رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

Private Share – راه‌کار احتمالی سامسونگ برای انتقال امن فایل بر بستر بلاک‌چین

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3361_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

برای انتقال فایل بین دو دیوایس موبایل راه‌های مختلفی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به بلوتوث، NFC ،Nearby Share و همچنین قابلیت Quick Share (در گوشی‌های گلکسی) اشاره کرد. در Galaxy Note 20 Ultra نیز، راه‌کاری مبتنی بر "باند فوق وسیع" (UWB) برای انتقال فایل در نظر گرفته شده است. حتی در صورتی که حجم فایل زیاد نباشد، خیلی راحت می‌توان آن را از طریق ای‌میل به دیگران فرستاد. اما موضوع مهمی که در اینجا مطرح است، مسأله امنیت فایل‌هاست. فرض کنید چندین عکس خصوصی و یا یک سند مهم را با یکی از دوستان خود به اشتراک می‌گذارید. آیا می‌توانید تضمین کنید که دوست‌تان هم مثل شما از این فایل‌ها مراقبت کرده و امنیت آنها را حفظ کند؟

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3361/samsungs-private-share-blockchain-based-secure-file-transfer-app_01.jpg

ظاهرا سامسونگ برای این مسأله حیاتی چاره‌ای اندیشیده است. شنیده‌ها حاکی از آنند که چندی‌ست کمپانی سامسونگ روی توسعه یک اپلیکیشن جدید به نام Private Share کار می‌کند. این اپلیکیشن با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فناوری بلاک‌چین، می‌تواند ضریب امنیت را در انتقال فایل‌ها بالا ببرد. ظاهرا Private Share با الهام از مفهوم "پیام‌رسانی زودگذر" (ephemeral messaging) طراحی شده است. در Private Share فردی که قصد فرستادن فایل را دارد، می‌تواند برای آن فایل زمان انقضا تعیین کند. به این ترتیب، فایل به اشتراک گذاشته شده، پس از اتمام زمان انقضا، به طور خودکار از دیوایس دریافت‌کننده پاک می‌شود (چیزی شبیه به عملکرد پیام‌رسان‌های اسنپ‌چت و سیگنال).

مثل آنچه در Quick Share شاهد آن بودیم، برای انتقال فایل هر دو طرف باید Private Share را روی دستگاه خود نصب کرده باشند. درخواست انتقال فایل از طرف فرستنده شروع می‌شود و گیرنده می‌تواند آن را پذیرفته و یا رد کند. گفته می‌شود این اپلیکیشن اجازه به اشتراک گذاشتن مجدد فایل دریافتی را به دریافت‌کننده نمی‌دهد. البته به طور واضح به این نکته اشاره نشده که آیا دریافت‌کننده می‌تواند از طریق برنامه‌های مدیریت فایل، به فایل دریافتی دسترسی داشته باشد یا خیر. از قرار معلوم، حتی گرفتن اسکرین‌شات از فایل دریافتی نیز امکان‌پذیر نخواهد بود. اما بدیهی‌ست که وقتی فایل مورد نظر در دیوایس دریافت کننده باز باشد، خیلی راحت می‌توان با یک دیوایس دیگر از صفحه نمایش عکس گرفت.

ظاهرا کمتر از دو ماه دیگر به رونمایی از گوشی پرچمدار Galaxy S21 مانده و احتمال دارد Private Share برای اولین بار با این دیوایس معرفی شود. اگر سامسونگ رویه خود در قبال اپلیکیشن‌های Quick Share و Music Share را ادامه دهد، طولی نمی‌کشد که پس از معرفی Galaxy S21، این برنامه برای پرچمدارهای قبلی سامسونگ و حتی گلکسی‌های میان‌رده‌ نیز قابل دسترسی باشد. جای خوشحالی‌ست که کمپانی سامسونگ با کار روی تکنولوژی بلاک‌چین، به مقوله امنیت در انتقال فایل پرداخته است. اما مطمئنا گستره کاربرد بلاک‌چین برای این شرکت کره‌ای بسیار وسیع‌تر خواهد بود. تنها زمان مشخص خواهد کرد که سامسونگ در آینده از این فناوری چه استفاده‌هایی خواهد کرد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.