رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

معرفی Moto G9 Power و Moto G 5G نسل جدید میان‌رده‌های موتورولا

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3345_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

شرکت موتورولا ساعاتی پیش در روز پنج‌شنبه 5 نوامبر 2020 (15 آبان 1399) از دو گوشی جدید در سری محبوب موتو G با نام‌های Moto G9 Power و Moto G 5G رونمایی کرد که با وجود اختلاف‌های ساختاری می‌توان از هر دو به‌عنوان گوشی‌های میان‌رده این شرکت یاد کرد. مهم‌ترین قابلیت G9 Power همانطور که از نام آن قابل حدس است به باتری دستگاه باز می‌گردد که با ظرفیت 6 هزار میلی آمپر ساعتی بالاترین ظرفیت باتری به‌کار گرفته شده در یک گوشی موتورولا را ارائه می‌کند. در Moto G 5G نیز طبق انتظار با یک گوشی خوش‌قیمت 5G روبرو می‌شویم که در آن از جدیدترین پروسسور رده میانی کوالکام یعنی Snapdragon 750G استفاده شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3345/introducing-motorola-moto-g-5g-and-moto-g9-power_01.jpg

Moto G9 Power

از نسل نهم سری G اسمارت‌فون‌های موتورولا پیش از این، Moto G9 (با نام Moto G9 Play در بازارهای بین‌المللی) و Moto G9 Plus به‌ترتیب در ماه‌های آگوست و سپتامبر 2020 معرفی شده بود و G9 Power‌ را باید ادامه‌ای در این خانواده تلقی کرد. مهم‌ترین ویژگی این گوشی همانطور که اشاره شد به باتری بی‌سابقه 6,000mAh دستگاه تعلق دارد که به گفته شرکت سازنده برای استفاده 60 ساعته از گوشی (البته در شرایط ایده‌آل آزمایشگاهی) کافی خواهد بود. این باتری ظاهرا مثل Moto G9 Play با یک شارژر 20 واتی پر سرعت عرضه می‌شود و از شارژر بی‌سیم نیز در آن خبری نیست.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3345/introducing-motorola-moto-g-5g-and-moto-g9-power_02.jpg

با کنار گذاشتن باتری با گوشی میان‌رده رو به پایین روبرو می‌شویم که با رده قیمتی آن کاملا سازگار است؛ در ساختار این گوشی از یک صفحه‌نمایش کاملا بزرگ 6.8 اینچی استفاده شده که تقریبا تفاوتی با Moto G9 Plus‌ و پنل 6.81 اینچی آن ندارد. تفاوت این دو صفحه‌نمایش را البته باید در وضوح آن‌ها جست‌وجو کرد جایی‌که G9 Power با وضوح +HD صفحه‌نمایش، تعلق خود به رده میانی رو به پایین را به خوبی آشکار می‌کند. یک نکته مثبت در طراحی این صفحه‌نمایش که به Moto G9 Plus شباهت دارد، جایگاه دوربین سلفی این مدل است که به‌جای ناچ قطره‌آب در بالای صفحه‌نمایش حالا به حفره‌ای درون پنل در کناره سمت چپ منتقل شده است. این دوربین یک نمونه 16 مگاپیکسلی‌ست که از فناوری ترکیب پیکسل‌ها برای گرفتن عکس با کیفیت بهتر در محیط‌های کم‌نور در وضوح 4 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند.

در پشت گوشی جدا از سنسور اثر انگشت که درون نشان موتورولا جای دارد، آن‌چه در نگاه اول مشابه چهار لنز دوربین به‌نظر می‌رسد در حقیقت سه ‌لنز دوربین و یک فلش LEDست و از بین این سه لنز نیز با کنار گذاشتن سنسور 2 مگاپیکسلی عمق میدان تنها به یک دوربین اصلی و یک دوربین نچندان پر اهمیت 2 مگاپیکسلی ماکرو بر می‌خوریم. وضوح دوربین اصلی دستگاه، 64 مگاپیکسل است که برای اولین بار در اسمارت‌فونی در سری G Power موتورولا ظاهر می‌شود. این دوربین طبیعتا مثل دیگر نمونه‌های مشابه از فناوری ترکیب پیکسل‌ها بهره گرفته و در وضوح پیش‌فرض 16 مگاپیکسلی، تصاویر بهتری را در نور کم ارائه می‌کند. با کمک دوربین ماکروی این گوشی نیز می‌توان تصاویری از فاصله نزدیک 2.5 سانتی‌متری را تهیه کرد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3345/introducing-motorola-moto-g-5g-and-moto-g9-power_03.jpg

موتورولا تغییری در انتخاب خود برای پردازنده این مدل نسبت به G9 Play صورت نداده و در اینجا نیز از همان پروسسور 11 نانومتری Snapdragon 662‌ با 4 هسته ARM Cortez-A73‌ و 4 هسته A53 استفاده کرده که حداکثر فرکانس آن‌ها به ترتیب 2 و 1.8 گیگاهرتز است. پردازش گرافیک در این پروسسور بر عهده Adreno 610 بوده و طبیعتا از 5G نیز پشتیبانی نمی‌کند. رم 4 گیگابایتی و 128 گیگابایت حافظه داخلی (با توجه به اشاره نشدن به نوع حافظه به احتمال قریب به یقین از نوع eMMC 5.1) دیگر گزینه‌های قابل اشاره در این قسمت را تشکیل می‌دهند و اسلات حافظه microSD ‌نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

