رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

صرافی شیپ‌شیفت بی سروصدا مونرو را از فهرست ارزهای خود حذف کرد!

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

نهادهای دولتی ایالات متحده آمریکا با جدیت تمام به‌دنبال محدودسازی خرید و فروش مونرو هستند. در همین راستا به‌تازگی یکی از صرافی‌های پرطرفدار هم مونرو را از فهرست ارزهای دیجیتال تحت پشتیبانی خود حذف کرده است.

به گزارش دیکریپت، بر اساس اظهارات سخنگوی صرافی شیپ‌شیفت (ShapeShift)،‌ مونرو دیگر جایی در فهرست ارزهای تحت پشتیبانی این صرافی نخواهد داشت. علاوه بر مونرو، ارز دیجیتال دش، رقیب بیت کوین کش نیز که از قابلیت ناشناسی اختیاری برخوردار است، از تابلوی معاملات صرافی شیپ‌شیفت حذف می‌شود.

شیپ‌شیفت برخلاف صرافی‌های متعارف و استاندارد، پورتالی برای خرید، فروش و دادوستد ارزهای دیجیتال است و در عین حال، مالکیت کلیدهای خصوصی افراد را حفظ می‌کند.

این صرافی در سوئیس پایه‌گذاری شده است؛ کشوری که به‌دلیل برخورداری از قوانین بانکی‌ پیشرو و محافظت از محرمانگی مشتریان، همواره زبانزد خاص و عام بوده است. با این حال، شیپ‌شیفت، کارنامه‌ای آکنده از همسویی با قوانین نظارتی و آژانس‌های دولتی دارد. برای مثال، این صرافی در سال ۲۰۱۵ پس از اجباری‌شدن ثبت سوابق کاربران بنگاه‌های ارزی در نیویورک، فعالیت خود در این ایالت را به حالت تعلیق درآورد. بعدها این صرافی محتاط به‌دلایل مشابهی، ارائه خدمات خود را در واشنگتن متوقف کرد.

در حالی که شیپ‌شیفت از سال ۲۰۱۸ به این سو، به‌آهستگی درصدد سازگاری و همسویی با قوانین «شناخت مشتری» برآمده است، با این حال، به‌نظر می‌رسید که کوین‌های حریم خصوصی با روح حاکم بر این صرافی هماهنگ باشند.

مونرو که با نماد معاملاتی XMR شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین کوین حریم خصوصی با ارزش بازاری بالغ‌بر ۲ میلیارد دلار است. ردپای تراکنش‌ها در بلاک چین مونرو به‌کمک یک فرایند ترکیب کوین محو می‌شوند تا یافتن و رؤیت آدرس‌های کیف پول فرستنده یا گیرنده را برای ناظران بیرونی دشوار شود. این ویژگی، درست برخلاف اتفاقی است که در بلاک چین بیت کوین رخ می‌دهد که در آن همه می‌توانند آدرس فرستنده، گیرنده و مبلغ تراکنش را مشاهده کنند.

محرمانگی ذاتی مونرو به مذاق بسیاری از نهادهای دولتی ایالات متحده خوش نیامده است؛ به‌ويژه آنکه این ارز دیجیتال توانسته است در میان هکرها محبوبیت زیادی برای خود دست و پا کند. از این رو، نهادهای دولتی درصددند تا با کشف آسیب‌پذیری‌های بالقوه در سازوکار ترکیب کوین مونرو بتوانند تراکنش‌های آن را رهگیری کنند.

در همین راستا وزارت امنیت میهن ایالات متحده با شرکتی به نام سایفرتریس (CipherTrace) که در حوزه اطلاعات قانونی بلاک چین فعال است، قرارداد همکاری با محوریت ایجاد ابزارهایی برای رهگیری تراکنش‌های مونرو امضا کرده است. دیو جوانز (Dave Jevans)، مدیرعامل این شرکت در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته است که سایفرتریس قادر است راهکارهایی را برای حدس آدرس‌های درگیر در یک تراکنش توسعه بدهد. گفتنی است سازمان امور مالیاتی آمریکا موسوم به آی‌آراس (IRS) نیز درمجموع ۱.۵ میلیون دلار به رقبای سایفرتریس از جمله چینالیسیس (Chainalysis) و اینتگرا اف‌ای‌سی (Integra FEC) پرداخت کرده تا آنها نیز راهکارهای دیگری را برای شکستن قفل رهگیری‌ناپذیری مونرو توسعه بدهند.

از این رو، بسیاری از صرافی‌های بزرگ ایالات متحده از جمله جمینی و کوین بیس، مونرو را از فهرست ارزهای دیجیتال تحت پشتیبانی خود حذف کرده‌اند. این در حالی است که مونرو چهاردهمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است و در دیگر صرافی‌ها حجم معاملات قابل‌توجهی دارد.

پیش‌تر برایان آرمسترانگ (Brian Armstong)، مدیرعامل کوین بیس گفته بود که فشار نظارتی فزاینده‌ای برای حذف مونرو بر شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال اعمال می‌شود. به‌گفته آرمسترانگ:

در پشت پرده، نهادهای نظارتی می‌گویند که ما آنقدرها مصر نیستیم که شما این کار (حذف مونرو) را انجام دهید. با این حال، در صحنه عمومی، ورق برمی‌گردد و آنها به نوعی خواسته خود مبنی بر حذف مونرو را به شما تحمیل می‌کنند.

هنوز مشخص نیست که تصمیم شیپ‌شیفت برای حذف مونرو، یک تصمیم تجاری بوده یا اجرای دستورالعمل نهادهای نظارتی. اریک وورهیس‌ (Erik Voorhees)، مدیرعامل شیپ‌شیفت در همین راستا طی مصاحبه‌ای با رسانه‌ها گفته است:

ما ماه‌ها پیش، تصمیم به حذف مونرو گرفتیم، اما در حال حاضر نمی‌توانم جزئیات بیشتری را در این باره در اختیار شما قرار دهم.

The post صرافی شیپ‌شیفت بی سروصدا مونرو را از فهرست ارزهای خود حذف کرد! appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.