رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

آشنایی با دیوایس مفهومی Oppo X 2021 – امکان تبدیل اسمارت‌فون به فبلت با نمایشگر رول‌شدنی

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3364_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

کمپانی Oppo از جمله برندهایی‌ست که در زمینه طراحی اسمارت‌فون کارنامه خلاقانه‌ای دارد. این کمپانی در سال 2013 با طراحی گوشی هوشمند Oppo N1، نخستین اسمارت‌فون دنیا با دوربین چرخان را به تولید رساند. همچنین Oppo با طراحی گوشی معروف Oppo Find X، نشان داد که می‌توان با استفاده از مکانیسم کشویی برای دوربین جلو، ناچ را حذف نموده و نسبت صفحه به بدنه را افزایش داد. به‌تازگی شاهد یک نوآوری دیگر از این برند چینی بوده‌ایم. کمپانی Oppo اخیرا در رویدادی موسوم به INNO Day از یک اسمارت‌فون مفهومی به نام Oppo X 2021 رونمایی کرد. مهم‌ترین ویژگی این گوشی به نمایشگر رول‌شدنی آن مربوط می‌شود که می‌توان اندازه آن را افزایش داد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3364/introducing-oppo-x-2021-rollable-concept-smartphone_01.jpg

Oppo در این رویداد از بیان سایر مشخصات این گوشی خودداری نمود و صرفا به توضیح درباره نمایشگر منحصربه‌فرد آن پرداخت. نمایشگر OLED در اسمارت‌فون مفهومی Oppo X 2021، از نوع رول‌شدنی (rollable) بوده و کاربر می‌تواند اندازه آن را به میزان دلخواه افزایش دهد. در حالت عادی، قطر نمایشگر 6.7 اینچ است، اما به لطف وجود یک پیشرانه اختصاصی به نام Roll Motor، می‌توان قطر نمایشگر را تا 7.4 اینچ افزایش داد. به این ترتیب، کاربر به‌راحتی می‌تواند گوشی هوشمند خود را به یک فبلت تبدیل کند.

پیشرانه مذکور، متشکل از دو موتور است که نیروی ثابتی را برای بازتر شدن دیوایس فراهم می‌کنند. در عین حال، این دو موتور به‌گونه‌ای کار خود را انجام می‌دهند تا دیوایس در پروسه گشوده شدن، آسیبی نبیند. گوشی‌های تاشدنی (مثل Galaxy Fold)، صرفا دو حالت باز و تاشده دارند و لذا کاربر تنها در دو اندازه ثابت می‌تواند از نمایشگر گوشی استفاده کند. اما در دیوایس مفهومی Oppo، کاربر این اختیار را دارد که اندازه نمایشگر را به دلخواه خود تنظیم کند (البته در بازه بین 6.7 تا 7.4 اینچ).

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3364/introducing-oppo-x-2021-rollable-concept-smartphone_02.jpg

ثابت نبودن اندازه نمایشگر می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای توسعه‌دهندگان و همچنین کاربران فراهم کند. مثالی که خود Oppo از کارکرد این نمایشگر ارائه داده، کلیک کردن روی لینک یک ویدئو و تنظیم اندازه نمایشگر بر اساس نسبت تصویر آن ویدئو است.

یکی دیگر از برتری‌های Oppo X 2021 نسبت به گوشی‌های تاشدنی آن است که به‌رغم وجود مکانیسم رول شدن، هیچ نشانی از پیچ‌خوردگی یا تاشدگی روی نمایشگر دیوایس دیده نمی‌شود. به منظور حصول اطمینان از نبود پیچ‌خوردگی روی نمایشگر، مهندسین Oppo در لبه نمایشگر، یک یاتاقان به همراه لغزنده‌ای به قوس 6.8 میلی‌متر را طراحی کرده‌اند.این قوس موجب می‌شود تا نمایشگر عمل رول شدن را بدون برجای گذاشتن تاشدگی انجام دهد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3364/introducing-oppo-x-2021-rollable-concept-smartphone_03.jpg

