
مشکل افت فشار پکیج دیواری بوتان ممکن است از مواردی از قبیل کم بودن فشار آب شهری و یا نشتی آب از رادیاتورها، مشکل در لوله کشی پکیج، مشکل در اتصالات پکیج، خراب شدن منبع انبساط باشد که این مسائل را می توان با استفاده از پمپ آب خانگی برای برطرف کردن کمبود فشار آب، گرفتن نشتی های موجود برطرف کرد، تعویض منبع انبساط، بررسی لوله کشی های پکج برطرف نمود .

علت کار نکردن پمپ پکیج دیواری بوتان :
این مسئله ممکن است از مواردی از قبیل قطع برق ورودی، ناقص بودن اتصال در سیم کشی، سوختگی و گرفتگی پمپ، اتصالات سیم کشی داخلی باشد که این مشکلات را می توان با چک کردن پریز جهت قطعی برق، فیوز و سیم کشی داخلی را چک کنید برای ناقص بودن اتصال سیم کشی و تعویض و سرویس پمپ برای سوختن و گرفتگی پمپ را برطرف کرد.

علت انفجاری روشن شدن پکیج دیواری بوتان
این مشکل ممکن است از مواردی از قبیل فشار گاز نامناسب، مشکل جرقه زن الکترود، فاصله نامناسب الکترود باشد. به طور کلی این مشکل زمانی به وجود می آید که جرقه زن به موقع و با فشار مناسب جرقه نزند. که این عمل باعث جمع شدن گاز و در نتیجه انفجاری روشن شدن پکیج بوتان می شود.

برای تعمیر پکیج بوتان  هنگام بروز این مشکل توصیه می کنیم پنل های جلویی پکیج را باز کرده و جرقه زن را تمیز کنید. سپس پنل را مجددا ببندید.

علت نشان ندادن دمای درست آب در پکیج دیواری بوتان :
این مشکل ممکن است از مواردی از قبیل احتمال خرابی سنسور NTC دستگاه باشد که این مشکل را می توان با بررسی این قطعه و تعویض آن برطرف کرد.

علت زرد شدن شعله پکیج دیواری بوتان :
این مشکل ممکن است از مواردی از قبیل عدم مکش مناسب در دودکش، نبود هوای کافی، کثیفی مشعل ها، کمبود هوا در محیط اطراف پکیج، دوده داشتن در دیگ و دودکش باشد.  که این مشکلات را می توان با بررسی مسیر دودکش برای برطرف کردن عدم مکش مناسب در دودکش ، تعبیه دریچه برای ورود و خروج هوا برای مشکل نبود هوای کافی، کنترل قطر مشعل برای عدم تناسب قطر با نوع گاز مصرفی، تمیز کردن مشعل ها و دیگ و دودکش برای برطرف کردن دوده در دیگ و دودکش برطرف کرد.

منبع: ابرکاوان

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه تشكر يا می پسندم استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

  • مطالب مشابه

    • توسط seoupdate
      آیا دلایلی که باعث میشوند شما موتور خودرو را تعمیر کنید میشناسید؟؟
       
       

       
       
       
      موتوری که به علت عدم رسیدگی نیازمند تعمیر موتور خودرو یا تعویض آن است، معمولا پرهزینه‌ترین مشکل در نگهداری خودرو است که یک راننده ممکن است با آن مواجه شود. برای اینکه موتور خودروی شما کارکرد نرم و روانی داشته باشد نکات زیر که توصیه متخصصان رده بالای خودرو است را رعایت کنید. معمولا رانندگان با رعایت‌نکردن این ۵ مورد، موتور خودروی خود را نابود می‌کنند :
       
      غفلت در تعویض روغن
       
      روغن عامل اصلی حیات موتور است. اگر طبق زمان‌بندی توصیه‌شده توسط سازنده خودرو روغن را به طور منظم عوض نکنید، به مرور زمان موتور خودروی شما از بین می‌رود.
      استفاده از نوع مناسب روغن برای موتور خودروی شما ضروری است. امروز بسیاری از سازندگان خودروهای جدیدتر برای حفظ نهایت عملکرد خودرو و مصرف سوخت بهینه، استفاده از روغن سینتتیک را در خودروهای خود ضروری دانسته‌اند. بسیاری از مصرف‌کنندگان به خاطر قیمت بالاتر روغن‌های سینتتیک تمایلی به استفاده از این نوع روغن را ندارند که ممکن است در آینده منجر به خرابی موتور خودرو شود. روغن‌های سینتتیک معمولا اندکی گرانتر هستند.
       
