رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

حرکت مردم کوبا به سمت بیت کوین پس از بسته شدن وسترن یونیون در این کشور

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

خروج وسترن یونیون (Western Uninon)، غول نقل‌وانتقالات مالی در دنیا، از کشور کوبا باعث شده است تا مردم این کشور برای دریافت حواله‌های بانکیِ برون‌مرزی خود دست به دامن بیت کوین و ارزهای دیجیتال شوند.

به گزارش دیکریپت، شهروندان آمریکایی از هفته آینده دیگر نمی‌توانند از طریق وسترن یونیون به کوبا پول منتقل کنند.

این غول خدمات انتقال پول، با ارزش بازار نزدیک به ۹ میلیارد دلار و نفوذی گسترده در نظام نقل‌وانتقالات مالی کوبا، اعلام کرده است که به‌دلیل تحریم‌های وضع‌شده از جانب آمریکا در قبال نظام کمونیستی کوبا، فعالیت خود در این کشور را متوقف می‌کند.

وسترن یونیون برای ادامه دادن روند موفقیت خود نیازی به ارائه خدمات در کوبا ندارد. علاوه بر این، مانی‌گرام (MoneyGram) هم بدون داشتن بازار کوبا عملکردی موفق داشته است. این در حالی است که کوبایی‌ها هنوز به راهی برای دریافت پول از خارج از کشور احتیاج دارند. این جمله کلیشه‌ای را بارها و بارها شنیده‌ایم، اما این بار به‌ناچار باید آن را باور کنیم: بیت کوین حلال مشکلات کوبا خواهد بود.

بر اساس مطالعاتی که دانشگاه بین‌المللی فلوریدا در سال ۲۰۲۰ انجام داده است، تخمین زده می‌‌شود که در مجموع بین دو تا چهار میلیارد دلار هر ساله از آمریکا به کوبا منتقل می‌شود. این حجم پول از طریق ترکیبی از کانال‌های رسمی و غیررسمی انتقال پیدا می‌کند. از آنجایی که تقریباً نیمی از خانواده‌های کوبایی-آمریکایی برای بستگانش در کوبا پول ارسال می‌کنند، شواهدی قوی وجود دارد که این تزریق پول نقد نقش مهمی در اقتصاد کوبایی‌ها ایفا می‌کند.  

اما نقل‌انتقالات مالی بین آمریکا و کوبا از زمان روی کار آمدن ترامپ در سال ۲۰۱۷ با تهدید مواجه شده است.

دولت ترامپ در راستای افزایش فشار بر دولت کمونیستی کوبا، چندین اقدام دولت اوباما برای عادی‌سازی روابط با کوبا را لغو کرد. در سپتامبر سال ۲۰۱۹ (شهریور ۹۸) وزارت خزانه‌داری آمریکا، خدمات انتقال پول را برای مقامات دولتی کوبا ممنوع کرد تا دلارهای آمریکایی نتواند برای «ثروتمند ساختن مقامات رژیم کوبا و خانواده‌هایشان» مورد استفاده قرار گیردند. این قانون همچنین حجم و دفعات انجام ارسال پول را برای اعضای خانواده مقامات دولتی کوبا نیز محدود ‌کرد.

پس از آنکه دولت آمریکا محدودیت‌های جدیدی را در ماه گذشته اعمال کرد، شرکت وسترن یونیون تصمیم گرفت تا ارائه خدمات خود را در کوبا متوقف کند.

در بیانیه‌ای که این شرکت در همین رابطه منتشر کرد، آمده است:

بیش از ۲۰ سال است که وسترن یونیون به کوبا پول انتقال می‌دهد. مشتریان ما به خانواده و عزیزان خود در کوبا پول منتقل می‌کنند تا هزینه غذا، اجاره و دیگر هزینه‌ها شامل کسب‌وکارهای خرد را پرداخت کنند. ما صمیمانه از وضعیت پیش آمده و تأثیر آن بر روی مشتریان‌مان متأسف هستیم.

