رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

امیدواری به افزایش قیمت اتریوم با وضعیت خوب این شبکه

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

چندین شاخص درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهند که قیمت اتریوم در آستانه یک حرکت صعودی بزرگ مشابه با آنچه در سال ۲۰۱۷ رخ داد، است.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت اتریوم هم‌اکنون مشابه با دسامبر ۲۰۱۷ (آذر ۹۶) در محدوده ۴۴۰ تا ۴۷۰ دلار در حال نوسان است. در آن زمان، روند صعودی بهای اتریوم به‌طور ناباورانه‌ای ادامه یافت و حتی به آستانه ۱,۴۰۰ دلار جهش کرد.

اکنون در سال ۲۰۲۰ نیز شماری از سرمایه‌گذاران بر این باورند که اتفاق مشابهی در جریان است و چندین شاخص‌ تکنیکال و درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهند که احتمال تکرار حرکت صعودی سال ۲۰۱۷ بسیار زیاد است.

در ۱۰ دسامبر ۲۰۱۷ (۱۹ آذر ۹۶)، قیمت اتریوم حدوداً ۴۵۰ دلار بود و تنها در عرض ۳۴ روز توانست سقف تاریخی تازه‌ای را به ثبت برساند. قیمت این آلت کوین پیش از رشد انفجاری، به مدت دو هفته روند صعودی خود را ادامه داد. اگر قرار باشد اتفاق مشابهی رخ دهد، مطابق با شاخص‌های درون‌زنجیره‌ای و داده‌های تاریخی طی ۱۰ روز آینده باید شاهد وقوع آن باشیم.

امیدواری به افزایش قیمت اتریوم با وضعیت خوب این شبکهنمودار قیمت اتریوم در دسامبر ۲۰۱۷ (سمت چپ) و نوامبر ۲۰۲۰ (سمت راست). منبع: تریدینگ ویو

تحولات قیمتی اخیر باعث شده تا سرمایه‌گذاران امیدوار شوند که حرکت صعودی بعدی بازار ارزهای دیجیتال، بازتاب‌دهنده اتفاقی باشد که پیش‌تر در اواخر سال ۲۰۱۷ رخ داد. اگرچه قیمت یک معیار بسیار مهم است، اما جزئیات مربوط به حجم و میزان استفاده از شبکه را در اختیار قرار نمی‌دهد.

برای ارزیابی اندازه و حجم تراکنش‌های روزانه، پلتفرم تحلیلی کوین‌متریکس (Coinmetrics) داده‌های مفیدی را منتشر کرده است که در ادامه آنها را مرور می‌کنیم.

امیدواری به افزایش قیمت اتریوم با وضعیت خوب این شبکهحجم میانگین تراکنش‌های روزانه اتریوم در برابر قیمت آن. منبع: کوین تلگراف

نمودار بالا ۱.۹ میلیارد دلار از حجم نقل‌وانتقالات اخیر اتریوم را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ۴۶ درصد افزایش یافته است. اگرچه افزایش قیمت اتریوم به این اتفاق کمک کرده، اما پیش‌تر در سال ۲۰۱۷ نیز اتفاق مشابهی رخ داده بود.

امیدواری به افزایش قیمت اتریوم با وضعیت خوب این شبکهارزش اسمی میانگین نقل‌وانتقالات روزانه. منبع: کوین متریکس

میانگین اسمی حجم نقل‌وانتقالات روزانه در شبکه اتریوم در نوامبر ۲۰۱۷ برابر با ۸۳۰ میلیون دلار بود. در پایان ماه جاری، این شاخص از مرز ۲ میلیارد دلار عبور خواهد کرد. از این رو نمی‌توان از پیوند آن با سناریوی مفروض چشم‌پوشی کرد.

برای ارزیابی عملکرد و میزان فعالیت شبکه اتریوم، شاخص دیگری که نباید از آن غافل شد، تعداد آدرس‌های فعال روزانه است. اگرچه آدرس‌های فعال نباید به‌معنای کاربران فعال تعبیر شود، اما سنجه‌ای قابل اتکا برای ارزیابی میزان استفاده از شبکه در اختیار قرار می‌دهد.