      نادیده‌گرفتن نشتی روغن
       
      توجه به نشتی روغن به خصوص نشتی‌های شدید بسیار مهم است.در مواردی که نشتی روغن زیاد باشد شایع‌ترین مشکلی که پیش می‌آید عدم روغن‌کاری قطعات فلزی موتور است که به علت عدم رسیدن روغن به فضای کوچک میان قطعات، باعث فرسایش آنها شده و منجر به خرابی زودهنگام موتور خواهد شد. مشکلاتی که شایع‌تر هستند از نشتی‌های کوچک‌تر و کندتر به وجود می‌آیند. برخی از این مشکلات شامل خرابی دسته موتورهای لاستیکی، بوش‌های سیستم تعلیق و اجزای سیستم فرمان هستند.
       
      بی‌توجهی به روشن‌شدن چراغ اخطار روغن
       
      هنگامی که این چراغ روشن می‌شود موتور درحال آسیب‌دیدن است. این چراغ هنگامی روشن می‌شود که روغن کافی در موتور نباشد یا فشار روغن بیش از حد پایین یا بالا باشد. در صورت روشن‌شدن این چراغ باید خودروی خود را فورا برای تشخیص عیب نزد متخصص ببرید.
       
      نادیده‌‌گرفتن سیستم خنک‌‌ کننده
       
      هر ۳ سال یکبار یا هر ۴۸٫۰۰۰ کیلومتر هرکدام که زودتر موعد آن فرا رسد، مایع خنک‌کننده موتور را کاملا خالی کنید و با مایع خنک‌کننده جدید جایگزین کنید. بسته به نوع خودرو، هزینه این کار حداقل حدود ۳۰ هزار تومان خواهد بود.
      اکثر مالکان خودرو و حتی برخی از تعمیرگاه‌ها تا زمانی که مشکلی در سیستم خنک‌کننده ایجاد نشود به آن رسیدگی نمی‌کنند. این کار باعث کاهش عمر قطعاتی می‌شود که مایع سیستم خنک‌کننده داخل آنها در جریان بوده است.
      داغ‌ شدن بیش از حد موتور، یک علامت رایج کم‌بودن مایع خنک‌کننده در خودروی شماست. هرگز با خودرویی که دمای آن درحال بالارفتن است رانندگی نکنید زیرا خطر نابودی موتور را به دنبال دارد.
      گرفتگی در مجاری سیستم خنک‌کننده، کاهش مایع خنک‌کننده درون سیستم و از کارافتادن فن‌های برقی رادیاتور ممکن است به بالارفتن بیش‌از‌حد دمای موتور منتهی شود.
      اگر فورا به این مشکل رسیدگی شود این احتمال وجود دارد که مکانیک به‌جای تعمیر اساسی یا تعویض موتور، بتواند آن را تعمیر کند.
       
      ورود بیش‌ از حد آب به داخل موتور
       
      عبور از آب‌های ساکن با خودرو یا حتی رانندگی هنگام طوفان و باران شدید ممکن است به موتور خودروی شما آسیب برساند. منیفولد ورودی مخلوط سوخت و هوا را به موتور می‌رساند. اگر آب از مسیر منیفولد ورودی وارد موتور شود احتمال دارد باعث کج‌شدن شاتون‌های موتور شود.
      اگر مقدار آب ورودی به اندازه کافی زیاد باشد با عبور از مجاری منیفولد ورودی به داخل محفظه‌های احتراق که شمع‌های موتور آنجا هستند راه پیدا می‌کند.
       
