رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

درآمد استخراج بیت کوین به بالاترین حد در سال جاری رسید؛ ماینرهای ایرانی بی‌نصیب

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

درآمد استخراج بیت کوین با رسیدن به میانگین ۲۰ میلیون دلار در روز، به بالاترین سطح خود تا به اینجای سال ۲۰۲۰ رسیده است. این در حالی است که ماینرهای ایرانی با وجود چالش‌ها پیرامون بحث تعرفه برق و بلاتکلیفی دستگاه‌ها، از این سود بی‌بهره مانده‌اند.

به گزارش کوین تلگراف، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که شاخص‌های کلیدی درون زنجیره‌ای بیت کوین، مانند درآمد استخراج، به سطوح قبل از هاوینگ رسیده است.

داده‌های موجود در وب سایت تحلیلیِ گلاسنود (Glassnode) نشان می‌دهد که درآمد حاصل از استخراج بیت کوین مشابه زمانی شده است که میزان پاداش هر بلاک دوبرابر پاداش کنونی بود. هاوینگ اخیر بیت کوین در اواسط ماه مه (اواخر اردیبهشت) رخ داد؛ در آن زمان قیمت بیت کوین حدود ۹,۰۰۰ دلار بود. اما روز گذشته قیمت بیت کوین با افزایشی صد درصدی نسبت به دوران پیش از هاوینگ به ۱۸,۰۰۰ دلار رسید. افزایش صد درصدی قیمت، درآمد ماینر‌ها را به دو عامل وابسته می‌سازد؛ آنها باید برای تأمین هزینه‌های خود به اندازه کافی فروش داشته باشند و در عین حال بتوانند بخشی از درآمد خود را به عنوان سود، ذخیره کنند. برای ماینر‌های بیت کوین، قیمت بالاتر همواره به معنی سود بیشتر است.

وب‌سایت بلاک چین دات‌کام، که ارزش کل پاداش‌ها و کارمزد تراکنش‌های پردازش‌شده را اندازه‌گیری می‌کند، این یافته‌ها را تایید می‌کند.

درآمد روزانه ماینر‌های بیت کوین که شامل پاداش‌های دریافت شده از هر بلاک و کارمزد تراکنش‌های پردازش شده است، در تاریخ ۱۸ نوامبر (۲۸ آبان) برابر با ۲۱.۲ میلیون دلار بوده است، که بیشترین میزان درآمد حاصل از استخراج بیت کوین در سال جاری است. نقطه اوج قبلی درآمد ماینر‌های بیت کوین در تاریخ ۶ مه (۱۷ اردیبهشت) برابر با ۲۰.۶ میلیون دلار بوده است. بعد از هاوینگ اخیر بیت کوین، پاداش هر بلاک از ۱۲.۵ بیت کوین به ۶.۲۵ بیت کوین کاهش یافت. به همین خاطر درآمد ماینر‌های بیت کوین با کاهشی قابل توجه به ۷ میلیون دلار در روز رسید.

قبل از هاوینگ اخیر نیز در ۱۸ مارس سال جاری (۲۸ اسفند ۹۸)، درآمد ماینر‌ها با افت شدیدی رو‌به‌رو شد. در آن زمان بازار ارز دیجیتال تحت‌تاثیر همه‌گیریِ ویروس کرونا سقوط کرد و قیمت بیت کوین در کمتر از یک هفته ۴۵ درصد کاهش یافت. هنگامی که درآمد استخراج به دلیل شرایط نا مساعد بازار کاهش می‌یابد، ماینر‌ها فعالیت خود را متوقف می‌کنند.

به نظر می‌رسد که با افزایش قیمت بیت کوین در ماه‌های اخیر، فعالیت‌های استخراج هم افزایش یابد.

معیار دیگری که می‌تواند میزان رضایت ماینرها از فعالیت در شبکه را نشان دهد، نرخ هش (Hash Rate) است، که هم‌اکنون تنها ۱۰ درصد از بالاترین میزان خود فاصله دارد.

پس از پایان فصل بارندگی‌ها در کشور چین، که به عنوان بزرگترین استخراج کننده بیت کوین در جهان شناخته می‌‌شود، ماینر‌هایی که قصد داشتند دستگاه‌های خود را از نیروگاه‌های برق آبی به نیروگاه‌های تولید برق با سوخت فسیلی منتقل کنند، عملیات استخراج را متوقف کردند. این اتفاق منجر به کاهش ۳۷ درصدی نرخ هش به کمتر از ۹۸ اِگزا هش بر ثانیه (EH/s) شد.

بر اساس داده‌های موجود در وب سایت بیت اینفوچارتز، از آن زمان تا‌کنون نرخ هش شبکه بیت کوین به ۱۴۳.۴ اِگزا هش بر ثانیه رسیده است، که از دوران اوج خود در اواسط ماه اکتبر (آبان) که به ۱۵۷.۶ اِگزا هش بر ثانیه رسیده بود فاصله چندانی ندارد. به عقیده‌ی بسیاری نرخ هش شبکه همواره با قیمت در ارتباط است.

افزایش درآمد ماینرها و اصلاح نرخ هش، نشانه‌ی خوبی برای ادامه روند صعودی بازار است، که می‌تواند بیت کوین را به ثبت رکورد جدیدی در قیمت خود تا قبل از پایان سال جاری برساند.

با وجود افزایش درآمد ماینرهای بیت کوین در جهان، ماینرهای ایرانی از این افزایش درآمد بی‌نصیب مانده‌اند؛ بلاتکلیفی موجود در بخش دستگاه‌های ماینر و قیمت بالای تعرفه برق ماینینگ باعث شده است تا ماینرهای ایرانی نتوانند آن گونه که باید از این بازار صعودی سود ببرند.

چندی پیش نیز شاهد تجمع اعتراضی ماینرهای بیت کوین مقابل ساختمان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تهران بودیم.

The post درآمد استخراج بیت کوین به بالاترین حد در سال جاری رسید؛ ماینرهای ایرانی بی‌نصیب appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.