امیدواری به افزایش قیمت اتریوم با وضعیت خوب این شبکهمقایسه آدرس‌های فعال روزانه اتریوم در برابر قیمت آن. منبع: کوین تلگراف

داده‌ها نشان می‌دهد که در ماه میلادی جاری، تعداد آدرس‌های فعال روزانه توانسته سقف تاریخی خود در ۵۵۰ هزار واحد را تکرار کند. این بار هم به‌نظر می‌رسد که میزان فعالیت در شبکه اتریوم از سطح آن در اواخر سال ۲۰۱۷ فراتر رفته است.

البته نباید از نظر دور داشت که بخش چشم‌گیری از افزایش فعالیت در شبکه اتریوم به حوزه دیفای و استیبل کوین‌ها باز می‌گردد. استخرهای کشت سود (Yield Farming) و صرافی‌های غیرمتمرکز به‌تنهایی عهده‌دار ده‌ها هزار تراکنش روزانه انجام‌شده روی شبکه اتریوم هستند.

امیدواری به افزایش قیمت اتریوم با وضعیت خوب این شبکهآدرس‌های فعال روزانه اتر. منبع: کوین‌متریکس

آمار و ارقام نشان می‌دهد که در نوامبر ۲۰۱۷ تعداد آدرس‌های فعال روزانه برابر با ۲۰۰ هزار واحد بوده که به‌طور چشم‌گیری از تعداد امروز کمتر است. در آن سال، تعداد آدرس‌ها توانست در ادامه با افزایشی جهش‌وار به ۵۰۰ هزار واحد برسد.

اگرچه تجزیه و تحلیل‌های درون‌زنجیره‌ای ممکن است تا اندازه‌ای با وضعیت کنونی همخوانی داشته باشند، اما تغییرات قیمتی بیش از هر عامل دیگر بر حجم معاملات متکی است. فارغ از این، میزان دادوستد لزوماً رابطه مستقیمی با استفاده از شبکه ندارد.

امیدواری به افزایش قیمت اتریوم با وضعیت خوب این شبکهحجم روزانه متوسط معاملات اتر. منبع: مساری

حجم متوسط روزانه معاملات در حال حاضر برابر با ۱.۳ میلیارد دلار است که نسبت به ماه قبل، افزایشی ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد. این آمار بسیار چشم‌گیر است؛ زیرا شامل صرافی‌های غیرمتمرکز نمی‌شود.

امیدواری به افزایش قیمت اتریوم با وضعیت خوب این شبکهحجم روزانه متوسط معاملات اتر در سال ۲۰۱۷. منبع: مساری

علاوه بر این، حجم کنونی معاملات اتر به همان سطح پیشین خود در دسامبر ۲۰۱۷ رسیده است. بنابراین نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن عبور کرد.

میزان آدرس‌های فعال روزانه، ارزش اسمی نقل‌واتتقالات و حجم معاملات کنونی اتریوم به‌طور عجیبی با آمار و ارقام ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۷ هم‌خوانی دارد؛ زمانی که بهای اتر در حوالی ۴۵۰ دلار قرار داشت.

از این رو، تحلیل‌گران مصرانه می‌گویند که احتمال وقوع یک روند صعودی به سوی فتح قله ۱,۴۰۰ دلار طی هفته‌های آتی بسیار زیاد است.

آیا دمیدن روحی تازه به حوزه دیفای می‌تواند جریانی مشابه با آنچه در دوره جنون عرضه اولیه سکه در سال ۲۰۱۷ رخ داد، به راه بیندازد؟ آیا سرمایه‌گذاران نهادی و دانه‌درشت می‌توانند سوخت لازم را برای یک افزایش قیمت سه‌برابری فراهم کنند؟

باید منتظر ماند تا ببینیم که آیا تاریخ دوباره تکرار می‌شود یا خیر.

The post امیدواری به افزایش قیمت اتریوم با وضعیت خوب این شبکه appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.