      منبع https://ahoura-workshop.ir/
    • توسط seoupdate
      آیا دلایلی که باعث میشوند شما موتور خودرو را تعمیر کنید میشناسید؟؟
       
       

       
       
       
      موتوری که به علت عدم رسیدگی نیازمند تعمیر موتور خودرو یا تعویض آن است، معمولا پرهزینه‌ترین مشکل در نگهداری خودرو است که یک راننده ممکن است با آن مواجه شود. برای اینکه موتور خودروی شما کارکرد نرم و روانی داشته باشد نکات زیر که توصیه متخصصان رده بالای خودرو است را رعایت کنید. معمولا رانندگان با رعایت‌نکردن این ۵ مورد، موتور خودروی خود را نابود می‌کنند :
       
      غفلت در تعویض روغن
       
      روغن عامل اصلی حیات موتور است. اگر طبق زمان‌بندی توصیه‌شده توسط سازنده خودرو روغن را به طور منظم عوض نکنید، به مرور زمان موتور خودروی شما از بین می‌رود.
      استفاده از نوع مناسب روغن برای موتور خودروی شما ضروری است. امروز بسیاری از سازندگان خودروهای جدیدتر برای حفظ نهایت عملکرد خودرو و مصرف سوخت بهینه، استفاده از روغن سینتتیک را در خودروهای خود ضروری دانسته‌اند. بسیاری از مصرف‌کنندگان به خاطر قیمت بالاتر روغن‌های سینتتیک تمایلی به استفاده از این نوع روغن را ندارند که ممکن است در آینده منجر به خرابی موتور خودرو شود. روغن‌های سینتتیک معمولا اندکی گرانتر هستند.
       
      نادیده‌گرفتن نشتی روغن
       
      توجه به نشتی روغن به خصوص نشتی‌های شدید بسیار مهم است.در مواردی که نشتی روغن زیاد باشد شایع‌ترین مشکلی که پیش می‌آید عدم روغن‌کاری قطعات فلزی موتور است که به علت عدم رسیدن روغن به فضای کوچک میان قطعات، باعث فرسایش آنها شده و منجر به خرابی زودهنگام موتور خواهد شد. مشکلاتی که شایع‌تر هستند از نشتی‌های کوچک‌تر و کندتر به وجود می‌آیند. برخی از این مشکلات شامل خرابی دسته موتورهای لاستیکی، بوش‌های سیستم تعلیق و اجزای سیستم فرمان هستند.
       
      بی‌توجهی به روشن‌شدن چراغ اخطار روغن
       
      هنگامی که این چراغ روشن می‌شود موتور درحال آسیب‌دیدن است. این چراغ هنگامی روشن می‌شود که روغن کافی در موتور نباشد یا فشار روغن بیش از حد پایین یا بالا باشد. در صورت روشن‌شدن این چراغ باید خودروی خود را فورا برای تشخیص عیب نزد متخصص ببرید.
       
      نادیده‌‌گرفتن سیستم خنک‌‌ کننده
       
      هر ۳ سال یکبار یا هر ۴۸٫۰۰۰ کیلومتر هرکدام که زودتر موعد آن فرا رسد، مایع خنک‌کننده موتور را کاملا خالی کنید و با مایع خنک‌کننده جدید جایگزین کنید. بسته به نوع خودرو، هزینه این کار حداقل حدود ۳۰ هزار تومان خواهد بود.
      اکثر مالکان خودرو و حتی برخی از تعمیرگاه‌ها تا زمانی که مشکلی در سیستم خنک‌کننده ایجاد نشود به آن رسیدگی نمی‌کنند. این کار باعث کاهش عمر قطعاتی می‌شود که مایع سیستم خنک‌کننده داخل آنها در جریان بوده است.
      داغ‌ شدن بیش از حد موتور، یک علامت رایج کم‌بودن مایع خنک‌کننده در خودروی شماست. هرگز با خودرویی که دمای آن درحال بالارفتن است رانندگی نکنید زیرا خطر نابودی موتور را به دنبال دارد.
      گرفتگی در مجاری سیستم خنک‌کننده، کاهش مایع خنک‌کننده درون سیستم و از کارافتادن فن‌های برقی رادیاتور ممکن است به بالارفتن بیش‌از‌حد دمای موتور منتهی شود.
      اگر فورا به این مشکل رسیدگی شود این احتمال وجود دارد که مکانیک به‌جای تعمیر اساسی یا تعویض موتور، بتواند آن را تعمیر کند.
       