اگرچه وسترن یونیون جزئیات قابل توجهی از بازار این شرکت در کوبا ارائه نکرده است اما احتمالاً بازار این جزیره تحت کنترل کمونیست‌ها برای این شرکت آن‌قدر سودآور و جذاب نیست که بخواهد دردسرهای قانونی را به جان بخرد. به دلیلی مشابه، شرکت‌ها از انجام تجارت در ونزوئلا هم خودداری می‌کنند. این موضوع به تحریم‌های آمریکا علیه برخی شخصیت‌ها و سازمان‌هایی که با دولت نیکلاس مادورو (Nicolás Maduro) در ارتباط هستند، مرتبط می‌شود.

آلخاندرو ماچادو (Alejandro Machado)، هم‌بنیان‌گذار اپن مانی اینشیتیو (Open Money Initiative)، در همین رابطه می‌گوید:

اگر اصل و بنیاد فعالیت یک کسب‌وکار ارائه خدمات به ونزوئلایی‌ها نباشد، وکلا معمولاً توصیه می‌کنند که برای جلوگیری از بروز مشکل، این کشور را از دایره خدمات خود حذف کنید. به همین ترتیب شرکت‌هایی مانند وسترن یونیون برای ارائه خدمات‌شان در کشوری مانند کوبا چنین ریسکی نمی‌کنند.

ماچادو همچنین به شرکت پکس‌فول (Paxful) اشاره می‌کند که در ماه سپتامبر (شهریور)، ونزوئلا را ترک کرد. او در این باره می‌گوید:

کسب‌وکار آن‌ها در بسیاری از کشورها رونق دارد و آن‌ها نیازی به ونزوئلا برای ادامه بقای خود ندارند. بنابراین آن‌ها احتمالاً به توصیه وکیل خود گوش داده‌ و ونزوئلا را ترک کرده‌اند.

بوآز سوبرادو (Boaz Sobrado)، یک تحلیلگر داده و بنیان‌گذار سایت گردشگری WhyNotCuba.com، می‌گوید که کوبا با مسائل اقتصادی مشابه ونزوئلا روبه‌رو است:

اساساً در کوبا این اتفاقات رخ خواهد داد: کوبا تحریم‌های مضاعف و تورم بالایی را تجربه خواهد کرد. همچنین دو راه اصلی ورود ارزهای سخت به کشور یعنی نقل‌وانتقالات بانکی و گردشگری نیز به دلیل تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا مسدود است.

این شرایط سرآغازی برای رواج استفاده از بیت کوین در این کشور است. سوبرادو از افزایش علاقه به صرافی‌های همتا به همتای بیت کوین صحبت می‌کند:

حجم سفارش‌های خریدوفروش در کانال‌های تلگرامی به‌شدت افزایش یافته است.

وی همچنین می گوید در حالی که فروش یک بیت کوین در روز در سال گذشته بسیار قابل توجه بود اما اکنون خرید و فروش ۱۲ بیت کوین در روز پدیده رایجی است.  

سوبرادو همچنین می‌گوید سرویس‌هایی مانند بیت رمساس (Bitremesas) یک صرافی ارز دیجیتال برای کسانی است که قصد ارسال حواله بانکی را دارند. از آنجایی که برای کار با این صرافی نیازی به ایجاد حساب نیست، مردم از آن برای دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌کنند. همچنین مکان‌های غیررسمی وجود دارد که افراد می‌توانند بیت کوین و ارز فیات خارجی را با ارز کوبایی معامله کنند.

بدون وجود نقش‌آفرینان معمول انتقال پول در سطح دنیا همچون پی پل، استرایپ و اسکوئر که در کوبا فعالیت نمی‌کنند، ارزهای دیجیتال می‌توانند در بازاری بدون رقیب فعالیت کنند. این در حالی است که به همان دلایلی که وسترن یونیون مجبور به ترک کوبا شد و شرکت‌های بین‌المللی مانند پکس‌فول هم از حضور در این کشور اجتناب کرده‌اند.

گفتنی است در زمان نوشتن این خبر همچنان امکان انتقال پول به کوبا از طریق وسترن یونیون وجود دارد. ۲۲ نوامبر (۲ آذر) آخرین روزی است که می‌توان به کوبا پول منتقل کرد و این پول باید روز ۲۳ نوامبر (۳ آذر) تحویل گرفته شود.

The post حرکت مردم کوبا به سمت بیت کوین پس از بسته شدن وسترن یونیون در این کشور appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.