رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

​ایمپلنت دندان چیست؟

امتیاز دادن به این موضوع:


sima23

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

http://alomotakhases.com/wp-content/uploads/2020/09/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%B9%D8%B5%D8%B1-%D8%A7%D9%84%D9%88-%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5.jpg

ایمپلنت دندان شامل دو بخش می باشد که جای دندان طبیعی افتاده را پر می کند و دقیقا مشابه با دندان های طبیعی رفتار می کند. بخشی از ایمپلنت به عنوان ریشه دندان پایه ای قوی برای ایمپلنت ثابت یا متحرک است و بخش دیگر آن مسابه با دندان های طبیعی شما بر روی این پایه قوی استوار هستند. برای انجام ایمپلنت بایستی به متخصص ایمپلنت در ولیعصر یا متخصص ایمپلنت در ولنجک یا دیگر مناطق کشور مراجعه کنید.



جنس ایمپلنت از تیتانیوم خالص است که با بدن انسان سازگاری دارد و مشکلی ایجاد نمی کند. شکل ظاهری آن به این صورت است که میله ی باریکی به عنوان پایه درون استخوان فک قرار می گیرد. در عصر امروز بهترین جایگزین برای دندان های از دست رفته، ایمپلنت دندان است. نکته ای که در مورد ایمپلنت وجود دارد که بایستی به آن توجه کرد این است که اگر بعد از قرار گرفتن صحیح ایمپلنت دندان توسط متخصص ایمپلنت در ولیعصر یا بهترین متخصص ایمپلنت در ولنجک یا متخصص ایمپلنت در غرب تهران یا دیگر مناطق کشور، اگر به درستی از آنها نگهداری شود، ماندگاری بالایی خواهد داشت.

با اینکه در زمینه نگهداری از دندان علم به اندازه ی چشم گیری پیشترفت کرده است، اما باز با این حال میلیون ها ایرانی از دندان درد رنج میبرند که عملا این درد ها به دلیل پوسیدگی دندان ها، بیماری های پریودنتال یا آسیب است. در سال های گذشته تنها گزینه ی موجود برای افرادی که دندان های خود را از دست داده بودند این بود که از پل ها و پروتزهای دندان استفاده کنند. اما امرزوه با پیشترفت چشمگیر علم پزسکی در زمینه دندانپزشکی، ایمپلنت دندان وجود دارد که بهترین گزینه برای جایگزینی دندان های از دست رفته می باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ایمپلنت دندان و انواع آن و کاربرد های آن بیشتر آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.



ایمپلنت دندان در طول تاریخ در 2 نوع مختلف وجود داشته است:

اندوستیال (endosteal)

ساب‌پریوستیال (subperiosteal)

این دو نوع از ایمپلنت دندان می باشد که باهم فرق هایی دارند. در نوع اول یعنی ایمپلنت اندوستیال، ایمپلنت درون استخوان قرار میگیرد؛ اما در نوع دوم یعنی ساب‌پریوستیال، ایمپلنت روی استخوان آروارده و زیر بافت لثه قرار میگیرد. در عصر امروز دیگر از ایمپلنت های ساب‌پریوستیال استفاده نمی شود زیرا در مقایسه با ایمپلنت اندوستیال در زمان طولانی نتیجه ی ضعیف تری از خود نشان داده است و استحکام کمتری دارد. امروزه متخصص ایمپلنت در ولیعصر یا متخصص ایمپلنت در ولنجک یا بهترین متخصص ایمپلنت در شمال تهران یا دیگر مناطق کشور از این روش برای ایمپلنت دندان استفاده نمی کنند.



ایمپلنت برای چه کسانی مناسب نیست و ناموفق خواهد بود

اگر جزو افرادی هستید که در گذشته شیمی درمانی یا رادیوتراپی شده اید یا در حال حاضر نیز این درمان ها را انجام می دهید، بهتر است بدانید که امکان موفقیت در شما کمتر است.

افرادی که به پوکی استخوان یا بیماری های مشابه به آن مبتلا هستند، بهتر است بدانند که تا به امروز هنوز اطمینانی حاصل نشده است که تاثیر و ماندگاری آن چقدر است.

یکی دیگر از مواردی که فردی که می خواهد ایمپلنت دندان انجام دهد و به بهترین متخصص ایمپلنت در شریعتی یا متخصص ایمپلنت در ولنجک یا دیگر مناطق کشور مراجعه می کند، وجود دارد این است که بایستی از سلامت کامل لثه برخوردار باشد و همین طور علاوه بر سلامت لثه بایستی استخوانهای فک آنها ثدرت و انسجام کافی برای نگهداری ایمپلنت داشته باشند. بهتر است مطلب بهترین متخصص ایمپلنت دندان چه ویژگی هایی دارد؟ را نیز مطالعه کنید.

در بسیاری از مواردی که افراد متقاضی سیگاری باشد متخصص ایمپلنت در ولیعصر یا متخصص ایمپلنت در ولنجک یا دیگر مناطق کشور برای آنها ایمپلنت دندان انجام نمی دهد زیرا امکان موفقیت درمان در این افراد به دلیل سیگاری بودن آنها بسیار کم است.منبع: الو متخصص

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.