رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

۵ چیزی که معامله‌گران بیت کوین این هفته باید دنبال کنند

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

قیمت بیت کوین علیرغم احساسات صعودی و نزولی حاکم بر بازار و گمانه‌زنی‌ها در ارتباط با شکستن رکورد تاریخی قیمت، با قدرت در ۱۶,۰۰۰ حمایت شده است.

به گزارش کوین تلگراف، بیت کوین در حالی هفته تازه [میلادی] را آغاز کرده است که بازارهای سهام با جهش همراه بوده‌اند و شاخص دلار در حال کاهش است. اما سؤال اصلی اینجاست که حرکت بعدی در بازار بیت کوین چه خواهد بود؟ در ادامه به پنج عامل تأثیرگذار بر قیمت اشاره خواهیم کرد.

رونق بازار سهام و سقوط شاخص دلار

وضعیت کلان اقتصاد طی هفته جاری تفاوت‌هایی عمده با وضعیت هفته گذشته دارد؛ بازارهای سهام به‌دلیل توافق تجاری اقتصادی‌های قدرتمند در آسیا، رونق گرفته‌اند و این در حالی است که شاخص دلار در حال کاهش است.

داده‌های تازه نشان می‌دهد که شاخص دلار آمریکا (DXY) که پس از انتخابات آمریکا به ۹۳.۲ رسیده بود، در محدوده ۹۲.۵۸ قرار دارد. از گذشته تا به حال، قیمت بیت کوین و شاخص دلار، روندی برعکس یکدیگر داشته‌اند. این تأثیر چندی است که کمرنگ شده است، اما با این حال هر گونه نوسان در شاخص دلار در قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال نیز مؤثر است.

نمودار شاخص قیمت دلارنمودار شاخص قیمت دلار

روز دوشنبه شاهد امضای قراردادی «همکاری جامع اقتصادی» بودیم. این قرارداد که بزرگترین قرارداد تجاری در دنیا به حساب می‌‌آید، توسط ۱۵ کشور امضا شده است. بر طبق این قرارداد، مالیات تجارت کالا بین این ۱۵ کشور، تا ۹۲ درصد کاهش خواهد یافت. این قرارداد تأثیر گسترده‌ای بر بازارهای سهام آسیا گذاشت.

این تأثیر در بازارهای سهام اروپا و آمریکا هم مشهود بود و این بازارها در حال رسیدن به اوج‌های تاریخی خود هستند. می‌توان گفت که این وضعیت شباهت زیادی با اوضاع ماه مارس (اسفند ۹۸) دارد. در آن زمان بازارهای سهام به‌شدت سقوط کردند، اما به‌سرعت این سقوط احیا شد. حالا اما، با گسترده‌تر شدن شیوع ویروس کرونا، همچنان شاهد رشد بازارهای سهام هستیم.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ورود بانک‌های مرکزی به بازارهای سهام و حمایت آنها از این بازارها باعث ایجاد شبهاتی در ارتباط با سلامت این جهش‌ها شده است.

دان تاپیرو (Dan Tapiero)، سرمایه‌گذار کلان، معتقد است که این قبیل سیاست‌های اقتصادی می‌تواند به رشد بیشتر سرپناه‌های امن سرمایه‌گذاری نظیر بیت کوین منجر شود. او در توییتی نوشت:

منتظر تزریق نقدینگی بیشتر از سوی بانک‌های مرکزی باشید. همزمان با افزایش احتیاط، فعالیت اقتصادی در کوتاه‌مدت کاهش پیدا می‌کند. اوضاع کرونا مشخص نیست. بازارها حمایت می‌شوند و بازارهای بیت کوین و طلا از این وضعیت سود خواهند برد.

سومین هفته قدرتمند تاریخ بیت کوین

نوسانات قیمت بیت کوین طی روزهای شنبه و یکشنبه این بستر را فراهم کرد تا پادشاه ارزهای دیجیتال سومین عملکرد هفتگی خوب خود را ثبت کند. کندل هفتگی بیت کوین در ناحیه ۱۵,۸۹۰ بسته شد که در رده سوم بیشترین قیمت‌های بسته‌شدن هفتگی جای می‌گیرد.

این در حالی است که هفته پیش از آن، بیت کوین قیمت هفتگی قابل‌توجهی را ثبت کرده بود، اما قیمت هفته گذشته رکورد قبلی را شکست و حالا سومین قیمت بسته‌شدن هفتگی تاریخ است. در حال حاضر تنها دو ناحیه دیگر وجود دارد که قیمت بیت کوین در تایم فریم هفتگی هنوز موفق به شکسته‌شدن آنها نشده است. بسیاری از کارشناسان نمی‌دانند که آیا این اتفاق در آینده رخ می‌دهد یا نه.

مایکل ون دپوپ (Michael ven de Poppe)، تحلیل‌گر ارزهای دیجیتال، روز یک‌شنبه و زمانی که قیمت بیت کوین در محدوده ۱۵,۸۵۰ دلار قرار داشت گفت:

به‌طور کلی بازار در یک چند راهی قرار دارد. شکستن حمایت ۱۵,۵۰۰ این تصور را القا می‌کند که شاهد یک اصلاح قیمت در بازار باشیم و احتمالا قیمت بیت کوین به ۱۳,۰۰۰ دلار یا پایین‌تر برسد.