      ورود بیش‌ از حد آب به داخل موتور
       
      عبور از آب‌های ساکن با خودرو یا حتی رانندگی هنگام طوفان و باران شدید ممکن است به موتور خودروی شما آسیب برساند. منیفولد ورودی مخلوط سوخت و هوا را به موتور می‌رساند. اگر آب از مسیر منیفولد ورودی وارد موتور شود احتمال دارد باعث کج‌شدن شاتون‌های موتور شود.
      اگر مقدار آب ورودی به اندازه کافی زیاد باشد با عبور از مجاری منیفولد ورودی به داخل محفظه‌های احتراق که شمع‌های موتور آنجا هستند راه پیدا می‌کند.
       
      منبع https://ahoura-workshop.ir/
    • توسط seoupdate
      آیا دلایلی که باعث میشوند شما موتور خودرو را تعمیر کنید میشناسید؟؟
       
       

       
       
       
      موتوری که به علت عدم رسیدگی نیازمند تعمیر موتور خودرو یا تعویض آن است، معمولا پرهزینه‌ترین مشکل در نگهداری خودرو است که یک راننده ممکن است با آن مواجه شود. برای اینکه موتور خودروی شما کارکرد نرم و روانی داشته باشد نکات زیر که توصیه متخصصان رده بالای خودرو است را رعایت کنید. معمولا رانندگان با رعایت‌نکردن این ۵ مورد، موتور خودروی خود را نابود می‌کنند :
       
      غفلت در تعویض روغن
       
      روغن عامل اصلی حیات موتور است. اگر طبق زمان‌بندی توصیه‌شده توسط سازنده خودرو روغن را به طور منظم عوض نکنید، به مرور زمان موتور خودروی شما از بین می‌رود.
      استفاده از نوع مناسب روغن برای موتور خودروی شما ضروری است. امروز بسیاری از سازندگان خودروهای جدیدتر برای حفظ نهایت عملکرد خودرو و مصرف سوخت بهینه، استفاده از روغن سینتتیک را در خودروهای خود ضروری دانسته‌اند. بسیاری از مصرف‌کنندگان به خاطر قیمت بالاتر روغن‌های سینتتیک تمایلی به استفاده از این نوع روغن را ندارند که ممکن است در آینده منجر به خرابی موتور خودرو شود. روغن‌های سینتتیک معمولا اندکی گرانتر هستند.
       
      نادیده‌گرفتن نشتی روغن
       
      توجه به نشتی روغن به خصوص نشتی‌های شدید بسیار مهم است.در مواردی که نشتی روغن زیاد باشد شایع‌ترین مشکلی که پیش می‌آید عدم روغن‌کاری قطعات فلزی موتور است که به علت عدم رسیدن روغن به فضای کوچک میان قطعات، باعث فرسایش آنها شده و منجر به خرابی زودهنگام موتور خواهد شد. مشکلاتی که شایع‌تر هستند از نشتی‌های کوچک‌تر و کندتر به وجود می‌آیند. برخی از این مشکلات شامل خرابی دسته موتورهای لاستیکی، بوش‌های سیستم تعلیق و اجزای سیستم فرمان هستند.
       
      بی‌توجهی به روشن‌شدن چراغ اخطار روغن
       
      هنگامی که این چراغ روشن می‌شود موتور درحال آسیب‌دیدن است. این چراغ هنگامی روشن می‌شود که روغن کافی در موتور نباشد یا فشار روغن بیش از حد پایین یا بالا باشد. در صورت روشن‌شدن این چراغ باید خودروی خود را فورا برای تشخیص عیب نزد متخصص ببرید.
       