Moto G9 Power با سیستم‌عامل اندروید 10 ظاهرا در دو رنگ متمایل به بنفش و متمایل به سبز با قیمت 200 یورو به بازارهای اروپایی عرضه شده و در هفته‌های آینده نیز در بازار کشورهای آمریکای لاتین و خاورمیانه نیز توزیع خواهد شد.

Moto G 5G

از معرفی Moto G 5G Plus در جولای گذشته به‌عنوان اولین میان‌رده مقرون به‌‌صرفه موتورولا با قابلیت 5G چند ماهی گذشته و حالا موتورولا نسخه جدید و ساده‌تری از این سری را با نام Moto G 5G عرضه کرده که جدا از پردازنده، تغییراتی را در دوربین‌های اصلی و سلفی نیز تجربه کرده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3345/introducing-motorola-moto-g-5g-and-moto-g9-power_04.jpg

در موتو G 5G از یک صفحه‌نمایش بزرگ 6.7 اینچی با نام تجاری MaxVision استفاده شده که از وضوح فول اچ‌دی پلاس بهره می‌برد و پشتیبانی آن از HDR10 نوید کیفیت مناسب و قابل‌قبولی را می‌دهد. این صفحه‌نمایش از نسبت 20:9 برخوردار بوده و به‌جز در بخش پایینی، حاشیه‌های چندان ضخیمی در دورتادور آن دیده نمی‌شود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3345/introducing-motorola-moto-g-5g-and-moto-g9-power_05.jpg

در قسمت مرکزی بالای این پنل، حفره‌ای برای قرارگیری تک دوربین سلفی دستگاه در نظر گرفته شده که یک نمونه 16 مگاپیکسل با پیکسل‌هایی با ابعاد 1 میکرون و وضوح پیش‌فرض 4 مگاپیکسلی‌ست که با به‌دست دادن پیکسل‌های 2 میکرونی، برای گرفتن تصاویر بهتر در محیط‌های کم‌نور به‌کار می‌رود. در Moto G 5G Plus از دو دوربین سلفی (16 مگاپیکسلی عادی و 8 مگاپیکسلی التراواید) استفاده شده بود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3345/introducing-motorola-moto-g-5g-and-moto-g9-power_06.jpg

دوربین اصلی گوشی در بخش پشتی یک نمونه 48 مگاپیکسلی‌ست که آن را یک دوربین 8 مگاپیکسلی التراواید و یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو همراهی می‌کنند. سنسور اثر انگشت دستگاه نیز در همین قسمت و درون نشان موتورولا جای دارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3345/introducing-motorola-moto-g-5g-and-moto-g9-power_07.jpg

موتورولا برای پردازش در این مدل به‌سراغ پروسسور جدید 5G کوالکام یعنی Snapdragon 750G رفته که در سپتامبر گذشته معرفی شده بود. در ساختار این پروسسور 8 نانومتری از 2 هسته Kryo 570 مبتنی بر ARM Cortex-A77 و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 استفاده شده و گرافیک آن نیز از نوع Adreno 619 است. مودم Snapdragon X52 حاضر در این پروسسور از هر دو شبکه sub-6GHz و mmWave پشتیبانی می‌کند و بدین‌ترتیب تفاوتی با پروسسورهای پیشرفته‌تر Snapdragon 765 و Snapdrgaon 765G ندارد. در ساختار این مدل از 4 یا 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء (تا 1 ترابایت دیگر) استفاده شده است.

باتری این گوشی از ظرفیت بالای 5 هزار میلی آمپر ساعتی برخوردار بوده و در این‌جا نیز از همان شارژر سیمی 20 واتی پیشین استفاده شده که به‌گفته موتورولا 15 دقیقه شارژ باتری با کمک آن برای 10 ساعت استفاده از دستگاه کافی خواهد بود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3345/introducing-motorola-moto-g-5g-and-moto-g9-power_08.jpg

Moto G 5G در رنگ‌های خاکستری و نقره‌ای با قیمت پایه 300 یورویی به بازارهای اروپایی ارائه شده و مانند G9 Power‌ در طی هفته‌های آینده به بازار آمریکای لاتین، خاورمیانه و آسیا عرضه خواهد شد. ذکر این نکته نیز در پایان جالب‌توجه به‌نظر می‌رسد که قیمت در نظر گرفته شده برای Moto G 5G Plus تنها 50 یورو از این گوشی بیشتر بوده که این موضوع با توجه به برتری‌هایی مثل پروسسور Snapdragon 765G و دوربین‌های سلفی دوگانه در نسخه پلاس، این اختلاف قیمت نسبتا اندک را چندان توجیه نمی‌کند.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.