رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

توکن نقاشی ویتالیک بوترین با قیمت بیش از ۱۴۰ هزار دلار فروخته شد!

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

توکن غیرمثلیِ یک نقاشی منحصربه‌فرد از ویتالیک بوترین در پلتفرم ای‌سینک آرت (Async Art) به قیمتی بیش از ۱۴۰,۰۰۰ دلار فروخته شد. این نقاشی به‌صورت دیجیتالی است و نسبت به تغییرات اتر واکنش نشان می‌دهد.

به گزارش کوین دسک، این نقاشی قابل برنامه‌ریزی، رکورد فروش دارایی‌های غیرمثلی را با قیمت ۲۶۰ اتر یا معادل تقریبی ۱۴۱,۵۳۶ دلار شکست. بر اساس گفته‌های ترور جونز (Trever Jones)، یکی از خالقان این اثر، این بیشترین مبلغ (دلاری) است که برای یک اثر هنری رمزنگاری‌شده، پرداخت شده است.

نقاشی دیجیتال اتربوی (EthBoy) حاصل همکاری جونز و آلوتا مانی (Alotta Money) است. همان طور که از نقاشی مشخص است، با الهام ویتالیک بوترین، خالق اتریوم کشیده شده است. در این اثر از یک فناوری قابل‌برنامه‌ریزی به نام لایه‌سازی (Layering) استفاده شده است. این فناوری باعث می‌شود تا نقاشی هر روز خودش را بازسازی کند.

ای‌سینک آرت، یک شرکت فعال در حوزه بلاک چین و هنر، امکان استفاده از این فناوری در این نقاشی را مهیا کرده است. این فناوری به نقاشی این امکان را می‌دهد تا نسبت به اتفاقات دنیای واقعی واکنش نشان دهد. جونز در وب‌سایت خود می‌نویسد:

اتربوی هر روز و در پاسخ به متغیرهای خارجی که از کنترل من و دیگران خارج است، تغییر می‌کند.

با گذشت زمان، اتریوم روی ای‌سینک آرت تغییر می‌کند و به یک نماد هنری از عوامل وابسته به اتریوم مثل نوسانات قیمت اتریوم و مبلغ گس تبدیل می‌شود. این تغییرات به یک لایه جانبی متصل به یکی از کیف پول‌های ویتالیک بوترین هم مرتبط است. از سوی دیگر، نقاشی هر سال در روز تولد ویتالیک بوترین و راه‌اندازی شبکه اتریوم تغییر می‌کند.

این نقاشی اولین اثر هنری قابل برنامه‌ریزی روی ای‌سینک آرت است. این پلتفرم ماه فوریه (بهمن) راه‌اندازی شد و از آن زمان تا به حال بیش از ۶۰۰,۰۰۰ دلار آثار هنری از این طریق فروخته شده است.

آثار روی این پلتفرم به‌صورت غیرمثلی هستند، یعنی تنها یک نسخه از آنها وجود دارد. توکن‌های غیرمثلی (NTF) روی ای‌سینک، نمادی از یک اثر هنری هستند؛ به‌عبارت دیگر، وقتی فردی یکی از این توکن‌ها را در اختیار داشته باشد، صاحب اثر هنری به حساب می‌آید. کمیابی این نوع توکن‌ها، سبب ارزش بالای آنها می‌شود.

مکس استیلث (Maxstealth)، از کاربران توییتر، پس از یک مزایده طولانی، موفق شد تا صاحب این اثر هنری شود. همان طور که پیش‌تر گفتیم، این نقاشی تنها یک اثر هنری غیرمثلی نیست؛ ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن باعث می‌شود تا فروش دوباره برای صاحب و خالقانش درآمدزایی کند.

طی پنج سال آینده، هر سال دو انیمیشن کوتاه از این نقاشی از طریق توکن‌های غیرمثلی جداگانه و در بازار اوپن سی (OpenSea) به فروش خواهند رسید.

هر انیمیشن شامل حدود ۱۸۲ روز تغییرات است که بین ۳۰ جولای (تاریخ راه‌اندازی سیستم اتریوم) و ۳۱ ژانویه (تولد ویتالیک بوترین) اجرا می‌شوند.

سود حاصل از فروش هر انیمیشن بین دو هنرمند خالق اثر و صاحب اتربوی تقسیم خواهد شد. مقدار کمی از سود حاصل هم در صورت نیاز برای توسعه برنامه‌ریزی این اثر صرف خواهد شد.

جونز اوایل امسال و با فروش تابلوی گاو پیکاسو (Picasso’s Bull) به تیتر اول بسیاری از رسانه‌ها بدل شد. ماه گذشته هم یکی از تابلوهای او در میکرپلیس (MakerPlace)، به قیمت ۳۰۲ اتر فروخته شد. این اثر رکورد بیشتری قیمت (به اتر) در بین آثار هنری رمزنگاری‌شده را داراست.

آلوتا مانی در توییتی نوشت:

فکر میکنم که این بزرگترین فروش توکن‌های غیرمثلیِ هنری تا به امروز باشد. هاج و واج مانده‌ام ولی خوشحالم. خوشحالم ولی هاج و واج مانده‌ام.

The post توکن نقاشی ویتالیک بوترین با قیمت بیش از ۱۴۰ هزار دلار فروخته شد! appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.