      نادیده‌‌گرفتن سیستم خنک‌‌ کننده
       
      هر ۳ سال یکبار یا هر ۴۸٫۰۰۰ کیلومتر هرکدام که زودتر موعد آن فرا رسد، مایع خنک‌کننده موتور را کاملا خالی کنید و با مایع خنک‌کننده جدید جایگزین کنید. بسته به نوع خودرو، هزینه این کار حداقل حدود ۳۰ هزار تومان خواهد بود.
      اکثر مالکان خودرو و حتی برخی از تعمیرگاه‌ها تا زمانی که مشکلی در سیستم خنک‌کننده ایجاد نشود به آن رسیدگی نمی‌کنند. این کار باعث کاهش عمر قطعاتی می‌شود که مایع سیستم خنک‌کننده داخل آنها در جریان بوده است.
      داغ‌ شدن بیش از حد موتور، یک علامت رایج کم‌بودن مایع خنک‌کننده در خودروی شماست. هرگز با خودرویی که دمای آن درحال بالارفتن است رانندگی نکنید زیرا خطر نابودی موتور را به دنبال دارد.
      گرفتگی در مجاری سیستم خنک‌کننده، کاهش مایع خنک‌کننده درون سیستم و از کارافتادن فن‌های برقی رادیاتور ممکن است به بالارفتن بیش‌از‌حد دمای موتور منتهی شود.
      اگر فورا به این مشکل رسیدگی شود این احتمال وجود دارد که مکانیک به‌جای تعمیر اساسی یا تعویض موتور، بتواند آن را تعمیر کند.
       
      ورود بیش‌ از حد آب به داخل موتور
       
      عبور از آب‌های ساکن با خودرو یا حتی رانندگی هنگام طوفان و باران شدید ممکن است به موتور خودروی شما آسیب برساند. منیفولد ورودی مخلوط سوخت و هوا را به موتور می‌رساند. اگر آب از مسیر منیفولد ورودی وارد موتور شود احتمال دارد باعث کج‌شدن شاتون‌های موتور شود.
      اگر مقدار آب ورودی به اندازه کافی زیاد باشد با عبور از مجاری منیفولد ورودی به داخل محفظه‌های احتراق که شمع‌های موتور آنجا هستند راه پیدا می‌کند.
       
      منبع https://ahoura-workshop.ir/
    • توسط seoupdate
      آیا دلایلی که باعث میشوند شما موتور خودرو را تعمیر کنید میشناسید؟؟
       
       

       
       
       
      موتوری که به علت عدم رسیدگی نیازمند تعمیر موتور خودرو یا تعویض آن است، معمولا پرهزینه‌ترین مشکل در نگهداری خودرو است که یک راننده ممکن است با آن مواجه شود. برای اینکه موتور خودروی شما کارکرد نرم و روانی داشته باشد نکات زیر که توصیه متخصصان رده بالای خودرو است را رعایت کنید. معمولا رانندگان با رعایت‌نکردن این ۵ مورد، موتور خودروی خود را نابود می‌کنند :
       
      غفلت در تعویض روغن
       
      روغن عامل اصلی حیات موتور است. اگر طبق زمان‌بندی توصیه‌شده توسط سازنده خودرو روغن را به طور منظم عوض نکنید، به مرور زمان موتور خودروی شما از بین می‌رود.
      استفاده از نوع مناسب روغن برای موتور خودروی شما ضروری است. امروز بسیاری از سازندگان خودروهای جدیدتر برای حفظ نهایت عملکرد خودرو و مصرف سوخت بهینه، استفاده از روغن سینتتیک را در خودروهای خود ضروری دانسته‌اند. بسیاری از مصرف‌کنندگان به خاطر قیمت بالاتر روغن‌های سینتتیک تمایلی به استفاده از این نوع روغن را ندارند که ممکن است در آینده منجر به خرابی موتور خودرو شود. روغن‌های سینتتیک معمولا اندکی گرانتر هستند.
       
      نادیده‌گرفتن نشتی روغن
       
      توجه به نشتی روغن به خصوص نشتی‌های شدید بسیار مهم است.در مواردی که نشتی روغن زیاد باشد شایع‌ترین مشکلی که پیش می‌آید عدم روغن‌کاری قطعات فلزی موتور است که به علت عدم رسیدن روغن به فضای کوچک میان قطعات، باعث فرسایش آنها شده و منجر به خرابی زودهنگام موتور خواهد شد. مشکلاتی که شایع‌تر هستند از نشتی‌های کوچک‌تر و کندتر به وجود می‌آیند. برخی از این مشکلات شامل خرابی دسته موتورهای لاستیکی، بوش‌های سیستم تعلیق و اجزای سیستم فرمان هستند.
       
