رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

همه چیز ره وقت سفارت ایتالیا و اخذ ویزای ایتالیا

امتیاز دادن به این موضوع:


emilyfarahi

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

کشور ایتالیا یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن است و در جنوب قاره اروپا قرار دارد و تمامی مسافرینی که قصد رفتن به کشور ایتالیا را دارند ، باید حتما ویزای این کشور را دریافت کنند.

https://www.uplooder.net/img/image/98/1272dde133f02dcb21854729a3a57354/italy-516005-1920.jpg

گرفتن وقت سفارت ایتالیا همواره معضلی برای مسافرانی بوده که در پی اخذ ویزای شینگن از ایتالیا بوده اند.

سفارت ایتالیا در زمان های مختلف راهکار های متفاوتی را برای نوبت دهی در اختیار عموم قرار داده مانند گرفتن وقت به صورت تلفنی یا اینترنتی ولی همواره مسافران با تلفن اشغال یا سایت بسته و ظرفیت پر شده مواجه شده اند.علت این امر این میباشد که متقاضی وقت سفارت ایتالیا بسیار زیاد و ظرفیت وقت های سفارت محدود میباشد. مخصوصا چند ماه مانده به تعطیلات تابستانی یا نوروز که شمار متقاضی وقت چند برابر میشود.تصور کنید که پنج هزار متقاضی وقت وجود داشته باشد و فقط ۱۰۰ اسلوت خالی بنابراین طبیعیست که مسافران برای گرفتن وقت با مشکل مواجه خواهند شد.

در حال حاضر نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی موقتی سفارت و همچنینی ckgs در ولنجک بسیاری از متقاضیان دریافت ویزای شینگن ایتالیا با درب بسته مواجه شده اند همچنین بسیاری از کسانی که در بهمن و اسفند ماه ۹۸ موفق به دریافت ویزا شدند ولی نتوانستند از ویزای خود به دلیل بسته بودن مرز ها استفاده کنند متقاضی تمدید ویزای شینگن ایتالیا میباشند بنابراین متقاضی دریافت ویزای ایتالیا بیشتر خواهد شد.

اپدیت : کنسولگری و شرکت ckgs بازگشایی شدند . ولی در حال حاضر به دلیل کرونا محدودیت های زیادی برای اخذ ویزا وجود دارد .

شرایط تمدید ویزا چیست؟

ویزای شینگن گرفته اید ولی به دلیل کرونا نتوانسته اید از آن استفاده کنید؟ حال متقاضی تمدید ویزا میباشد؟

امکان تمدید ویزای شینگن برای شما وجود دارد.

93875.jpeg

برای عزیزانی که خارج از ایران هستند و امکان بازگشت به دلیل بسته بودن مرز را ندارند ویزا خود به خود تمدید میشود .

اما اگر در ایران هستید باید درخواست ویزای خود را مجددا به سفارت بدهید .

برای اینکار باید با تعیین وقت قبلی به سفارت مربوطه مراجعه کنید .

 

مدارک لازم جهت ارائه در روز مصاحبه

پس از تعیین وقت سفارت ایتالیا یک سری مدارک در روز مصاحبه نیاز هستند که به همراه داشتن آن ها الزامیست. در زمان فراهم کردن این مدارک باید دقت بسیاری داشته باشید زیرا این مرحله بسیار مهم بوده و در صورت تکمیل نبودن مدارک احتمال رد تقاضای درخواست ویزا زیاد می باشد. فرم درخواست ویزا را می توان در همان روز مصاحبه دریافت، تکمیل و ارائه نمود. مدارک لازم برای ارائه در روز مصاحبه عبارتند از:

  • شناسنامه و کپی از تمام صفحات آن به همراه ترجمه رسمی آن
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای ایتالیا
  • فرم درخواست ویزا از سوی دعوت کننده و کپی از کارت اقامت وی(در صورت نداشتن دعوت نامه رزرو هتل)
  • دعوتنامه تکمیل شده توسط یک شهروند ایتالیایی یا شهروند خارجی ساکن ایتالیا
  • دو قطعه عکس رنگی ۳*۴ که باید واضح، روشن، جدید و کاملا مشابه ظاهر فعلی شما باشد
  • گذرنامه با ۶ ماه اعتبار از تاریخ درخواست ویزا و کپی ۵ صفحه اول و صفحات دارای مهر ویزا
  • اسناد دال بر وضعیت شغلی متقاضی که خود شامل گزینه هایی است که پس از این موارد بیان خواهد شد.
  • پرینت ۳ ماهه آخر از حساب جاری بانکی متقاضی که از گردش مالی مناسبی برخوردار باشد.
  • آدرس دقیق محل کار و منزل
  • بیمه مسافرتی
  • ۱۰۱ یورو پول نقد اگر وقت شما وی ای پی باشد ۴۰ یورو بیشتر باید همراه داشته باشید.
  • سند مالکیت به نام فرد متقاضی یا همسر وی و ترجمه آن(در صورت داشتن)

نکته مهم درباره عکس: اگر در پاسپورت شما عکس همراهان نیز درج شده است می بایست به همراه مدارک خود دو قطعه عکس از همراهان نیز داشته باشید.

