رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

کارمزدهای بیت کوین با وجود افزایش قیمت این ارز دیجیتال پایین مانده است

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

کارمزد تراکنش‌های بیت کوین در حال حاضر ۱۰ درصد پایین‌تر از زمانی است که قیمت این ارز دیجیتال در اوج تاریخی خود قرار داشت. این در حالی است که ویتالیک بوترین معتقد است به‌زودی شاهد افزایش دوباره کارمزدها خواهیم بود.

به گزارش کوین تلگراف، علیرغم خیز جدید بیت کوین برای عبور از اوج قیمت سال ۲۰۱۷، سطح کارمزدهای شبکه اختلافی قابل‌‌توجه با سطح کارمزدها در آن سال دارد.

کارمزد فعلی تراکنش‌های بیت کوین در محدوده ۳.۵ دلار قرار دارد که اصلا شبیه به وضعیت آن در سال ۲۰۱۷ نیست. در آن زمان ارسال بیت کوین کارمزدی بیش از ۵۰ دلار به همراه داشت. این در حالی است که میانگین ارزش تراکنش‌های به ۲۰۰,۰۰۰ دلار نزدیک می‌شود؛ این یعنی، جهش فعلی معاملات خرد دیوانه‌واری که در سال ۲۰۱۷ باعث رسیدن قیمت بیت کوین به حدود ۲۰,۰۰۰ دلار شد را همراه خود نمی‌بیند.

ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم، معتقد است که کارمزدهای بیت کوین مدت چندانی در این محدوده باقی نمی‌ماند. او در توییتر اعلام کرد که افزایش غیرقابل‌اجتناب کارمزد تراکنش‌ها، باعث راندن بخش عمده‌ای از کاربران می‌شود. او در توییت خود نوشت:

با توجه سناریوی پذیرش گسترده بیت کوین، چرا قابلیت‌های منحصربه فرد بیت کوین، باعث افزایش نرخ کارمزد پایه شبکه و در نهایت ناتوانی بخش بزرگی از کاربران برای ورود به شبکه بیت کوین می‌شود؟ و چرا گسترش این قابلیت در راه‌حل‌های لایه دوم، برای حل محدودیت‌های دشوار است؟

صد البته، از داده‌ها این طور برداشت نمی‌شود که در شرایط فعلی احتمال افزایش شدید کارمزدها وجود داشته باشد. برای فهم این مسئله که چه اتفاقی در حال رخ دادن است، باید به سراغ تراکنش‌های پردازش‌شده، ارزش آنها و تعداد بیت کوین‌هایی که برای بلندمدت نگه‌داری شده‌اند برویم.

ممپول (Mempool) یا فضایی که تراکنش‌های تأییدنشده در آن قرار دارند، نشان می‌دهد که روزانه چیزی حدود ۳۸۹۰۰ تراکنش تأییدنشده در شبکه وجود دارد که تنها ۲۰ درصد سال ۲۰۱۷ است.

تراکنش‌های ممپول بیت کوینتراکنش‌های ممپول بیت کوین

نه تنها تعداد تراکنش‌های تأییدنشده بیت کوین در مقایسه با جهش صعودی سال ۲۰۱۷ بسیار کم است، بلکه همزمان با افزایش قیمت، شاهد افزایشی در این زمینه هم نبودیم. در واقع، میانگین متحرک ۷ روزه نشان می‌دهد که مجموع این تراکنش‌ها به نسبت سال ۲۰۱۹ در حال کاهش است.

تراکنش‌های تأییدشده روزانهتراکنش‌های تأییدشده روزانه

ماه اکتبر (آبان)، میانگین تراکنش‌های بیت کوین از میانگین تراکنش‌های سال ۲۰۱۷ و محدوده ۱۵۰,۰۰۰ دلار عبور کرد. ۱۰ روز پیش، این میانگین بالای ۱۹۰,۰۰۰ دلار قرار داشت که نشان می‌دهد با توجه به کاهش تعداد تراکنش‌ها، ارزش آنها بیشتر شده است؛ این یعنی در حال حاضر افراد یا نهادهای ثروتمندتری تراکنش انجام می‌دهند.

کاربران بیت کوین بیش از آن که تراکنش انجام دهند، ارزهای خود را نگه می‌دارند. تعداد بیت کوین‌های روی صرافی‌ها هم به‌سرعت در حال کاهش است. داده‌های گلاسنود (Glassnode) نشان می‌دهد که این تعداد از ابتدای سال جاری میلادی تا به حال ۱۸ درصد کاهش یافته است.

چینالایسیس (Chainalysis) در ادعای اخیر خود عنوان کرده بود که تنها ۳.۴ میلیون بیت کوین برای خرید وجود دارد و بقیه بیت کوین‌ها در اختیار سرمایه‌گذاران بلندمدت است.

The post کارمزدهای بیت کوین با وجود افزایش قیمت این ارز دیجیتال پایین مانده است appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.