      بی‌توجهی به روشن‌شدن چراغ اخطار روغن
       
      هنگامی که این چراغ روشن می‌شود موتور درحال آسیب‌دیدن است. این چراغ هنگامی روشن می‌شود که روغن کافی در موتور نباشد یا فشار روغن بیش از حد پایین یا بالا باشد. در صورت روشن‌شدن این چراغ باید خودروی خود را فورا برای تشخیص عیب نزد متخصص ببرید.
       
      نادیده‌‌گرفتن سیستم خنک‌‌ کننده
       
      هر ۳ سال یکبار یا هر ۴۸٫۰۰۰ کیلومتر هرکدام که زودتر موعد آن فرا رسد، مایع خنک‌کننده موتور را کاملا خالی کنید و با مایع خنک‌کننده جدید جایگزین کنید. بسته به نوع خودرو، هزینه این کار حداقل حدود ۳۰ هزار تومان خواهد بود.
      اکثر مالکان خودرو و حتی برخی از تعمیرگاه‌ها تا زمانی که مشکلی در سیستم خنک‌کننده ایجاد نشود به آن رسیدگی نمی‌کنند. این کار باعث کاهش عمر قطعاتی می‌شود که مایع سیستم خنک‌کننده داخل آنها در جریان بوده است.
      داغ‌ شدن بیش از حد موتور، یک علامت رایج کم‌بودن مایع خنک‌کننده در خودروی شماست. هرگز با خودرویی که دمای آن درحال بالارفتن است رانندگی نکنید زیرا خطر نابودی موتور را به دنبال دارد.
      گرفتگی در مجاری سیستم خنک‌کننده، کاهش مایع خنک‌کننده درون سیستم و از کارافتادن فن‌های برقی رادیاتور ممکن است به بالارفتن بیش‌از‌حد دمای موتور منتهی شود.
      اگر فورا به این مشکل رسیدگی شود این احتمال وجود دارد که مکانیک به‌جای تعمیر اساسی یا تعویض موتور، بتواند آن را تعمیر کند.
       
      ورود بیش‌ از حد آب به داخل موتور
       
      عبور از آب‌های ساکن با خودرو یا حتی رانندگی هنگام طوفان و باران شدید ممکن است به موتور خودروی شما آسیب برساند. منیفولد ورودی مخلوط سوخت و هوا را به موتور می‌رساند. اگر آب از مسیر منیفولد ورودی وارد موتور شود احتمال دارد باعث کج‌شدن شاتون‌های موتور شود.
      اگر مقدار آب ورودی به اندازه کافی زیاد باشد با عبور از مجاری منیفولد ورودی به داخل محفظه‌های احتراق که شمع‌های موتور آنجا هستند راه پیدا می‌کند.
       
      منبع https://ahoura-workshop.ir/
    • توسط seoupdate
      آیا دلایلی که باعث میشوند شما موتور خودرو را تعمیر کنید میشناسید؟؟
       
       

       
       
       
      موتوری که به علت عدم رسیدگی نیازمند تعمیر موتور خودرو یا تعویض آن است، معمولا پرهزینه‌ترین مشکل در نگهداری خودرو است که یک راننده ممکن است با آن مواجه شود. برای اینکه موتور خودروی شما کارکرد نرم و روانی داشته باشد نکات زیر که توصیه متخصصان رده بالای خودرو است را رعایت کنید. معمولا رانندگان با رعایت‌نکردن این ۵ مورد، موتور خودروی خود را نابود می‌کنند :
       
      غفلت در تعویض روغن
       
      روغن عامل اصلی حیات موتور است. اگر طبق زمان‌بندی توصیه‌شده توسط سازنده خودرو روغن را به طور منظم عوض نکنید، به مرور زمان موتور خودروی شما از بین می‌رود.
      استفاده از نوع مناسب روغن برای موتور خودروی شما ضروری است. امروز بسیاری از سازندگان خودروهای جدیدتر برای حفظ نهایت عملکرد خودرو و مصرف سوخت بهینه، استفاده از روغن سینتتیک را در خودروهای خود ضروری دانسته‌اند. بسیاری از مصرف‌کنندگان به خاطر قیمت بالاتر روغن‌های سینتتیک تمایلی به استفاده از این نوع روغن را ندارند که ممکن است در آینده منجر به خرابی موتور خودرو شود. روغن‌های سینتتیک معمولا اندکی گرانتر هستند.
       