93877.jpg

اسناد مورد نیاز دال بر وضعیت شغلی متقاضی

  • برای کارمندان دولت ترجمه آخرین حکم کارگزینی آن ها نیاز است.
  • برای کارمندان شرکت های خصوصی گواهی اشغال به کار لازم می باشد.
  • برای صاحبان شرکت های خصوصی آخرین روزنامه رسمی شرکت که تاریخ صدور آن باید کمتر از ۳ سال باشد، به همراه رزومه شرکت با ترجمه انگلیسی و همچنین ۲ نسخه کپی از اصل مدارک فارسی
  • برای افرادی با مشاغل آزاد نیز جواز کسب معتبر که از شهرداری محل سکونت صادر شده باشد به علاوه رسید آخرین پرداخت مالیاتی (یا کارت بازرگانی به علاوه رسید آخرین پرداخت مالیاتی)
  • برای دانشجویان و هیات علمی دانشگاه کارت عضویت در هیات علمی و یا کارت بین المللی دانشجو نیاز است.
  • نکته قابل توجه، برای خانم هایی که متاهل هستند به همراه داشتن اصل فیش حقوقی یا جواز کسب همسر وی به همراه ترجه آن الزامی است.
  • نکته دیگری که در مورد ترجمه مدارک وجود دارد این است که تمامی ترجمه ها می بایست به زبان انگلیسی یا ایتالیایی باشند.

مراحل گرفتن وقت سفارت ایتالیا و دیگر سفارت ها

۱-تماس با کارشناسان ما

۲-اطلاع دادن نوع و زمان سفر خود به کارشناسان ما (توریستی -بیزنسی-تو …).

۳-بررسی وقت های سفارت توسط کارشناسان ما .

۴-پذیرش کار شما در صورت مقدور بودن انجام کار(در صورتی که ظرفیت خالی برای وقت سفارت وجود داشته باشد )

۵-انجام کار و ارسال کانفرم وقت برای شما

93878.jpg

مدارک لازم جهت سفر به ایتالیا در صورت تایید درخواست ویزا

پس از دریافت وقت سفارت ایتالیا و انجام مصاحبه و در صورتی که درخواست ویزای ایتالیای شما تایید گردید می بایست مدارکی را جهت سفر به ایتالیا آماده نموده و به همراه داشته باشید. این مدارک عبارتنداز:

  1. اصل بیمه مسافرتی با مدت اعتبار کافی برای تمام مدت اقامت متقاضی به علاوه کپی آن
  2. اصل بلیط یا رسید رزرو بلیط هواپیما برای رفت و برگشت به علاوه کپی آن
  3. در صورت رزرو هتل اصل و کپی رسید رزرو آن در مقاصد مورد نظر در ایتالیا

چگونگی دریافت وقت از سفارت ایتالیا

امروزه اخذ وقت سفارت ایتالیا بسیار سخت شده است، ، با دریافت وقت سفارت ایتالیا از طریق خدمات ما دیگر نیازی نیست افراد متقاضی حضوری به سفارت مراجعه کنند و ساعت ها وقت خود را در صف های طولانی هدر دهند.

در واقع شما تنها با ارسال عکس پاسپورت خود میتوانید برای دریافت وقت سفارت اقدام نمایید. از آن جایی که حجم درخواست ها بسیار بالا است اغلب وقت ها به سرعت پر می شوند، بنابراین بهتر است متقاضیان خیلی سریع برای دریافت وقت سفارت ایتالیا اقدام نمایند تا این روند خیلی طولانی نشود.

برای اخذ وقت از سفارت ایتالیا چه توریستی تجاری یا تحصیلی فقط صفحه اول پاسپورت خود را برای ما ارسال نمایید .

93879.jpeg

دریافت وقت فوری سفارت ایتالیا

در برخی مواقع تاریخ دعوت نامه افراد با تاریخ وقت سفارت همخوانی ندارد، به عنوان مثال تاریخ دعوت نامه شما دو هفته دیگر می باشد در حالی که به شما برای دو ماه آینده وقت سفارت ایتالیا داده شده است، و یا به هر دلیلی دیگری مسافر نیاز به وقت فوری سفارت ایتالیا دارد در چنین شرایطی به دلیل این که به موقع به سفارت نرفته اید دعوت نامه شما باطل می شود، بنابراین در این شرایط و شرایط مشابه نیاز به وقت فوری سفارت ایتالیا خواهید داشت

وقت خانوادگی سفارت ایتالیا

دریافت وقت سفارت خانوادگی ایتالیا به دو صورت ۱)زن و شوهر ۲)زن و شوهر و فرزندان می باشد.اگر فردی نسبتی غیر از این با شما داشته باشد باید وقت جداگانه ای برای وی گرفته شود و مدارک وی نیز جدا بررسی خواهد شد .

