رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

ویتالیک بوترین ۱.۵ میلیون دلار در اتریوم ۲.۰ سهام‌گذاری کرده است

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

همزمان با آماده‌شدن سرویس سهام‌گذاری پلتفرم اتریوم ۲.۰ برای آغاز به کار، خالق شبکه اتریوم در سرمایه‌گذاری روی ویژگی جدید شبکه پیش‌قدم شده و ۱.۵ میلیون دلار در این پلتفرم سهام‌گذاری کرده است.

به گزارش دیکریپت، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، هم‌بنیان‌گذار اتریوم، به‌منظور آماده‌سازی برای سهام‌گذاری، حدود ۳,۲۰۰ اتر، با ارزشی معادل با حدوداً ۱.۵ میلیون دلار، به قرارداد نوپای سپرده‌ در این پلتفرم ارسال کرده است.

قرارداد سپرده در شبکه اتریوم همچون پُلی است بین الگوریتم اثبات کار (PoW) فعلی این شبکه و تحقق ایده بحث‌برانگیز اثبات سهام (PoS) که زیربنای اصلی اتریوم ۲.۰ به شمار می‌رود و اولین مرحله آن قرار است اول دسامبر (۱۱ آذر) سال جاری راه‌اندازی شود.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای شرکت در سهام‌گذاری نسخه جدید بلاک چین اتریوم ۳۲ اتر است که در حال حاضر، ارزشی برابر با حدود ۱۵,۰۰۰ دلار دارد و سپرده بوترین نه‌تنها کافی است، بلکه بسیار بیشتر از این میزان است. این تعداد قابل‌توجه اتر باید حداقل برای یک بازه دو ساله در شبکه قفل شود. شاید به همین دلیل تاکنون تنها ۳۹,۰۰۰ اتر از ۵۲۴,۰۰۰ اتر مورد نیاز (حدوداً برابر با ۲۴۰ میلیون دلار) برای ایجاد اولین بلاک (بلاک جنسیس) اتریوم ۲.۰ سپرده‌گذاری شده است.

اگر پیش از موعد راه‌اندازی، حداقل میزان ۵۲۴,۰۰۰ اتر در شبکه قفل نشود، ایجاد جنسیس بلاک تا هفت روز دیگر به تأخیر می‌افتد و این روند ادامه پیدا می‌کند تا سرمایه لازم برای ایجاد این بلاک تأمین شود.

با این حال، افرادی که در این شبکه سهام‌گذاری می‌کنند، می‌توانند به‌محض راه‌اندازی زنجیره بیکن (Beacon Chain) این پلتفرم، به‌صورت سالیانه سود سهام خود را دریافت کنند. زنجیره بیکن به‌نوعی پشتوانه اصلی نسخه جدید شبکه اتریوم محسوب می‌شود. این سود جایگزین پاداش استخراج و راه جدید تأمین امنیت شبکه اتریوم خواهد بود.

۶ نوامبر (۱۶ آبان)، بوترین، طی مقاله‌ای، در مورد علت نیاز شبکه به تغییر الگوریتم از اثبات کار به اثبات سهام، توضیح مفصلی ارائه داد و سه دلیل برای این اقدام مطرح کرد.

اولین نکته بوترین، ایمنی بیشتر شبکه با هزینه‌ای مشابه است. او توضیح داد:

در مقایسه با هزینه هنگفتی که برای خرید دستگاه‌ها و تجهیزات استخراج صرف می‌شود، تنها هزینه الگوریتم اثبات سهام که برای تأمین این سطح بالا از ایمنی به کار گرفته می‌شود، ناراحتی سهام‌گذاران از این است که پس از قفل‌کردن کوین‌های سهام‌گذاری‌شده در شبکه نمی‌توانند آنها را جابه‌جا کنند.

دلیل دیگر این است که در اثبات سهام، حتی یک حمله موفقیت‌آمیز نیز کم‌ضررتر از حمله‌ای در اثبات کار است و راحت‌تر می‌توان آن را جبران کرد!

بوترین همچنین اظهار داشت که اگر به سیستمی مبتنی بر اثبات کار حمله شود، به‌غیر از ایجاد فورک (Fork) در بلاک چین، تقریباً گزینه دیگری برای جبران حمله وجود ندارد و اگر این مسئله باعث خروج ماینرها از شبکه شود، ممکن است بلاک چین برای همیشه غیرقابل‌استفاده شود. در مقابل، سیستم‌های اثبات سهام مجهز به سپرهایی دفاعی هستند که حمله به آنها را بسیار دشوار و هزینه‌بر می‌کند.

نکته سوم بوترین، غیرمتمرکزتربودن روش اثبات سهام نسبت به استفاده از ماینرهای ای‌سیک در الگوریتم اثبات کار است. ای‌سیک‌ها رایانه‌هایی با قدرت بالا هستند که به‌منظور انجام کارهایی ویژه طراحی شده‌اند. این دستگاه‌ها گران‌قیمت هستند و به برق زیادی احتیاج دارند. با این حال، در یک سیستم اثبات سهام، حداقل میزان سرمایه‌گذاری نسبتاً اندک است. بوترین افزود که این ویژگی می‌تواند افراد بیشتری را به مشارکت و سرمایه‌گذاری تشویق کند.

همچنین، خالق اتریوم امیدوار است که پروژه اتریوم ۲.۰ تا پیش از ۱ دسامبر به‌خوبی پیش برود.

The post ویتالیک بوترین ۱.۵ میلیون دلار در اتریوم ۲.۰ سهام‌گذاری کرده است appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.