      نادیده‌گرفتن نشتی روغن
       
      توجه به نشتی روغن به خصوص نشتی‌های شدید بسیار مهم است.در مواردی که نشتی روغن زیاد باشد شایع‌ترین مشکلی که پیش می‌آید عدم روغن‌کاری قطعات فلزی موتور است که به علت عدم رسیدن روغن به فضای کوچک میان قطعات، باعث فرسایش آنها شده و منجر به خرابی زودهنگام موتور خواهد شد. مشکلاتی که شایع‌تر هستند از نشتی‌های کوچک‌تر و کندتر به وجود می‌آیند. برخی از این مشکلات شامل خرابی دسته موتورهای لاستیکی، بوش‌های سیستم تعلیق و اجزای سیستم فرمان هستند.
       
      بی‌توجهی به روشن‌شدن چراغ اخطار روغن
       
      هنگامی که این چراغ روشن می‌شود موتور درحال آسیب‌دیدن است. این چراغ هنگامی روشن می‌شود که روغن کافی در موتور نباشد یا فشار روغن بیش از حد پایین یا بالا باشد. در صورت روشن‌شدن این چراغ باید خودروی خود را فورا برای تشخیص عیب نزد متخصص ببرید.
       
      نادیده‌‌گرفتن سیستم خنک‌‌ کننده
       
      هر ۳ سال یکبار یا هر ۴۸٫۰۰۰ کیلومتر هرکدام که زودتر موعد آن فرا رسد، مایع خنک‌کننده موتور را کاملا خالی کنید و با مایع خنک‌کننده جدید جایگزین کنید. بسته به نوع خودرو، هزینه این کار حداقل حدود ۳۰ هزار تومان خواهد بود.
      اکثر مالکان خودرو و حتی برخی از تعمیرگاه‌ها تا زمانی که مشکلی در سیستم خنک‌کننده ایجاد نشود به آن رسیدگی نمی‌کنند. این کار باعث کاهش عمر قطعاتی می‌شود که مایع سیستم خنک‌کننده داخل آنها در جریان بوده است.
      داغ‌ شدن بیش از حد موتور، یک علامت رایج کم‌بودن مایع خنک‌کننده در خودروی شماست. هرگز با خودرویی که دمای آن درحال بالارفتن است رانندگی نکنید زیرا خطر نابودی موتور را به دنبال دارد.
      گرفتگی در مجاری سیستم خنک‌کننده، کاهش مایع خنک‌کننده درون سیستم و از کارافتادن فن‌های برقی رادیاتور ممکن است به بالارفتن بیش‌از‌حد دمای موتور منتهی شود.
      اگر فورا به این مشکل رسیدگی شود این احتمال وجود دارد که مکانیک به‌جای تعمیر اساسی یا تعویض موتور، بتواند آن را تعمیر کند.
       
      ورود بیش‌ از حد آب به داخل موتور
       
      عبور از آب‌های ساکن با خودرو یا حتی رانندگی هنگام طوفان و باران شدید ممکن است به موتور خودروی شما آسیب برساند. منیفولد ورودی مخلوط سوخت و هوا را به موتور می‌رساند. اگر آب از مسیر منیفولد ورودی وارد موتور شود احتمال دارد باعث کج‌شدن شاتون‌های موتور شود.
      اگر مقدار آب ورودی به اندازه کافی زیاد باشد با عبور از مجاری منیفولد ورودی به داخل محفظه‌های احتراق که شمع‌های موتور آنجا هستند راه پیدا می‌کند.
       
      منبع https://ahoura-workshop.ir/