د. منظور از وقت سفارت توریستی ایتالیا این است که مردان و زنان متقاضی بالای ۱۸ سال به منظور تفریح، گردش و دیدار با خویشاوندان به کشور ایتالیا سفر کنند. برای دریافت وقت توریستی سفارت ایتالیا افراد باید به صورت جداگانه یا به صورت خانوادگی درخواست ویزا نمایند.

وقت تجاری سفارت ایتالیا

وقت سفارت تجاری ایتالیا مختص تاجرانی است که از جانب نمایشگاه و یا شرکتی که در ایتالیا قرار دارد دعوت نامه رسمی دارند و ، به عنوان مثال برای یک خانواده ۳ نفری باید به صورت جداگانه وقت سفارت تجاری ایتالیا اخذ نمود. هزینه وقت سفارت تجاری ایتالیا نیز مانند وقت خانوادگی به ازای همه افراد دریافت می گردد.

یکی از روش های مورد توجه برای مهاجرت به کشور ایتالیا، دریافت ویزای کار می باشد، خیلی از متقاضیان از طریق ویزای کار وارد کشور ایتالیا می شوند و در آن جا زندگی راحتی برای خود فراهم می کنند.

93880.jpg

متقاضیان برای دریافت ویزای کار باید شخصی را در ایتالیا داشته باشند که به عنوان کارفرما او را استخدام کند، البته این امر نیز شرایط خاصی را می طلبد. کارفرمایان در اتحادیه اروپا و کشور ایتالیا برای استخدام افراد باید به مدت ۳ماه در اینترنت و روزنامه آگهی دهند و اگر متقاضی خود را در کشور ایتالیا پیدا نکرد باید مجددا به مدت ۳ ماه در همه اتحادیه اروپا اگهی استخدام منتشر کند و چنانچه باز هم متقاضی یافت نشد می تواند برای شما یک دعوت نامه کاری ارسال کند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تجاری از سفارت ایتالیا

  • دو قطعه عکس پرسنلی بدون روتوش
  • دعوت نامه روی سربرگ شرکت واقع در ایتالیا که باید دقیقا از روی مدل ضمیمه گردد.
  • فرم رایگان قطع A3 و قطع A4
  • گذرنامه با حداقل سه ماه اعتبار
  • هزینه صدور ویزا به مبلغ ۶۰ یورو به ازای هر نفر
  • وقت دانشجویی سفارت ایتالیا

همانطور که گفتیم با وجود دانشگاه های سطح بالا و تخصصی، کشور ایتالیا سومین کشور مناسب در دنیا و اولین کشور اروپایی برای تحصیل دانشجویان می باشد. از همین رو اغلب دانشجویان تمایل دارند با دریافت وقت دانشجویی سفارت ایتالیا تحصیلات خود را در این کشور سپری کنند.

ایتالیا شامل دانشگاه های بزرگ و ممتازی چون دانشگاه ساپیینزا، تورین، بولونیا و پلی تکنیک میلان با رتبه های جهانی بسیار عالی در جهان می باشد. تحصیل در دانشگاه های ایتالیا برخلاف هزینه کمی که دارد بسیار با کیفیت می باشد و براساس تحقیقات صورت گرفته فارغ التحصیلان دانشگاه های ایتالیا از دانش بالایی برخوردار هستند، همین امر موجب تقاضای خیلی از دانشجویان برای دریافت وقت سفارت ایتالیا شده است.برای دریافت وقت دانشجویی سفارت ایتالیا میتوانید با شماره ها موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

93881.jpg

امروزه ارائه تعیین زمان ملاقات در سفارت ایتالیا دچار تحولات بسیار زیادی شده است، به این صورت که پرتال نوبت دهی در یک ساعت از قبل تعیین شده ای باز می شود و به متقاضیان امکان ثبت درخواست وقت سفارت ایتالیا را می دهد. متاسفانه با وجود حجم بسیار زیادی از تعداد درخواست کنندگان نوبت، این پرتال به سرعت پر میشود و اگر داوطلبان موفق به دریافت نوبت سفارت ایتالیا نشوند باید مجددا برای باز شدن سیستم نوبت دهی سفارت ایتالیا منتظر بمانند، از همین رو همان طور که اشاره کردیم بهتر است این مسئولیت را با سفارش تعیین وقت سفارت ایتالیا به افراد کاردان و متخصص بسپارید، این افراد اغلب برای هزینه وقت سفارت ایتالیا مبالغ معقولی را به عنوان کارمزد در نظر می گیرند و با تجربه و مهارتی که دارند اخذ نوبت مصاحبه از سفارت را برای مسافران آسان و بی دردسر می کنند. سفارت کشور ایتالیا تنها در شرایطی می تواند برای حوزه ی شینگن روادید کوتاه مدت صادر کند که مقصد اصلی تنها کشور ایتالیا باشد، فراموش نکنید دیگر کشور های هم پیمان شینگن می توانند از ورود بدون ویزای مسافران به محدوده ی خود جلوگیری کنند.

منبع: مهرآرا سیر

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.