نمایشگر رول‌شدنی Oppo X 2021 به اندازه نمایشگرهای معمولی استحکام ندارد، اما Oppo برای این مشکل نیز چاره‌ای اندیشیده و ساختاری نوآورانه را تحت عنوان "صفحه 2 در 1" یا 2-in-1 Plate طراحی کرده که نمایشگر را در هر دو لبه، از داخل نگه می‌دارد. همان طور که در تصویر مشخص است، ساختار این صفحه به شانه شباهت داشته و می‌تواند صرف‌نظر از شکل نمایشگر، به آن استحکام ببخشد. در حالت عادی (نمایشگر 6.7 اینچی)، دندانه‌های این صفحه کاملا در هم چفت شده و سطحی یک‌دست را تشکیل می‌دهند. اما زمانی که نمایشگر در حال باز شدن است، یکی از صفحه‌ها با لغزش به سمت بیرون، بدون آنکه شکافی ایجاد شود، نمایشگر را پشتیبانی می‌کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3364/introducing-oppo-x-2021-rollable-concept-smartphone_04.jpg

برای محافظت از این مکانیسم لغزشی، Oppo از یک فریم دینامیک (متشکل از یک فریم ثابت بیرونی و یک فریم لغزنده درونی) استفاده کرده است. زمانی که نمایشگر در حال باز شدن است، فریم لغزنده و قاب پشتیِ باتری از پنل عقب جدا شده و با حرکت خود، از اجزای داخلی دیوایس محفاظت می‌کنند. Oppo به جنس لایه بیرونی نمایشگر اشاره‌ای نکرده، اما ظاهرا باید از نوعی پلاستیک ساخته شده باشد.

از آنجا که نمایشگرهای رول‌شدنی بسیار ظریف هستند، Oppo برای مقاوم کردن نمایشگر X 2021 از یک لایه لمینت به نام Warp Track بهره گرفته است. این لمینت از استیل بسیار قوی تشکیل شده و در نازک‌ترین حالت، تنها 0.1 میلی‌متر ضخامت دارد. همان طور که در تصویر مشهود است، لمینت Warp Track در پشت نمایشگر، یک چرخ زنجیری (caterpillar track) تشکیل داده که بدون افزایش مقاومت، به استحکام نمایشگر می‌افزاید.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3364/introducing-oppo-x-2021-rollable-concept-smartphone_05.jpg

درست است که X 2021 در حال حاضر یک گوشی مفهومی به حساب می‌آید، اما Oppo با تولید پیش‌نمونه‌هایی از این گوشی نشان داده که این نوع طراحی، رویاپردازی نبوده و پتانسیل واقعی شدن را دارد. اما سؤال اساسی اینجاست که آیا Oppo واقعا قصد تولید چنین دیوایسی را دارد یا خیر. پاسخ به این سؤال بر عهده شرکت سازنده است، اما به گفته Oppo، در روند توسعه این دیوایس 122 پتنت به نام Oppo به ثبت رسیده که فقط 12 مورد از آنها به مکانیسم رول شدن نمایشگر مربوط می‌شود. به این ترتیب، مشخص است که Oppo برای طراحی X 2021 وقت و هزینه فراوانی را صرف نموده و قاعدتا تمایل دارد تا این هزینه‌ها به ثمر بنشینند.

در پایان لازم به ذکر است، این ایده فقط مخصوص Oppo نبوده و کمپانی‌های دیگری مثل سامسونگ و ال‌جی نیز در حال کار روی این نوع طراحی هستند. تنها چند روز قبل، یکی از مقامات ارشد سامسونگ در حالی دیده شد که آن‌چه ظاهرا نخستین اسمارت‌فون ساخت سامسونگ با نمایشگری رول‌شدنی است را در دست داشت. گفته می‌شود ال‌جی نیز در پروژه برندسازی Explorer Project، در آستانه تولید یک گوشی هوشمند مجهز به صفحه نمایش رول‌شدنی قرار دارد. البته نباید فراموش کرد که چنین دیوایس‌هایی – با این سطح از تکنولوژی – قیمت بسیار زیادی خواهند داشت.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.