نمودار قیمت بیت کویننمودار قیمت بیت کوین

تون ویز (Tone Veys)، تحلیل‌گر مطرح بازار، پیش‌تر گفته بود که منتظر رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۷,۰۰۰ یا ۱۸,۰۰۰ دلار است. او در این باره گفت:

فکر نمی‌کنم که جهش فعلی ما را به اوج قیمت تاریخی [بیت کوین] ببرد. معتقدم که اوج قیمت اواخر نوامبر (آذر) یا نیمه دوم ماه نوامبر رخ دهد و تا اوایل دسامبر ادامه داشته باشد.

مقاومت سرمایه‌گذاران نهادی در مقابل فروش

در حال حاضر قیمت بیت کوین احیا شده است و در محدوده ۱۶,۲۵۰ دلار معامله می‌شود. جدای از سرمایه‌گذاران خرد، سرمایه‌گذاران نهادی همچنان نسبت به قیمت آینده بیت کوین دیدگاهی صعودی دارند. ویلی وو (Willy Woo)، تحلیل‌گر مطرح، با اشاره به جریان سرمایه از جانب این سرمایه‌گذاران می‌نویسد:

شرایط به گونه‌ای است که تکنیکال‌های نزولی را از سر راه بردارد (واگرایی شاخص قدرت نسبی (RSI) در تایم فریم ۴ ساعته و شاخص TD9‌ در تایم فریم ۸ ساعته.

عوامل فاندامنتالِ درون زنجیره‌ای در کوتاه‌مدت و میان‌مدت صعودی هستند. ارزهای بیشتری از صرافی‌ها بیرون رفته‌اند و کاربران بیشتری به این صرافی‌ها وارد شده‌اند؛ سناریوی فعلی خرید در کف است!

شایان ذکر است که خارج شدن ارزها از صرافی‌ها، عاملی است که در جهش گذشته از ۱۱,۰۰۰ دلار نیز به آن اشاره شده بود. در این حالت، کاربران به جای معامله ارزهای خود، آنها را برای نگه‌داری بلندمدت و میان‌مدت به کیف پول‌هایشان منتقل می‌کنند.

عوامل فاندامنتال

علیرغم هشدارها نسبت به کاهش قیمت بیت کوین، عوامل فاندامنتال همچنان جهت صعود را نشان می‌دهند.

داده‌های روز دوشنبه بی‌تی‌سی دات‌کام نشان می‌دهد که اصلاح بعدی شبکه، باعث افزایش ۴ درصدی در سختی شبکه شود. این در حالی است که طی اصلاح سختی قبلی، شاهد کاهش شدید سختی بودیم. اصلاح دو هفته پیش، سختی شبکه را ۱۶ درصد کاهش داد که دومین اصلاح سختی بزرگ در شبکه بیت کوین به شمار می‌رود.

به‌عقیده بسیاری از تحلیل‌گران، سختی شبکه بیت کوین یکی از مهمترین شاخصه‌های فنی این ارز دیجیتال است. تلفیق هاوینگ بیت کوین و اصلاح‌های سختی در بلندمدت باعث شده است تا شبکه بیت کوین تماماً از کمک‌های بیرونی بی‌نیاز باشد.

نمودار سختی شبکه بیت کویننمودار سختی شبکه بیت کوین

پریستون فیش (Preston Pysh)، از افراد مشهور در حوزه ارزهای دیجیتال، در توییتی عنوان کرد:

اصلاح سختی شبکه بستری را فراهم می‌کند که تنها مقدار مشخصی ارز در هر روز وارد شبکه شود. تأثیر این مسئله بر قیمت جالب است؛ چراکه جلوی رخ داد پیش از موعد هاوینگ را می‌گیرد.

داده‌های بی‌تی‌سی دات‌کام همچنین نشان می‌دهد که هش ریت شبکه بیت کوین در حال افزایش است. هش ریت شبکه بیت کوین نشان‌دهنده قدرت پردازشی است که ماینر در شبکه قرار می‌دهند.

طمع تا کجا پیش می‌رود؟

یکی از شاخص‌هایی که احساسات حاکم بر بازار را تخمین می‌زند، نشان می‌دهد که احتمال کاهش قیمت وجود دارد.

شاخص ترس و طعم سرمایه‌گذاران نشان می‌دهد که احتمال اصلاح قیمت بسیار بالاست. این شاخص از عوامل مختلفی برای برآورد احساسات حاکم میان سرمایه‌گذاران استفاده می‌کند. وقتی این شاخص عدد ۹۰ یا بالاتر را نشان دهد، گفته می‌شود که در محدوده «طمع شدید» قرار دارد. این شاخص ۱۰۰ واحد اندازه‌گیری دارد.

شاخص ترس و طعمشاخص ترس و طعم

نکته جالب اینجاست که تنها طی جهش صعودی سال گذشته این شاخص به محدوده ۹۰ رسیده بود. نباید فراموش کرد که کارشناسان معتقدند جهش فعلی قیمت طبیعی‌تر از جهش‌های پیشین است.

The post ۵ چیزی که معامله‌گران بیت کوین این هفته باید دنبال کنند appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.