رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

گفتگو با فردی که برای خرید یک ماشین دیجیتال (مجازی) ‍۱۱۱,۰۰۰ دلار پرداخت کرد!

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

در ماه مه سال ۲۰۱۹ (اردیبهشت ۹۸)، یک توکن غیرمثلی (Non-Fungible) که نخستین خودروی فرمول یک ساخته‌شده برای بازی بلاک چینی اف‌وان دلتا تایم (F1 Delta Time) را نمایندگی می‌کرد، به بهای باورنکردنی ۱۱۰ هزار دلار فروخته شد. اکنون پای صحبت خریدار این توکن نشسته‌ایم تا از او بپرسیم که چرا این توکن غیرمثلی یا NFT گران‌بها را خریداری کرده است.

به گزارش کوین تلگراف، خودروی فرمول یک ۱-۱-۱ گران‌ترین توکن غیرمثلی فروخته‌شده در سال ۲۰۱۹ بود که منحصراً برای یک بازی طراحی شده بود. این بازی با همکاری و شراکت رسمی فرمول یک ساخته شده و پیشرفتی چشم‌گیر در عرصه دیجیتال به حساب می‌آمد. با این حال، خریدار توکن یادشده، ناشناس باقی مانده بود.

در ادامه اما اطلاعات مربوط به این فرد در پادکستی به نام بلاک چین گیمینگ ورد (Blockchain Gaming World) فاش شد و انیموکا برندز (Animoca Brands)، شرکت فروشنده توکن غیرمثلی و خالق پلتفرم دلتا تایم اعلام کرد که خریدار توکن، فردی با نام مستعار متاکووان (Metakovan) است. میزبان پادکست بلاک چین گیمینگ ورد در توییتی می‌نویسد:

گپ‌وگفت لذت‌بخشی با ysiu و @xanderatallah و @F1DeltaTime1-1-1 و @MetaKovan در مورد حراج توکن یادشده داشتم و از آنها پرسیدم که چرا دارایی‌های دیجیتال هم از نظر مالی و هم احساسی ارزشمند هستند.

آن‌طور که پیداست، متاکووان یک سرمایه‌گذار فرشته، کارآفرین، نهنگ اتریوم و کلکسیونر توکن‌های غیرمثلی است. وی در طول مصاحبه با جان جردن (Jon Jordan)، مجری و میزبان پادکست برای اولین بار فاش کرد که این توکن، گران‌ترین توکنی نبوده که خریداری کرده و هنوز هم ماشین مجازی خود را وارد چرخه دیجیتال نکرده است. او در ادامه افزوده است که برند این توکن و حراجی باعث شده که توجهش به آن جلب شود. متاکووان می‌گوید:

یک توکن غیرمثلی دارای برند، یکی از اولین مواردی بود که توجهم را به خود معطوف کرد. اما من شرکت برگزارکننده حراجی را نمی‌شناختم. با این حال، وقتی از حراجی خبردار شدم، فهمیدم که اتفاقات جالبی در حال رخ‌دادن است.

وی در ادامه توضیح می‌دهد که منحصربه‌فرد بودن و داستان نهفته در ورای این دست توکن‌ها باعث جلب توجهش به این حوزه شده است:

من می‌توانستم با این پول یک ماشین واقعی بخرم و این درست همان چیزی است که برای همه تعجب‌آور است.

توکن‌های غیرمثلی یا NFTها از قبیل جم ۱-۱-۱ را می‌توان در یک بازی برای مسابقه با دیگران کاربران استفاده کرد یا آنکه آنها را برای به‌دست آوردن توکن‌هایی همچون REVV سهام‌گذاری کرد. متاکووان در توییتی توضیح داده که چرا توکن‌های غیرمثلی برای او از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند:

شکوفایی هنرهای دیجیتال همان چیزی است که توکن‌های غیرمثلی را به واسطه‌هایی بی‌نقص برای تبادل در دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل می‌کند. به همین دلیل است که NFT‌ها تا این اندازه سرگرم‌کننده بوده، هستند و خواهند بود. از اوربیت گلکسی (Urbit Galaxy) گرفته تا توکن ۱-۱-۱ اف‌وان دلتا تایم برای من بسیار جذاب و نویدبخش هستند. در حال حاضر، من در حال جمع‌آوری توکن‌های غیرمثلی و همچنین زمینه‌سازی برای اتفاقات آتی هستم.

انیموکو برندز (Animoca Brands) و یات ژیو (Yat Siu) از افشای هویت خریدار توکن ۱-۱-۱ بسیار هیجان‌زده شده‌ و نوشته‌اند:

سرانجام بعد از یک سال و نیم فهمیدیم که متاکووان، توکن غیرمثلی ۱-۱-۱ را خریداری کرده و حالا در پوست خود نمی‌‌گنجیم.

برندز در ادامه می‌گوید که هنرمندان به‌تنهایی نمی‌توانند از پس معرفی آثار هنری و مشهورکردن آنها بربیایند و کلکسیونرها هستند که قادرند آثار هنری را به شهرتی عالم‌گیر برسانند.

ابراهیم الموئلی (Ibrahim El-Mouelhy)، طراح ماشین مسابقه‌ای ۱-۱-۱، شرح مفصلی راجع‌به حراج و خوش‌اقبالی برنده آن نوشته است. وی فاش کرده که حراجی با توکن wETH انجام شده که آن زمان، بهایی در حدود ۲۷۲ دلار داشته است.

برنده حراجی واقعاً خوش‌اقبال بوده؛ چرا که با قیمت‌های امروز اتریوم، برنده‌شدن در حراجی برایش ۱۹۱,۲۰۰ دلار آب می‌خورد. متاکووان میگوید که دلیل انتخاب این قیمت، این بوده که یک به‌اصطلاح تخم‌مرغ رنگی برای کسانی که تلاش می‌کنند او را بیابند، جا بگذارد و داستانش را بیش از آنچه هست، جذاب‌تر کند.

فروش توکن‌های غیرمثلی در سال جاری افزایش یافته است و بعید به‌نظر می‌رسد که این روند به این زودی‌ها کند شود.

The post گفتگو با فردی که برای خرید یک ماشین دیجیتال (مجازی) ‍۱۱۱,۰۰۰ دلار پرداخت کرد! appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.