رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

تلاش‌ها برای رهگیری تراکنش‌های مونرو ادامه دارد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

شرکت تحلیلی سایفرتریس (CipherTrace)، به‌تازگی اعلام کرده است که راهی برای شناسایی مونروهایی که در فعالیت‌های غیرقانونی استفاده شده، یافته است.

به گزارش کوین تلگراف، سایفرتریس در اطلاعیه روز جمعه خود اعلام کرد که تو گواهی ثبت اختراع برای فناوری‌های ره‌گیری تراکنش‌های ارزهای پیگیرگریز مونرو ثبت کرده است.

سایفرتریس در بخشی از این اطلاعیه، عنوان کرده است که یکی از این گواهی‌ها، مربوط به ابزاری است که به ره‌گیری و شناسایی نقل‌وانتقالات دارایی‌ها در پرونده‌های قضایی کمک می‌کند. با استفاده از این ابزار می‌توان داده‌های آماری طبقه‌بندی‌شده به دست آورد و دارندگان کیف پول‌ها را به صورت خوشه‌ای دسته‌بندی کرد. ابزار دیگری که سایفرتریس آن را ثبت کرده است، به‌منظور ره‌گیری مونروهای دزدی و مونروهایی است که از راه‌هایی غیرقانونی به دست آمده است.

در بخشی از اطلاعیه سایفرتریس می‌خوانیم:

قابلیت‌های ره‌گیری مونرو سایفرتریس به ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی این امکان را می‌دهد تا در صورت ارسال مونروها با منشاء غیرقانونی، از آن مطلع شوند. با استفاده از این ابزار، این ارائه‌دهندگان می‌توانند در هر چارچوب قانونی، اقدام به رتبه‌بندی (از لحاظ ریسک‌های قانونی) تراکنش‌های مشتریان کنند.

هدف ما این است که بتوانیم امکان تعیین مجرمان را مهیا کنیم؛ با این کار، امنیت و پایداری ارزهای دیجیتال پیگیرگریز، مثل مونرو را در آینده بیشتر می‌کنیم.

با وجود آنکه همچنان بیت کوین به‌عنوان اصلی‌ترین ارز دیجیتال بازارهای دارک نت استفاده می‌شود، اما شاهد افزایش استفاده از ارزهای پیگیرگریز نظیر مونرو در این بازارها هستیم. مراجع قضایی و قانونی هنوز به روشی مناسب برای ره‌گیری مونرو نرسیده‌اند. طبق گزارش‌های، سایفرتریس از سال ۲۰۱۹ به‌دنبال پیدا کردن راهی برای ره‌‌گیری تراکنش‌های مونرو است. علاوه بر سایفرتریس، شرکت‌های دیگری نیز در این حوزه مشغول فعالیت هستند.

دیو جیوانز (Dave Jevans)، مدیرعامل سایفرتریس، ماه اوت (مرداد) در مصاحبه‌ای اعلام کرد که شرکتش اولین ابزار برای ره‌گیری مونرو رو ساخته است. به‌گفته وی، از این ابزار می‌توان برای انجام تحقیقات قضایی و کاهش پول‌شویی با مونرو استفاده کرد.

طبق اعلام سایفرتریس، ابزار ره‌گیری تراکنش‌های مونرو بخشی از همکاری آنها با وزارت امنیت میهن آمریکا بوده است. شایان ذکر است که این وزارتخانه، تنها نهادی نیست که به دنبال دستیابی به اطلاعات تاریخ تراکنش‌ها، کیف پول‌ها و زمان انجام آنهاست؛ ماه سپتامبر، اداره خدمات درآمد داخلی آمریکا هم اعلام کرد که به نهادی که بتواند به ابزاری برای ره‌گیری مونرو دست پیدا کند، ۶۲۵,۰۰۰ دلار جایزه می‌دهد.

هنوز قابلیت‌های ابزارهای سایفرتریس تأیید نشده است. یکی از سخنگوهای مونرو در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که توانایی و ادعای شرکت‌های مختلف برای ره‌گیری تراکنش‌های مونرو «دور از ذهن» و «مشکوک» است. او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که احتمال اینکه یک شرکت بتواند کیف پول‌ها یا مقدار تراکنش‌ها را به دست بیاورد «ناچیز» است.

در حال حاضر قیمت مونرو ۱۲۳ دلار است. این ارز دیجیتال طی ۲۴ گذشته، حدود ۳.۶ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است.

The post تلاش‌ها برای رهگیری تراکنش‌های مونرو ادامه دارد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.