رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

اتریوم کلاسیک برای بازگشت کارت‌های گرافیک قدیمی به زنجیره ماینینگ آپدیت خواهد شد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

دستگاه‌های چهار گیگابایتی به زودی جایگاه خود را در خانواده اتریوم کلاسیک بازخواهند یافت.

به گزارش کوین تلگراف، اتریوم کلاسیک در حال برنامه‌ریزی برای اجرای هاردفورک ثانوس (Thanos) است. این به‌روزرسانی قابلیت استخراج کارت‌های گرافیکی با رم چهارگیگابایتی را در شبکه اتریوم کلاسیک برای چند سال دیگر تضمین خواهد کرد.

این به‌روزرسانی برای بلاک شمارهٔ ۱۱,۷۰۰,۰۰۰ برنامه‌ریزی شده است که قرار است حدود ۲۸ تا ۲۹ نوامبر (۸ یا ۹ آذر) استخراج شود. این به‌روزرسانی الگوریتم استخراج Ethash را به حالت قبلی بازمی‌گرداند.

Ethash مجموعه‌ای از داده‌های از پیش محاسبه‌شده را نشان می‌دهد که در طول فرایند استخراج استفاده می‌شوند و «DAG» نام دارند. این داده‌ها با سرعت متوسط حدود یک گیگابایت در هر ۱۸ ماه رشد می‌کنند و در حال حاضر در آستانهٔ رسیدن به ۴ گیگابایت هستند. این مسئله برای بسیاری از کارت‌های گرافیکی و برخی از ASICها که برای استخراج Ethash استفاده می‌شوند، مشکل ایجاد می‌کند، چراکه این دستگاه‌ها دیگر قادر به استخراج اتریوم کلاسیک نیستند.

این سازوکار یکی از مهم‌ترین اجزای الگوریتم Ethash برای مقابله با دستگاه‌های ASIC است. مموری نسبتاً گران است و افزایش مداوم DAG سرانجام باعث ضعف عملکرد هر دستگاه ASIC و دلسردی سرمایه‌گذاران بزرگ برای این دستگاه‌ها خواهد شد.

هدف از هاردفورک ثانوس، کاهش اندازهٔ DAG به نصف است تا دستگاه‌های چهار گیگاباتی بتوانند تا سه سال دیگر هم به استخراج ادامه دهند.

هدف اصلی از این هاردفورک، جذب هش ریت شبکه اتریوم است که قرار است دستگاه‌های ۴ گیگابایتی تا پایان سال جاری میلادی به کلی از آن خارج شوند.

با توجه به چندین مورد از حملات موفقیت‌آمیز ۵۱ درصد به شبکه اتریوم کلاسیک، جامعه این ارز در تلاش است تا نرخ هش را بالا ببرد و مقاومت خود در برابر تلاش‌های بعدی برای دستکاری شبکه را افزایش دهد.

پیشنهاد دیگر برای رفع مشکل این بود که الگوریتم استخراج به کلی عوض شود. اما این پیشنهاد بسیار بحث‌برانگیز است و ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. بنابراین فعلاً هاردفورک ثانوس برای رفع موقت مشکل اعمال شده است تا هش ریت و امنیت شبکه را افزایش دهد.

طبق آمار ارائه‌شده توسط Hive، حدود ۲۴ درصد از ماینرهای اتریوم کلاسیک هنوز از کارت‌های گرافیکی ۴ گیگابایتی استفاده می‌کنند. هش ریت اتریوم کلاسیک فقط کمی بیشتر از یک درصد از هش ریت اتریوم است. بنابراین، حتی اگر درصد کمی از استخراج‌کنندگان اتریوم به شبکه اتریوم کلاسیک کوچ کنند، امنیت آن به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت.

The post اتریوم کلاسیک برای بازگشت کارت‌های گرافیک قدیمی به زنجیره ماینینگ آپدیت خواهد شد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.