رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

معرفی Xor Titanium – نخستین گوشی شکیل و گران‌قیمت از برند تازه تأسیس Xor

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3352_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

وقتی صحبت از گوشی‌های شکیل و لوکس به میان می‌آید، اولین برندی که نام آن به ذهن می‌رسد ورتو است. این شرکت در ابتدا توسط نوکیا و با هدف تولید گوشی‌های خاص و تجملاتی تأسیس شد. اما با توجه به قطع رابطه نوکیا با ورتو و کاهش مشتری‌های این برند در سال‌های اخیر، ورتو اوضاع خوبی نداشت. شرکت انگلیسی ورتو اوایل سال 2017 توسط تاجری ترک تبار به نام هاکان اوزان خریداری شد و پس از آن، تنها یک اسمارت‌فون به نام Vertu Aster P از سوی این برند وارد بازار شد و همین مسأله احتمال ورشکستگی ورتو را تقویت می‌کند. اما ظاهرا گروهی از کارکنان سابق این شرکت دور هم جمع شده و قصد دارند میراث ورتو را تحت عنوان برند جدیدی به نام Xor (اِگسور) احیا کنند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3352/introducing-xor-titanium-luxury-mobile-phone_01.jpg

یکی از بنیانگذاران برند Xor، شخصی به نام هاچ هاچینسون (Hutch Hutchinson) است که در کمپانی ورتو ریاست بخش طراحی را بر عهده داشت. جالب است بدانید بخش قابل‌توجهی از بودجه مورد نیاز برای تأسیس برند Xor از سوی مشتریان سابق ورتو تأمین شده است؛ افراد متمولی که ظاهرا حتی گوشی‌های پرچمدار نیز آنها را راضی نکرده و دوست دارند گران‌قیمت‌ترین و خاص‌ترین گوشی‌ها را داشته باشند. به گفته هاچینسون، پس از ورشکستگی ورتو، این افراد به وی نزدیک شده و در نهایت تصمیم به راه‌اندازی برند Xor گرفته‌اند.

برند Xor روز سه‌شنبه 10 نوامبر 2020 (20 آبان 1399) از تولید نخستین محصول خود با نام Xor Titanium خبر داد. به گفته هاچینسون، در اینجا دیگر شاهد اسم‌های ساختگی ایتالیایی (که در نام‌گذاری گوشی‌های ورتو استفاده می‌شد) نیستیم و نامگذاری گوشی از شاسی تیتانیومی آن خبر می‌دهد که قاعدتا نسبت به آلومینیوم استحکام بالاتری دارد. در پشت گوشی چرم به کار رفته و در جلوی آن، صفحه کلید قدیمی T9 مشهود است. لازم به ذکر است، مثل گوشی‌های ورتو، دیوایس‌های Xor نیز توسط یک گروه کوچک در انگلستان و به صورت دست‌ساز تولید می‌شوند. بیشتر افراد در این گروه، قبلا در ورتو مشغول به کار بودند.

شاید فکر کنید گوشی لوکس Xor Titanium با قیمت گزافش می‌تواند با اسمارت‌فون‌های اپل، سامسونگ یا گوگل رقابت کند، اما حقیقت ماجرا آن است که Xor Titanium از لحاظ مشخصات حرف چندانی برای گفتن نداشته و از بسیاری جهات، عقب‌تر از تکنولوژی‌های حال حاضر دنیاست. از لحاظ ارتباطی، مکالمه صوتی با این گوشی بر بستر شبکه 3G یا 2G انجام می‌شود و البته امکان ارسال و دریافت SMS نیز وجود دارد! اما اگر بخواهیم جانب انصاف را رعایت کنیم، شاید تنها نشانه‌ای که از تکنولوژی پیشرفته در این گوشی می‌توان پیدا کرد، سنسور کیفیت هواست.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3352/introducing-xor-titanium-luxury-mobile-phone_02.jpg

خوشبختانه، مکالمه با این گوشی به لطف حذف نویز فعال، واضح خواهد بود. ظرفیت باتری Xor Titanium اعلام نشده و هیچ تکنولوژی هوشمندی بر فعالیت باتری نظارت ندارد، اما طبق ادعای شرکت سازنده، با یک بار شارژ کامل باتری، تا 5 روز می‌توان با گوشی کار کرد (البته عمر باتری با میزان استفاده از دستگاه رابطه مستقیم دارد). پشتیبانی از شارژ بی‌سیم را هم باید به نقاط قوت این گوشی اضافه کرد. Xor Titanium را نمی‌توان یک گوشی هوشمند نامید. درست است که این دیوایس از یک پلتفرم نرم‌افزاری مبتنی بر لینوکس بهره می‌برد، اما به اذعان هاچینسون، کارایی این نرم‌افزار به قدری محدود است که پلتفرم سری 40 در گوشی‌های قدیمی نوکیا در برابر آن پیچیده به نظر می‌رسد.

یکی از بارزترین ویژگی‌های Xor Titanium، قابلیت امنیتی آن است. چنانچه دو نفر هر دو این گوشی را داشته باشند، مکالمه و پیام‌های آنها با استاندارد رمزگذاری پیشرفته 256 بیتی (AES256) در سطح سخت‌افزاری محافظت می‌شود. چنانچه تماس رمزگذاری نشده باشد، Xor Titanium زنگ تماس متفاوتی را به صدا درمی‌آورد تا این مسأله را به کاربر گوشزد کند. جالب است بدانید هر کدام از گوشی‌های Xor Titanium دارای یک کلید مخفی از راه دور است که کاربر با استفاده از آن می‌تواند از راه دور داده‌های روی گوشی را پاک کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3352/introducing-xor-titanium-luxury-mobile-phone_03.jpg

گوشی Xor Titanium قیمتی حدود 3,000 پوند دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 3,942 دلار. طبیعتا بیشتر افراد تمایل ندارند چنین قیمت گزافی را برای یک گوشی 2G/3G با طراحی قدیمی (که فقط از پس تماس و SMS برمی‌آید) بپردازند. حتی شخصی که به مدت طولانی با گوشی‌های هوشمند در تماس بوده و در اصطلاح به "سم‌زدایی دیجیتال" احتیاج دارد، می‌تواند نیاز خود را تنها با پرداخت 50 دلار برای خرید یکی از گوشی‌های به سبک قدیمی نوکیا (محصول HMD) برطرف کند. حتی اگر فردی بسیار ثروتمند بوده و صرفا برای خودنمایی بخواهد یک گوشی گران‌قیمت بخرد، می‌تواند دیوایس‌های پیشرفته‌ای مثل Galaxy Fold2 یا آیفون 12 مکس پرو را خریداری کند.

برند Xor این گوشی را برای استفاده به عنوان گوشی دوم مناسب می‌داند. البته نه برای افراد معمولی، بلکه برای برخی بیزنس‌من‌ها که هنوز هم عمده کار خود را با تماس‌های صوتی انجام می‌دهند. به گفته هاچینسون، مخاطب دیگر Xor Titanium افراد بسیار ثروتمندی هستند که پول اضافی خود را صرف خرید ساعت‌های فانتزی یا خودروهای لوکس می‌کنند. با نگاهی به گذشته نیز درمی‌یابیم که بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های ورتو آسیا و خاور میانه بوده و این قبیل گوشی‌ها در ایالات متحده و اروپا مشتریان زیادی ندارند.

ظاهرا COVID-19 عرضه Xor Titanium را به تأخیر انداخته است. این گوشی که در ابتدا قرار بود در سال 2020 عرضه شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا در نخستین فصل از سال 2021 وارد بازار خواهد شد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.